Jak osiągać sukcesy w nauce

Uwaga, równowaga, koordynacja. Wydanie nowe

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

50,40  84,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 84,00 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 50,40 zł  


50,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji.


Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej.


Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP).


Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji.


Rok wydania2020
Liczba stron450
KategoriaPsychologia rozwoju człowieka
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieMagdalena Trzcińska
ISBN-13978-83-01-21483-8
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Rozdział 1. Okna do mózgu    7
  Rozdział 2. Znaczenie odruchów pierwotnych i posturalnych    35
  Rozdział 3. Odruchy pierwotne postawy    73
  Rozdział 4. Odruchy pierwotne dotykowe     103
  Rozdział 5. Odruchy posturalne     129
  Rozdział 6. Wykorzystanie kwestionariusza przesiewowego INPP     151
  Rozdział 7. Kwestionariusz INPP: czynniki związane z okresem poporodowym     197
  Rozdział 8. Rozwój teorii przedsionkowo-móżdżkowej     237
  Rozdział 9. Skutki niedojrzałości neuromotorycznej u dorosłych i młodzieży    269
  Rozdział 10. Rozwój metody INPP – od teorii do faktów     307
  Rozdział 11. Inne czynniki istotne w specyficznych trudnościach w uczeniu się     321
  Rozdział 12. Nietrafne i błędne diagnozy    359
  Załącznik 1     381
  Słownik terminów     393
  Bibliografia     399
  Indeks nazwisk     417
  Indeks rzeczowy     419
  O autorce i współautorach     427
RozwińZwiń