INNE EBOOKI AUTORA
Wszyscy chcemy prowadzić rozmowy, które coś znaczą. Chcemy, żeby nasze rozmowy pogłębiały bliskość i prowadziły do rozwiązywania problemów. Chcemy czuć się naprawdę zrozumiani i rozumieć innych. Chcemy wreszcie, by nasi rozmówcy nie traktowali nas jednowymiarowo i dostrzegali w nas więcej niż tylko adwersarzy. Wszyscy mamy doświadczenie rozmów, które poszły nie tak, jak powinny. Zamiast zbliżyć – oddaliły. Zamiast doprowadzić do rozwiązania problemu – wygenerowały kolejne. Zamiast pogłębić wzajemne zrozumienie – zostawiły nas z poczuciem osamotnienia. Dobre rodziny, szczęśliwe pary, zgrane firmy i współpracujące ze sobą społeczności wcale nie są jednomyślne. Co więcej, kłócą się o te same rzeczy, co nieszczęśliwi ludzie! Ich spory wyglądają jednak nieco inaczej. „Świat jest skomplikowany, wiesz? Jeśli chcesz go zrozumieć, potrzebujesz przyjaciół, którzy się od ciebie różnią” W swoich poprzednich książkach Charles Duhigg wyjaśnił, jak powstają nawyki i czemu służą oraz jak działać „mądrzej, szybciej i lepiej”. Tym razem zagłębił się w to, jak się komunikujemy i co takiego robią najlepsi przyjaciele, wytrawni negocjatorzy i doświadczeni menadżerowie, że ludzie decydują się im zaufać. Wyróżnił trzy rodzaje rozmów, które najczęściej toczymy, i pokazał, jak je prowadzić, by miały sens: O co tak naprawdę chodzi? – w konfliktach, negocjacjach i codziennych domowych sprawach ważne jest ustalenie, na czym zależy rozmówcom. Zajrzymy do pokoju, w którym ława przysięgłych decydowała o losie Leeroya Reeda, by zrozumieć, że to nie siła argumentów, ale ustalenie wspólnego celu jest kluczem do porozumienia. Jak się czujemy? – zazwyczaj unikamy rozmowy o emocjach. Na podstawie historii Felixa Sigali, genialnego agenta FBI i mistrza przesłuchań, przekonamy się, że to możliwość przekazania swojej opowieści i wysłuchania historii drugiej osoby zbliża jak nic innego. Kim jesteśmy? – największym hamulcem sensownych rozmów jest szufladkowanie rozmówcy do kategorii, w której nie chciałby się on znaleźć, jednowymiarowe traktowanie. Zajrzymy do siedziby Netlfixa – mimo, że wspierano w niej otwartą, a nawet agresywną komunikację, jeden z dyrektorów powiedział na spotkaniu literalnie o jedno słowo za dużo… Duhigg oddaje głos negocjatorom, naukowcom, terapeutom i aktywistom. Będziemy towarzyszyć Jimowi Lawlerowi, agentowi CIA, w próbie zwerbowania szpiega. Zobaczymy, jak rozwinęła się dyskusja zwolenników dostępu do broni palnej z osobami, które starały się powstrzymać powtarzające się w kraju strzelaniny w szkołach. Dowiemy się, dlaczego pierwszy pilotażowy odcinek serialu „Big Bang Theory” okazał się kompletna klapą i co takiego zmienili w scenariuszu jego twórcy, że stał się hitem z wielomilionową widownią. Sekretem tych wszystkich historii jest prosta, uczciwa i otwarta komunikacja. Jak to zrobić? Zapraszamy do lektury!
