POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Tom poświęcony najnowszym trendom w nauczaniu języków i kultur, w kontekście powszechnego dzisiaj multikulturalizmu. Książka wychodzi naprzeciw ogromnemu zapotrzebowaniu na badania w tym zakresie, a zamieszczone w nim teksty spełniają najwyższe wymagania pod względem merytorycznym i kwalifikacji biorących udział w projekcie autorów i redaktorów. Pozwala to przypuszczać, ze pozycja ta znajdzie się w obowiązkowym kanonie lektur specjalistów w dziedzinie nauczania języków. Tom stanowi istotny wkład do badań nad nauczeniem języka w kontekście wielokulturowości i porusza wiele ważnych dla środowiska nauczycieli języków zagadnień, z którymi zmagają się na co dzień.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 320 |
Kategoria | Dydaktyka języków obcych |
Wydawca | Academica Wydawnictwo SWPS |
ISBN-13 | 978-83-62443-02-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Angst with happy ending
do koszyka
Angst with happy ending
do koszyka
Boy with Toy. Harleyem przez Amerykę
do koszyka
Burning with Desire
do koszyka
Burning with Desire
do koszyka
Business Phrases, Collocations and...
do koszyka
BV type spaces with applications
do koszyka
Communicating with Generation Z. The...
do koszyka
Spis treści
INTRODUCTION | 9 |
PART I. NEW TRENDS IN LANGUAGE AND CULTURE TEACHING 11b | |
Mariusz Marczak, New Trends in Teaching Language and Culture | 13 |
Katarzyna Cybulska, Between Plurilingualism and Intercomprehension: A Strategy for Linguistic Diversity and Communication in Europe | 29 |
Magdalena Sroka, Supporting Learner’s Cognitive and Emotional-Social Development through Language | 41 |
Hanna Komorowska, Content and Language Integrated Learning | 54 |
Marzena S. Wysocka, New Approaches to Fossilisation and Its Prevention | 78 |
Edyta Wajda, Alternative Perspectives in Language Assessment | 102 |
Magdalena Junkieles, Computer Assisted Language Learning in the School Context: Possibilities and Constraints | 117 |
Jody Myers, Teaching Israel through the Internet and Student Blogs | 130 |
PART II. CONTEXT OF TEACHING/LEARNING IN MULTICULTURAL SOCIETIES | 139 |
Anna Niżegorodcew, European Union Desiderata on First Language Maintenance in Immigrant Children and Reality in an Irish School: A Case Study | 141 |
Ewelina Debaene, The School as a Socialising Space in Interethnic Relationships. Selected Stories of Mainstream School Experience for Polish Migrants in France and in Ireland | 150 |
Marta Penczek-Zapała, Teachers in Multicultural Classrooms | 164 |
Agnieszka Dzięcioł and Emma Oki, Teachers’ and Learners’ Perspectives on Multicultural Education | 176 |
Monika Badecka-Kozikowska, Teaching English to Chinese Students at a Polish University | 193 |
Reidun Aambo, On the Importance of Stating Expectations and Defining the Student’s and Teacher’s Roles in a Multicultural Classroom | 210 |
PART III. TEACHER EDUCATION | 219 |
Ewa Lewicka-Mroczek, Changing Role of an EFL Teacher | 221 |
Jarosław Krajka, Preparing Language Teachers for Multinational Classrooms – Guidelines for Foreign Language Methodology Training | 242 |
Sylvia Maciaszczyk, Language Teacher Education in CALL | 262 |
Marcin Kleban, Teacher Education Needs ‘Multivoiced Learning Spaces’: | 275 |
Liljana Skopinskaja, Preparing Language Teachers for Intercultural Mobility through | 289 |
Dorota Owczarek, Preparing Teacher Trainees for Multicultural Classrooms – Interviews with Erasmus and Comenius Students | 303 |
CONTRIBUTORS | 314 |