POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Tom poświęcony najnowszym trendom w nauczaniu języków i kultur, w kontekście powszechnego dzisiaj multikulturalizmu. Książka wychodzi naprzeciw ogromnemu zapotrzebowaniu na badania w tym zakresie, a zamieszczone w nim teksty spełniają najwyższe wymagania pod względem merytorycznym i kwalifikacji biorących udział w projekcie autorów i redaktorów. Pozwala to przypuszczać, ze pozycja ta znajdzie się w obowiązkowym kanonie lektur specjalistów w dziedzinie nauczania języków. Tom stanowi istotny wkład do badań nad nauczeniem języka w kontekście wielokulturowości i porusza wiele ważnych dla środowiska nauczycieli języków zagadnień, z którymi zmagają się na co dzień.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 320 |
Kategoria | Dydaktyka języków obcych |
Wydawca | Academica Wydawnictwo SWPS |
ISBN-13 | 978-83-62443-02-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
INTRODUCTION | 9 |
PART I. NEW TRENDS IN LANGUAGE AND CULTURE TEACHING 11b | |
Mariusz Marczak, New Trends in Teaching Language and Culture | 13 |
Katarzyna Cybulska, Between Plurilingualism and Intercomprehension: A Strategy for Linguistic Diversity and Communication in Europe | 29 |
Magdalena Sroka, Supporting Learner’s Cognitive and Emotional-Social Development through Language | 41 |
Hanna Komorowska, Content and Language Integrated Learning | 54 |
Marzena S. Wysocka, New Approaches to Fossilisation and Its Prevention | 78 |
Edyta Wajda, Alternative Perspectives in Language Assessment | 102 |
Magdalena Junkieles, Computer Assisted Language Learning in the School Context: Possibilities and Constraints | 117 |
Jody Myers, Teaching Israel through the Internet and Student Blogs | 130 |
PART II. CONTEXT OF TEACHING/LEARNING IN MULTICULTURAL SOCIETIES | 139 |
Anna Niżegorodcew, European Union Desiderata on First Language Maintenance in Immigrant Children and Reality in an Irish School: A Case Study | 141 |
Ewelina Debaene, The School as a Socialising Space in Interethnic Relationships. Selected Stories of Mainstream School Experience for Polish Migrants in France and in Ireland | 150 |
Marta Penczek-Zapała, Teachers in Multicultural Classrooms | 164 |
Agnieszka Dzięcioł and Emma Oki, Teachers’ and Learners’ Perspectives on Multicultural Education | 176 |
Monika Badecka-Kozikowska, Teaching English to Chinese Students at a Polish University | 193 |
Reidun Aambo, On the Importance of Stating Expectations and Defining the Student’s and Teacher’s Roles in a Multicultural Classroom | 210 |
PART III. TEACHER EDUCATION | 219 |
Ewa Lewicka-Mroczek, Changing Role of an EFL Teacher | 221 |
Jarosław Krajka, Preparing Language Teachers for Multinational Classrooms – Guidelines for Foreign Language Methodology Training | 242 |
Sylvia Maciaszczyk, Language Teacher Education in CALL | 262 |
Marcin Kleban, Teacher Education Needs ‘Multivoiced Learning Spaces’: | 275 |
Liljana Skopinskaja, Preparing Language Teachers for Intercultural Mobility through | 289 |
Dorota Owczarek, Preparing Teacher Trainees for Multicultural Classrooms – Interviews with Erasmus and Comenius Students | 303 |
CONTRIBUTORS | 314 |