Internacjonalizacja przedsiębiorstw a procesy innowacyjne w globalnej gospodarce

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

21,21  24,95 (-15%)

Najniższa cena z 30 dni: 21,21 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt często podejmowanej zarówno przez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących między internacjonalizacją przedsiębiorstw a ich innowacyjnością, z uwzględnieniem procesów cyfryzacji gospodarki. Badania przeprowadzone w dwudziestu siedmiu państwach Unii Europejskiej wykazały, że występuje związek przyczynowo-skutkowy między innowacyjnością a internacjonalizacją przedsiębiorstw w tych krajach, a wspomniana zależność jest istotna statystycznie. Książka jest adresowana do studentów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych, działających w firmach międzynarodowych i przedsiębiorstwach innowacyjnych.


Rok wydania2023
Liczba stron126
KategoriaGospodarka światowa
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8331-160-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w gospodarce globalnej w uwarunkowaniach cyfrowej transformacji     11
  1.1. Internacjonalizacja przedsiębiorstwa – formy i fazy procesu internacjonalizacji – oraz jego związki z globalizacją i liberalizacją gospodarki    11
  1.2. Czynniki ograniczające internacjonalizację przedsiębiorstw w obecnych realiach gospodarczych    15
  1.3. Internacjonalizacja a czynniki współtworzące obraz współczesnej gospodarki światowej    19
  1.4. Internacjonalizacja w warunkach gospodarki cyfrowej    23
  
  Rozdział 2. Istota i czynniki wpływające na procesy innowacyjne oraz ich związek z internacjonalizacją przedsiębiorstwa    29
  2.1. Definicja i koncepcja innowacji    29
  2.2. Analiza poziomu innowacyjności Polski i innych krajów UE    32
  2.3. Czynniki wpływające na innowacyjność przedsiębiorstwa    39
  2.3.1. Zewnętrzne czynniki wpływające na innowacyjność    40
  2.3.2. Wewnętrzne czynniki wpływające na innowacyjność    45
  2.4. Wspieranie transferu wiedzy, innowacja a internacjonalizacja    48
  2.5. Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej w kształtowaniu procesów innowacyjnych przedsiębiorstwa    54
  2.6. Analiza zależności między internacjonalizacją przedsiębiorstwa a innowacjami    56
  
  Rozdział 3. Determinanty procesów internacjonalizacji gospodarki Polski    61
  3.1. Geograficzne determinanty lokalizacji Polski a procesy innowacyjne w gospodarce    61
  3.2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w Polsce a eksport innowacji    63
  3.3. Determinanty regulacyjne wpływające na proces internacjonalizacji polskiej gospodarki    67
  
  Rozdział 4. Wskaźniki internacjonalizacji a skala innowacji w krajach UE w świetle badań statystycznych    71
  4.1. Wskaźniki internacjonalizacji a percepcja sukcesu innowacji    71
  4.2. Korelacje na poziomie pierwszym między internacjonalizacją a innowacjami    80
  4.3. Korelacja na poziomie drugim między internacjonalizacją a innowacjami    83
  4.4. Korelacja na poziomie trzecim między internacjonalizacją a innowacjami    87
  4.5. Wyniki badań statystycznych    92
  
  Podsumowanie    95
  
  Bibliografia    97
  
  Załączniki    103
  
  Notka biograficzna    125
RozwińZwiń