Leadership, Employee and Competency Development for Better Talent Management in the Face of the Dynamics of Environmental Changes

Leadership, Employee and Competency Development for Better Talent Management in the Face of the Dynamics of Environmental Changes

1 opinia

Format:

ibuk

Celem monografii jest prezentacja aspektów, czynników i komponentów kształtujących zarządzanie talentami w organizacji. Obecna sytuacja, zdeterminowana dynamicznie zachodzącymi zmianami, okazała się względnie stabilna do czasu pojawienia się i rozwoju epidemii koronawirusa oraz ukształtowania się nowej rzeczywistości geopolitycznej od początku wojny w Ukrainie. W tej rzeczywistości zagadnienia opisane w opracowaniu nabierają zupełnie nowego znaczenia. Publikacja jest skierowana do osób zainteresowanych problematyką zarządzania talentami i kompetencjami, przywództwa i szeroko rozumianego rozwoju pracowników w organizacji – badaczy i praktyków – oraz wszystkich tych, którzy zainspirowani nią chcieliby pogłębić swoją wiedzę w danej dziedzinie.


Rok wydania2022
Liczba stron141
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-987-0
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Preface     8
  Part I. Organizational perspective on talentship and leadership practices     12
  1. Coexistence of talent management and leadership programs as an important competitive factor in MNCs (Łukasz Haromszeki)     13
    1.1. Introduction     13
    1.2. The main theoretical assumptions adopted in the research and the theoretical background of the study     14
    1.3. The empirical research methodics     19
    1.4. The empirical research findings     21
    1.5. Research summary     26
    1.6. Final conclusions     27
  2. Talent management in international enterprises – research findings (Magdalena M. Stuss, Izabela Stańczyk)     29
    2.1. Introduction     29
    2.2. Empirical research methodics     30
    2.3. Empirical research findings     31
    2.4. Final conclusions     39
  3. Demand for humility in managing organizations under conditions of sustainable development (Grażyna Osbert-Pociecha, Natalia Bielińska)     40
    3.1. Introduction     40
    3.2. The essence of sustainable development     41
    3.3. The essence and role of humility     43
    3.4. Objective and method of research     46
    3.5. The results of the survey research     47
    3.6. Final conclusions     53
  Part II. Competency development for knowledge management     54
  4. Where does knowledge come from in the organization? Ethnographic research (Tadeusz Kowalski)     55
    4.1. Introduction     55
    4.2. Literature review     55
    4.3. Empirical research methodics     59
    4.4. Empirical research findings     60
    4.5. Final conclusions     63
  5. Organizational focus on Integrated Process Management in the context of human resource management – selected aspects (Tomasz Sierpowski)     65
    5.1. Introduction     65
    5.2. Focus on the process vs. social aspects of development     66
    5.3. Key areas of human resource management used in the implementation of IPM     69
    5.4. Strategic areas for implementing the IPM concept     70
    5.5. Final conclusions     72
  6. Competency gaps in the field of digital competencies of university of economics students (Małgorzata Tyrańska, Sylwia Wiśniewska, Robert Szydło, Marek Koczyński)     74
    6.1. Introduction     74
    6.2. Literature review     75
    6.3. Competency gap     76
    6.4. Methodics     78
    6.5. Results     79
    6.6. Final conclusions     82
  Part III. Selected situational factors of professional development     85
  7. Employee propensity to professional development and the ability to achieve professional goals (Alena Ivanova)     86
    7.1. Introduction     86
    7.2. Definition of employee propensity for professional development     87
    7.3. Methodological assumptions     89
    7.4. The characteristics of the sample     91
    7.5. Empirical research findings     92
    7.6. Final conclusions     96
  8. The concept of measuring the efficiency of the virtual onboarding process in the IT sector (Tomasz Kawka, Piotr Wróbel)     99
    8.1. Introduction     99
    8.2. The contemporary perception of onboarding     100
    8.3. The essence and challenges of virtual onboarding in IT     102
    8.4. The effects of remote work in the IT sector: a case study     104
    8.5. Three-dimensional evaluation model of the onboarding process     106
    8.6. Assumptions for the design of the onboarding process measurement approach     108
    8.7. Final conclusions     110
  9. Error in action in the VUCA world – a conceptualization of the key concepts for empirical research (Anna Pluta, Krzysztof Kowalski)     112
    9.1. Introduction     112
    9.2. The phenomenon of the VUCA world and human activity in an organization     114
    9.3. The efficiency of individual and team actions and the appearance of an error     116
    9.4. A theoretical model for testing the efficiency of operation in the VUCA world     118
    9.5. Final conclusions     119
  Summary     120
  References     125
  List of figures     144
  List of tables     144
RozwińZwiń