Shaping Employee Experience in the Changing Social and Organisation Conditions

Shaping Employee Experience in the Changing Social and Organisation Conditions

1 opinia

Format:

ibuk

W publikacji zawarto refleksje nad kształtowaniem doświadczeń pracowników i zdobywaniem unikalnych kompetencji w obliczu zmian, których jesteśmy świadkami i w których uczestniczymy. Książka prezentuje tematy dotyczące analizy doświadczeń pracowników w środowisku organizacyjnym i społecznym, będące efektem zmian kulturowych, społecznych, gospodarczych i technologicznych. Uwzględniono w niej perspektywę krajową i międzynarodową w celu przedstawienia sposobów wpływania na doświadczenia pracowników. Wielowątkowość dociekań teoretycznych i przeprowadzonych badań empirycznych odzwierciedla szybkość i intensywność zmian społecznych oraz zawodowych na rynkach krajowym i międzynarodowym. Książka może być inspiracją dla zarówno naukowców, jak i praktyków zarządzania w procesie podejmowania działań w różnych obszarach organizacyjnych i społecznych.


Rok wydania2022
Liczba stron107
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-989-4
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Preface     7
  1. Types of well-being interventions in reducing work-related stress during the pandemic (Dorota Molek-Winiarska, Agata Pelc)     9
    1.1. Introduction     9
    1.2. Work-related stress and well-being     9
    1.3. Well-being interventions at work     10
    1.4. Sources of work stress in the pandemic     11
    1.5. Method     12
    1.6. Results     13
    1.7. Discussion and conclusions     15
  2. The flexibility of the style of coping with stress as a determinant of efficiency and effectiveness of employee management (Katarzyna M. Rozbejko)     18
    2.1. Introduction     18
    2.2. Managerial stress and coping styles     18
    2.3. Method     20
    2.4. Results     20
    2.5. Conclusions and directions for further research     25
  3. Employees without employers – theoretical reflections on the specificity of gig workers’ psychological contracts (Anna Rogozińska-Pawełczyk)     27
    3.1. Introduction     27
    3.2. Gig economy and gig employment     27
    3.3. The concept of the psychological contract in the perspective of new employment relations     28
    3.4. Towards a new form of gig workers psychological contract – characteristics of gig employment     30
    3.5. Conclusions     33
  4. Availability of non-standard forms of employment in enterprises and its impact on job satisfaction of employees (Czesław Zając, Grzegorz Przystarz)     35
    4.1. Introduction     35
    4.2. Forms of employment     35
    4.3. Job satisfaction and non-standard forms of employment     38
    4.4. Method     41
    4.5. Results of case study analyses     42
    4.6. Conclusions     43
  5. Experiencing personnel controlling by HR employees – preliminary research results (Małgorzata Striker, Lena Grzesiak)     45
    5.1. Introduction     45
    5.2. Personnel controlling     46
    5.3. Method     47
    5.4. Results     49
    5.5. Discussion and conclusions     52
  6. Occupational experience of Polish migrants during the COVID-19 pandemic with particular focus on remote work (Olga Czeranowska)     54
    6.1. Introduction     54
    6.2. Pandemic and careers     54
    6.3. Migrants and pandemic     55
    6.4. Method     56
    6.5. Results     57
    6.6. Conclusions     63
  7. The factors that determine the organisational identification of female Ukrainian immigrants who work in Poland (Anna Ścibior-Butrym)     64
    7.1. Introduction     64
    7.2. Female immigrants from Ukraine working in Poland and their organisational identity     65
    7.3. Method     68
    7.4. Results     69
    7.5. Discussion and conclusions     71
  8. Mobility of expatriates in the context of multigenerationality (Gabriela Strzelec)     73
    8.1. Introduction     73
    8.2. Expatriates as a form of international migration     73
    8.3. Characteristics of the generations in the international labour market     78
    8.4. Conclusions     81
  9. Retaining Millennials in the People’s Republic of China (Magdalena Krzyzanowska-Celmer)     83
    9.1. Introduction     83
    9.2. Characteristics of the Chinese Millennials     83
    9.3. Stay Millennial-ready     85
    9.4. Conclusions     88
  10. Summary     89
  11. References     92
  12. List of figures     106
  13. List of tables     106
RozwińZwiń