POLECAMY
-20%
Redakcja:
Format:
nikiem dyskusji specjalistów, głównie w zakresie teorii muzyki i edukacji muzycznej, z kilku krajów europejskich: Polski, Niemiec, Austrii, Rosji, Ukrainy i Litwy, o stanie badań nad muzyką w sytuacji międzykulturowej. Wymienione kraje są różne pod względem statusu politycznego, rozwoju ekonomicznego, struktury ludności czy wreszcie, co najistotniejsze, tradycji kulturowych. Okcydent i Orient, Wschód i Zachód, to – wydawałoby się – proste do zdefiniowania obszary, lecz jak wykazują treści zebrane w tej książce, granice nie przebiegają często tam, gdzie moglibyśmy się tego spodziewać. Orient wkracza do kultury zachodnioeuropejskiej za sprawą silnej mniejszości tureckiej w takich krajach, jak Niemcy czy Austria. (Fragment Wstępu)
Rok wydania | 2005 |
---|---|
Liczba stron | 274 |
Kategoria | Teoria sztuki |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku |
ISBN-13 | 978-83-7467-025-8 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Muzyka ciszy
do koszyka
Muzyka ciszy
do koszyka
Muzyka… Daj się uwieść!
do koszyka
Muzyka duszy
do koszyka
Muzyka duszy
do koszyka
Muzyka dwojga dusz
do koszyka
Muzyka dwojga dusz
do koszyka
Muzyka eksperymentalna. Cage i po Cage'u
do koszyka
Muzyka fortepianowa Franza Liszta
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 5 |
I MUZYKA JAKO POMOST POMIĘDZY ZACHODEMI WSCHODEM | 11 |
ИРИНА П ПОПОВА, Сирены и русалки – к вопросу о соотношении мифологического и музыкального образа | 13 |
IRINA P POPOWA, Syreny i rusałki – wokół problemu wzajemnych relacji mitologicznego i muzycznego obrazu | 25 |
ОЛГА Л БЕРАК, Воспитание чувства ритма – актуальная проблема музыкальной педагогики | 35 |
OLGA L BIERAK, Kształcenie poczucia rytmu – aktualny problem pedagogiki muzycznej | 47 |
ALICJA GRONAU-OSIŃSKA, Echa innych kultur w polskiej muzyce współczesnej | 57 |
DOMINIKA PORĘBSKA-KWAŚNIK, Wschodnia polska twórczość operowa – Żmija Stanisława Pilińskiego i Pan Wołodyjowski Henryka Skirmuntta | 69 |
KATARZYNA BOJARUNIEC, Polska muzyka chóralna na przełomie wieków XX i XXI w perspektywie europejskiej (na podstawie wybranych utworów: A Koszewskiego, R Twardowskiego i J Świdra) | 81 |
ANNA JEREMUS, Sztuka a życie artysty | 91 |
II W STRONĘ KULTURY MUZYCZNEJ ORIENTU | 97 |
DORIT KLEBE, Die Musikkultur der Türkei sowie der türkischen Migranten in Deutschland und ihre Thematisierung im Musikunterricht | 99 |
DORIT KLEBE, Kultura muzyczna Turcji oraz tureckich imigrantów w Niemczech i jej „tematyzacja” na zajęciach muzyki w szkole | 111 |
NORALDINE BAILER, Zur Bedeutung der Musik im Leben von „Gastarbeiter“- Kindern in Wien | 121 |
NORALDINE BAILER, Znaczenie muzyki w życiu dzieci gastarbeiterów w Wiedniu | 131 |
GÜNTER KLEINEN, Identität und Differenz bei interkulturellen Experimenten zum Musikhören | 141 |
GÜNTER KLEINEN, Tożsamość i różnica w międzykulturowych eksperymentach w zakresie słuchania muzyki | 157 |
III MUZYKA NARODU I REGIONU ORAZ JEJ PEDAGOGICZNE KONSEKWENCJE | 173 |
STANISLAVA JARECKAITĖ, The rewiev of musical education in schools of Lithuania (to 1990) | 175 |
STANISLAVA JARECKAITĖ, Przegląd historii edukacji muzycznej w szkołach na Litwie (do roku 1990) | 189 |
HALYNA NIKOLAYI, Культуросообразность украинского музыкально-педагогического образования – между востоком и западом Европы | 201 |
HALYNA NIKOLAYI, Kulturoodpowiedniość ukraińskiej edukacji muzyczno-pedagogicznej – pomiędzy wschodem a zachodem Europy | 215 |
LIDIA KATARYŃCZUK-MANIA, Wybrane zespoły folklorystyczne na ziemi lubuskiej – Zespół Górali Czadeckich „Watra” | 227 |
ALEKSANDRA WIELOCH, Koncerty muzyczne w Kielcach w latach 1918-1939 | 237 |
VIOLETTA PRZEREMBSKA, Wielokulturowość muzyczna dawnej Łodzi – tradycje i ich współczesne kontynuacje | 247 |
JADWIGA UCHYŁA-ZROSKI, Róg instrumentem kultur wielu narodów | 257 |