Nowoczesna terapia zaburzeń psychicznych to nie tylko celowana farmakoterapia, wielomodalna opieka środowiskowa czy systemowe rozumienie problemów zdrowotnych. To także włączanie w proces leczenia metod oddziaływań opartych na środowisku... więcej >
do koszyka
Autor rysuje obraz świata dzieci bawiących się na różnych dawnych i współczesnych podwórkach. Rozważania z perspektywy pedagoga społecznego, medialnego i pedagoga kultury fizycznej nad przestrzeniami i miejscami dziecięcych zabaw... więcej >
do koszyka
Monografia „Interdyscyplinarna edukacja przez sztukę. Budowanie środowiska estetycznego wychowania” jest opracowaniem o charakterze empirycznym. Autorka przeprowadziła badania wśród grupy wychowawczyń pracujących w żłobkach. Celem... więcej >
do koszyka
W moim przekonaniu praca wpisuje się w najlepszą tradycję humanistycznego myślenia o praktyce edukacyjnej jako ważnym (i chyba coraz ważniejszym) elemencie i obszarze kultury, którego osobliwość (wynikająca z przedmiotu badań) ujawnia... więcej >
do koszyka
Globalne zmiany na świecie sprawiają, że modyfikowane są nie tylko społeczne oczekiwania, lecz także konstrukty pojęciowe związane z rolami społecznymi i indywidualnymi. Wpływa to na redefinicję ojcostwa, roli ojca w rodzinie, stawianych... więcej >
do koszyka
Podjęta przez Błażeja Przybylskiego problematyka ma wielkie znaczenie w okresie dominacji orientacji indywidualistycznych i konsumpcyjnych, a zarazem wielkich zmian politycznych, ekonomicznych i kulturowych, w wirze których znalazła się... więcej >
do koszyka
Wiktor Wolman, doktor nauk pedagogicznych, studiował filozofię i etykę na UKSW. Adiunkt w Instytucie Filozofii i Socjologii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Autor publikacji z zakresu antropologii, etyki i pedagogiki.... więcej >
do koszyka
W zamyśle Redaktora Naukowego monografia ma łączyć zdiagnozowany stan praktyki edukacyjnej z propozycjami zmian i modernizacji wybranych jej obszarów, wynikającymi z zastosowania teorii pedagogicznych. Jej Autorzy, Członkinie i Członkowie... więcej >
do koszyka
Iwona Czarnecka, dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (2012), adiunkt w Katedrze Historii Wychowania APS; absolwentka APS na kierunku pedagogika specjalna, specjalność – surdopedagogika oraz Studiów Podyplomowych na Wydziale Historii... więcej >
do koszyka
Tytuł rozprawy zapowiada studium z pedagogiki holistycznej jako metateoriiwychowania we współczesnej wiedzy pedagogicznej. Podejście całościowedo nauki przenika do teoretycznych podstaw każdej subdyscyplinypedagogiki, a więc pedagogiki... więcej >
do koszyka
Dzieci bardzo wcześnie formułują wyjaśnienia dotyczące obiektów i zjawisk astronomicznych. Są one podobne do teorii naukowych, choć różnią się poziomem wewnętrznej spójności i logiką wyjaśnień. W drodze do naukowego wyjaśnienia... więcej >
do koszyka
Książka Jacka Hołówki i Anny Głąb Droga do dorosłości. Pedagogika – filozofia – literatura piękna należy do nowego nurtu humanistycznych narracji. Jest splotem różnych idei, poglądów, stanowisk. Brak tu niezmiennego, wyraźnie... więcej >
do koszyka