Współczesne instrumenty zarządzania wspomagające proces zmian organizacyjnych w instytucjach rynku pracy

Współczesne instrumenty zarządzania wspomagające proces zmian organizacyjnych w instytucjach rynku pracy

1 opinia

Format:

ibuk

e-ISBN: 978-83-233-8644-5


Seria: ZMIANY ORGANIZACYJNE W INSTYTUCJACH RYNKU PRACY


Niniejsze opracowanie składa się z dwóch części. Pierwsza skupia się na przedstawieniu wybranych instrumentów zarządzania wspomagających proces zmian organizacyjnych w instytucjach rynku pracy. Bazuje ona głównie na badaniach przeprowadzonych w Niemczech i Norwegii oraz na studiach literaturowych. W drugiej części szczególną uwagę poświęcono uwarunkowaniom procesów decyzyjnych przesądzającym nierzadko o możliwościach stosowania instrumentów wspomagających proces zmian organizacyjnych. Opiera się ona głównie na badaniach przeprowadzonych w powiatowych urzędach pracy, biorących udział w przywołanym powyżej projekcie.


Rok wydania2007
Liczba stron137
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2356-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Część I. Wybrane narzędzia wspomagania zmian organizacyjnych w instytucjach rynku pracy    7
  Wprowadzenie    7
  I.1. Główne problemy organizacyjne powiatowych służb zatrudnienia    15
  I.2. Usprawnienie procesów obsługi klienta instytucji rynku pracy    19
  I.3. Dbałość o jakość usług    23
  I.4. Zintegrowane usługi dostosowane do specyfiki grup klientów    25
  I.5. Podejmowanie realizacji projektów nakierowanych na łagodzenie problemów rynku pracy    33
  I.6. Centrum Obsługi Telefonicznej i inne formy poprawy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej    37
  I.7. Sieci efektywności    41
  I.8. Prywatyzacja usług rynku pracy    49
  Część II. Uwarunkowania procesów decyzyjnych w powiatowych urzędach pracy    35
  Wprowadzenie    55
  II.1. Podstawowe informacje o badanej kadrze kierowniczej i pracownikach badanych PUP    61
  II.2. Prawne uwarunkowania procesów decyzyjnych oraz ich zmienność    65
  II.3. Presja na zmiany związana z zaleceniami Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) oraz wynikająca z wejścia Polski do Unii Europejskiej    69
  II.4. Presja na zmiany ze strony otoczenia PUP: partnerów, interesariuszy i konkurentów    77
  II.5. Wewnątrzorganizacyjna presja na zmiany    85
  II.6. Udział kadry kierowniczej i pracowników w procesach decyzyjnych    95
  II.7. Informacja jako zasób decyzyjny warunkujący poprawność decyzji    115
  II.8. Postawy pracowników i menedżerów oraz kultura organizacyjna    123
  Zakończenie    129
  Literatura i źródła    135
RozwińZwiń