Rok wydania | 2024 |
---|---|
Liczba stron | 320 |
Kategoria | Literatura popularnonaukowa |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-23433-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Siła umysłu. Siła emocji. Duchowe...
do koszyka
Siła aktywności. Jak wzmocnić ciało,...
do koszyka
Siła bezsilnego
do koszyka
Siła charakteru
do koszyka
Siła czasu
do koszyka
Siła dawnej miłości
do koszyka
Siła do ujarzmienia
do koszyka
Siła dobrych pytań. Buduj relacje,...
do koszyka
Spis treści
Prolog XI | |
W SKRÓCIE. Trzy rozmowy | 1 |
1. Zasada dopasowania. Jak nie werbować szpiegów | 3 |
Kiedy mózgi się łączą | 9 |
Mistrzowie komunikacji | 11 |
Trzy nastawienia | 18 |
Jeśli chcesz zrekrutować szpiega, zbuduj więź | 24 |
Jak to wykorzystać? Część I. Cztery zasady znaczącej rozmowy | 31 |
W SKRÓCIE. Rozmowa „O co tak naprawdę chodzi?” | 37 |
2. Każda rozmowa to negocjacje. Proces Leroya Reeda | 39 |
Jak decydujemy, o czym mówić? | 42 |
Jak chirurg nauczył się komunikować | 45 |
Mistrzowie komunikacji w ławie przysięgłych | 52 |
Celem negocjatora jest powiększanie tortu | 55 |
Jak zachodzi perswazja | 61 |
Negocjacje zbliżają się do końca | 65 |
Jak to wykorzystać? Część II. Zadawanie pytań i zauważanie wskazówek | 73 |
Przygotowanie do rozmowy | 74 |
Zadawanie pytań | 76 |
Dostrzeganie wskazówek podczas rozmowy | 77 |
Eksperymentowanie przez dodawanie nowych elementów | 79 |
W SKRÓCIE. Rozmowa „Jak się czujemy?” | 83 |
3. Siła słuchania. Emocjonalni inwestorzy | 85 |
Siła pytań | 89 |
Właściwe pytania | 94 |
Znaczenie podatności na zranienie | 96 |
Zarażanie emocjonalne | 97 |
Jak szybko pogłębić rozmowę | 102 |
Przyjemność z odwzajemniania | 106 |
Trudność dopasowania rozmowy o emocjach | 108 |
4. Jak usłyszeć emocje, których nikt nie wypowiada na głos? The Big Bang Theory | 111 |
Liofilizowane uczucia astronautów | 115 |
Śmiać się z tego, co nie jest śmieszne | 119 |
Nastrój i energia | 122 |
Chcesz usłyszeć żart o astronautach? | 126 |
Emocje na planie | 132 |
Wnioski z planu | 136 |
5. Budowanie więzi w konflikcie. Jak rozmawiać z wrogiem o broni? | 139 |
Rozmowy w konflikcie | 141 |
Rozwijanie wyjątkowych zdolności komunikacyjnych | 145 |
Rozmowy o broni w Waszyngtonie | 148 |
Porozmawiajmy o małżeństwie | 156 |
Rozmowa o broni przenosi się do Internetu | 164 |
Jak to wykorzystać? Część III. Emocjonalne rozmowy w życiu i Internecie | 171 |
Reagowanie na emocje | 174 |
Co się zmienia w konflikcie? | 176 |
Co się zmienia online? | 177 |
W SKRÓCIE. Rozmowa „Kim jesteśmy?” | 181 |
6. Nasze tożsamości społeczne kształtują nasze światy. Szczepienie antyszczepionkowców | 183 |
Wyciszanie uprzedzeń w naszych głowach | 191 |
Wrogowie grają w piłkę nożną | 202 |
Rozwiązanie zagwozdki COVID-u | 208 |
7. Jak zwiększyć bezpieczeństwo najtrudniejszych rozmów? Problem, z którym żyje Netflix | 213 |
Dlaczego rozmowy o tożsamości mają znaczenie | 218 |
Dlaczego niektóre rozmowy są tak trudne | 223 |
Zasada Netflixa: brak zasad | 234 |
Efekty | 241 |
Jak to wykorzystać? Część IV. Ułatwianie trudnych rozmów | 247 |
Przed rozmową | 248 |
Na początku rozmowy | 249 |
W miarę rozwoju rozmowy | 252 |
Posłowie | 255 |
Podziękowanie | 267 |
Przypisy końcowe | 269 |
O Autorze | 319 |