INNE EBOOKI AUTORA
-14%
Autor:
Wydawca:
Format:
Soft power jest jednym z narzędzi wykorzystywanych do osiągnięcia wiodącej pozycji przez państwa azjatyckie. Jest to międzynarodowa wymiana kulturalna, współpraca i dyplomacja kulturalna, pomoc gospodarcza i technologiczna, wszystko to co buduje pozytywny wizerunek kraju i zainteresowanie obcokrajowców. Soft power polega na zdolności przyciągania i przekonywania do swoich racji, podczas gdy twarda siła opiera się na zdolności do wywierania nacisku. Wyrasta ona zatem z potęgi militarnej lub gospodarczej kraju, podczas gdy miękka siła wynika z atrakcyjności kultury, ideałów politycznych i polityki danego kraju.
Bogato ilustrowana książka skupia się co do zasady na własności intelektualnej, która stała się narzędziem soft power i którą państwa azjatyckie wykorzystują w sposób mistrzowski, podbijając świat.
W publikacji w niezwykle interesujący sposób przedstawiono przykłady soft power:
k-pop i k-drama
hongkońskie filmy akcji
japońską mangę, anime i cosplay
tajwańskie półprzewodniki.
Książka jest przeznaczona nie tylko dla osób zainteresowanych własnością intelektualną, lecz także dla tych zafascynowanych Azją. Zaciekawi również czytelników zajmujących się stosunkami międzynarodowymi w aspekcie kulturowym, a także studentów prawa, stosunków międzynarodowych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa.
Rok wydania | 2024 |
---|---|
Liczba stron | 340 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8358-479-9 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Azjatycka lekcja
do koszyka
Indie. Nowa azjatycka potęga
do koszyka
Oblicza polityki azjatyckiej
do koszyka
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp | 9 |
Rozdział I Bruce Lee i hongkońskie filmy akcji | 13 |
1. Wprowadzenie | 15 |
2. Hongkońskie kino lat 70. | 21 |
3. Ochrona prawna sztuk walki | 23 |
4. Własność intelektualna i sztuki walki | 28 |
5. Wizerunek Bruce’a Lee | 32 |
Rozdział II Cool Japan – manga, anime, cosplay | 41 |
1. Wprowadzenie | 43 |
2. Kultura otaku | 47 |
3. Manga | 49 |
4. Anime | 60 |
5. Cosplay | 67 |
Rozdział III Japońska sztuka współczesna | 69 |
1. Wprowadzenie | 71 |
2. Ruch superfl at | 73 |
3. Yayoi Kusama – najdroższa artystka świata | 77 |
4. Sztuka konceptualna | 82 |
5. Yoshitomo Nara – prawdopodobnie najsłynniejszy żyjący japoński artysta współczesny | 86 |
6. Droit de suite | 90 |
7. Żywe skarby narodowe | 94 |
Rozdział IV Bollywood – kraina inspiracji czy indyjska specyfika? | 99 |
1. Wprowadzenie | 101 |
2. Masala fi lm | 104 |
3. Wpływ fi lmów Bollywood na modę | 106 |
4. Bollywoodzkie inspiracje | 115 |
5. „Indianizacja” fi lmów | 120 |
Rozdział V Gry hazardowe w Makau | 127 |
1. Wprowadzenie | 129 |
2. Hazard w Makau | 138 |
3. Reklama gier hazardowych | 140 |
4. Gry hazardowe a prawo własności intelektualnej | 142 |
5. Znaki towarowe | 149 |
6. Miasto – scenografi a | 151 |
Rozdział VI Tajwan – demokracja i półprzewodniki | 155 |
1. Wprowadzenie | 157 |
2. Demokracja | 160 |
3. Półprzewodniki | 167 |
4. Piractwo chipowe | 172 |
5. Klimat a produkcja półprzewodników | 178 |
Rozdział VII Mała czerwona kropka – Singapur | 181 |
1. Wprowadzenie | 183 |
2. Edukacja | 188 |
3. Atrakcyjny model biznesowy | 191 |
4. Znaczenie własności intelektualnej | 195 |
5. Finansowanie zabezpieczone własnością intelektualną | 199 |
6. Zakazy | 202 |
Rozdział VIII TikTok – soft power po chińsku? | 205 |
1. Wprowadzenie | 207 |
2. TikTok | 213 |
3. TikTok i spory sądowe | 220 |
4. Krótkie fi lmiki wideo | 226 |
Rozdział IX Koreańska fala | 231 |
1. Wprowadzenie | 233 |
2. K-drama: seriale, fi lmy, k-zombies | 239 |
3. K-video games | 246 |
4. K-food i kimchi | 253 |
Rozdział X K-pop i BTS | 261 |
1. Wprowadzenie | 263 |
2. Regulacje prawne k-popu | 269 |
3. Niewolnicze umowy | 275 |
4. BTS | 277 |
Zakończenie | 289 |
Bibliografia | 291 |