POLECAMY
Podana pozycja nie jest już dostępna w sprzedaży.
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Kompendium wiedzy o zaangażowaniu
Zaangażowanie zespołu nie bierze się znikąd, nie pojawia się jak za dotknięciem magicznej różdżki, nie znika też bez przyczyny. Jest efektem pracy w duchu DISC D3 - pracy każdego członka zespołu z liderem na czele. Wysoki poziom zaangażowania, przyjmowanie osobistej odpowiedzialności za cel indywidualny i zespołowy, niski poziom absencji czy nagłych odejść jest efektem umiejętnego wykorzystania wiedzy o różniących ludzi cechach osobowości. Wiedza ta jest nieodzowna w procesie rekrutacji, by zatrudnić właściwą osobę, we wprowadzaniu pracownika do organizacji, by jak najszybciej poczuł się jak w domu oraz w codziennej pracy z zespołem, by każdy chciał dbać o wspólny zawodowy dom.
Książka jest przewodnikiem po modelu zachowań DISC D3. Pomoże zrozumieć, na czym polega istota różnic osobowości oraz to, w których obszarach funkcjonowania firmy nie opłaca się pomijać tego aspektu pracy z ludźmi. Wspólnie zastanowimy się nad tym, co znaczy: pracować w duchu DISC D3 i kiedy korzystać z tego narzędzia, by stworzyć środowisko pracy, w którym nie musimy walczyć o zaangażowanie, lecz wspieramy obszary decydujące o wysokim zaangażowaniu każdego członka zespołu.
W szerszym i problemowym ujęciu – książka ta jest kompendium wiedzy o zaangażowaniu, daje odpowiedź na pytanie, dlaczego w tym samym środowisku pracy jedni są mocno zaangażowani, a drudzy nie, skąd się bierze nagły spadek lub wzrost zaangażowania oraz jakie kroki możesz podjąć, by budować zespół i organizację z osobami, które będą zmierzać z tobą w tym samym kierunku. Podczas omawiania zaangażowania i DISC D3, skupimy się na dzieleniu się dobrymi praktykami, podając przykłady z życia zespołów i firm – uwzględnimy zarówno nasze doświadczenia, jak i doświadczenia klientów, z którymi pracujemy w modelu DISC D3.
wartości organizacji * rekrutacja * wdrażanie do pracy * przywództwo * podnoszenie jakości współpracy * rozwój kompetencji
Obecnie wiedza na temat różnic osobowości pracowników staje się dla menedżerów koniecznością, a nie dodatkiem do szkoleń merytorycznych czy swego rodzaju ciekawostką. Ponieważ rzeczywistość wokół nas zmienia się bardzo szybko, więc równie szybko powinniśmy za tą zmianą podążać –
w kontekście prowadzenia zespołów. Nasze stare sposoby reagowania na zachowania pracowników, stare sposoby interpretowania braku efektywności i zaangażowania przestają się sprawdzać.
Magdalena Wachnicka, kierownik ds. personalno-administracyjnych, VINCI Facilities Polska
Kiedy wzorzec zachowań DISC przyłożyłem do ludzi, których znałem, to jakby wybuchła bomba. Pomyślałem: Wow, to jest coś. Lubię pozyskaną wiedzę stosować w praktyce, więc w następnym kroku zacząłem ten model zachowania przekładać na biznes. Okazało się, że spójność jest tak duża, że jestem w stanie przewidzieć, jak dana osoba zachowa się w pracy zespołowej, co będzie ją napędzać do działania albo czym mogę ją motywować, jaki styl komunikacji preferuje, jak się zachowa w sytuacjach stresowych itd.
Robert Wójcik, dyrektor zarządzający oddziałem Bawaria Motors Sp. z o.o.
Anna Sarnacka-Smith ̶ konsultant HR z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim; wspiera szefów w doborze pracowników i takim ułożeniu pracy, aby każdy miał możliwość wykorzystania swoich mocnych stron oraz w kształtowaniu postawy liderskiej. Wprowadziła do Polski badanie kompetencji DISC D3 i 360 Indicator; autorka książek Siła różnic w zespole, Everest lidera oraz podcastu o tym samym tytule. Zespół EFFECTIVENESS prowadzi zdalnie, na co dzień mieszka w USA.
Dr Bradley Smith – ekspert w opracowywaniu i rozwijaniu behawioralnych narzędzi diagnozy kompetencji. Prezes firmy PeopleKeys®, która od wielu lat z sukcesem dostarcza na globalny rynek skuteczne narzędzia online oparte na modelu DISC i DISC D3 w obszarze rekrutacji, rozwoju pracowników, podnoszeniu efektywności zespołów i ich liderów; dyrektor ds. rozwoju w amerykańskim The Institute for Motivational Living®. Właściciel dwóch patentów w dziedzinie inżynierii i czterech w zakresie technologii wykorzystywanej w diagnozie zachowań i dopasowaniu do środowiska pracy. Tematem jego rozprawy doktorskiej był rozwój organizacji.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 208 |
Kategoria | Poradniki |
Wydawca | MT Biznes |
ISBN-13 | 978-83-8231-353-6 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Sąd zaangażowany społecznie –...
do koszyka
Zaangażowanie
do koszyka
Zaangażowanie konsumenta w usługach w...
do koszyka
Budowanie zaangażowania, czyli jak...
do koszyka
Spis treści
Wstęp | |
Dlaczego warto przeczytać tę książkę | 9 |
CZĘŚĆ 1. | |
DISC D3 a zaangażowanie | |
1. Czym jest zaangażowanie? | 17 |
Koszty niskiego zaangażowania | 21 |
Niski poziom zaangażowania – co dalej? | 24 |
Od czego zależy poziom zaangażowania? | 25 |
2. DISC D3 na rzecz zaangażowania | 31 |
Czym jest praca z DISC D3? | 31 |
Historia DISC D3 w pigułce | 36 |
3. Co to jest badanie DISC D3? | 41 |
Obszary zastosowania DISC D3 | 45 |
4. DISC D3, czyli trzy płaszczyzny zaangażowania | 49 |
Komunikacja – style zachowania DISC | 50 |
Koncentracja – kierunek uwagi i działania | 86 |
Role zespołowe TEAMS | 86 |
Wartości w miejscu pracy VALUES | 92 |
Cel – postawy/wewnętrzne motywacje BAI | 111 |
5. Mity na temat DISC i DISC D3 | 141 |
DISC etykietuje ludzi – to te popularne kolory | 141 |
DISC D3 to amerykański model zachowania, | |
więc nie sprawdzi się w innej kulturze | 145 |
Znając DISC, można łatwo manipulować ludźmi | 146 |
Wynik badania za każdym razem może wyjść inny | 147 |
CZĘŚĆ 2. | |
DISC D3 w praktyce | |
1. DISC w biznesie | 153 |
2. Rekrutacja z DISC D3 | 157 |
3. Od rekrutacji po system benefitow | |
– case study VINCI Facilities Polska | 181 |
4. Leadership i zarządzanie talentami | |
– case study Bawaria Motors | 189 |
5. Podnoszenie jakości wspołpracy | |
̶ case study SGB-Bank | 201 |
Zakończenie | |
Poznawanie innych zacznij od poznania siebie… | 205 |
Podziękowania | 207 |