POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Autorka kładzie nacisk na subiektywny aspekt lektury tekstów poetyckich. Na wstępie szczegółowo objaśnia zagadnienie empatii w literaturoznawstwie, po czym przechodzi do konkretnych analiz i interpretacji. Książka może być bardzo pomocna w dydaktyce akademickiej i szkolnej, ponieważ kompozycja zawartych w niej tekstów pozwala na odsłonięcie różnorodnych problemów warsztatowych pracy polonistów.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 324 |
Kategoria | Literatura polska |
Wydawca | Uniwersytet Pedagogiczny Kraków |
ISBN-13 | 978-83-7271-541-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Lekcje chemii
do koszyka
Lekcje chemii
do koszyka
Lekcje ciemności
do koszyka
Lekcje francuskiego
do koszyka
Lekcje grzechu
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
Rozdział pierwszy | 16 |
Sposoby rozumienia empatii (Prezentacja poglądów) | 16 |
Eksplikacje słownikowe i encyklopedyczne | 17 |
Tradycyjne ujęcia empatii | 19 |
Współczesne studia nad empatią | 37 |
Rozdział drugi | 44 |
Empatia w niespokojnej codzienności (Problemy – wątpliwości – perspektywy) | 44 |
Rozdział trzeci | 58 |
Czytanie poezji w perspektywie antropologiczno-poznawczej (Uczeń – tekst – nauczyciel) | 58 |
Program czytania | 61 |
Konteksty i uwarunkowania procesu czytania | 64 |
Lektura tekstu literackiego w klasach licealnych | 71 |
Czytanie w perspektywie hermeneutyki | 74 |
Kulturowa teoria literatury | 81 |
Rozdział czwarty | 89 |
Spotkania z tekstem poetyckim | 89 |
Rozmowa o miłości | 89 |
Bliskość i osobność | 112 |
Potrzeba obecności | 139 |
Ja wobec Innego | 158 |
Prywatna strona pamięci | 183 |
Zbliżyć się do tajemnicy | 199 |
Podróż w pejzażu | 215 |
W bibliotece przestrzeni | 231 |
Jestem stąd | 242 |
Zamieszkać w teraz | 257 |
Krajobrazy w podróży | 268 |
Podsumowanie | 295 |
Aneks | 305 |
Bibliografia | 307 |
Indeks nazwisk | 317 |