Wydawcy poznańscy 1815-1914. Kształtowanie środowiska i repertuaru wydawniczego

Wydawcy poznańscy 1815-1914. Kształtowanie środowiska i repertuaru wydawniczego

1 opinia

Format:

ibuk

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dr Artur Jazdon podjął temat niezwykle potrzebny, którego materia wypełnia luki w polskiej wiedzy o rozwoju produkcji książki w Poznaniu w latach 1815–1914, czyli po kongresie wiedeńskim do czasu wybuchu pierwszej wojny światowej. (…) Gruntowna orientacja dr. A. Jazdona w stanie badań nad dziejami książki na polskich ziemiach w czasach zaborów oraz wieloletnie osobiste doświadczenia Autora w gromadzeniu dokumentacji wielkopolskiej kultury wydawniczej i piśmienniczej stały się dobrą podstawą do napisania monografii poświęconej poznańskim wydawcom i omówieniu dorobku. (…) O wartości przygotowanej publikacji z merytorycznego punktu widzenia nie świadczy objętość, lecz stosunek do przedstawionych faktów, umiejętność dostrzegania procesów kultury, znaczne poszerzenie dotychczasowej wiedzy, wyczerpanie dostępnej dokumentacji i zaproponowanie nowej oceny.
Z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Gondek


Rok wydania2011
Liczba stron440
KategoriaLiteratura polska
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2389-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  I. ROZWÓJ ŚRODOWISKA PRACOWNIKÓW KSIĄŻKI     29
  Rozdział 1. Lata początkowe (1815–1838)     31
  Rozdział 2. Okres rozwoju (1839–1850)     59
  Rozdział 3. Lata ograniczeń proceduralnych (1851–1872)     81
  Rozdział 4. Rozwój środowiska po roku 1872     107
  Rozdział 5. Kształtowanie się grupy wydawców niezawodowych     161
  Rozdział 6. Podsumowanie części I     169
  II. KSZTAŁTOWANIE REPERTUARU WYDAWNICZEGO     189
  Rozdział 7. Statystyka i struktura tematyczna produkcji wydawniczej     191
  a. Statystyka produkcji wydawniczej     191
  b. Struktura tematyczna oferty wydawniczej     222
  Rozdział 8. Wybrane instrumenty kształtowania polityki wydawniczej     247
  a. Specjalizacja i programy oficyn wydawniczych oraz wydawców niezawodowych     247
  b. Rola prasy, publicystów i dyskursu publicznego     270
  c. Konkursy jako forma mecenatu społecznego     304
  d. Serializacja produkcji wydawniczej     326
  Rozdział 9. Reklama i promocja książki     347
  a. Katalogi     347
  b. Anonse prasowe     359
  c. Subskrypcje, prenumeraty, przedpłaty     366
  d. Periodyczna forma reklamy     374
  Zakończenie     378
  Bibliografia     390
  Wykaz firm     413
  Wykaz nazw ulic     419
  Indeks nazwisk     421
  Posener Verleger 1815–1914. Bilden von Verlagskreis und -repertoire (Zusammenfassung)     435
RozwińZwiń