Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane aspekty

Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane aspekty

1 opinia

Format:

ibuk

Niniejsza publikacja stanowi wielopłaszczyznowe opracowanie wpisujące się w dyskusję na temat współczesnych zagadnień dotyczących sfery komunikacji marketingowej. W centrum uwagi Autorów – studentów i doktorantów reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie − znalazły się takie kwestie, jak: wykorzystanie kodów QR w promowaniu dziedzictwa kulturowego, reklama w grach wideo, wybrane aspekty dostępności komunikacji marketingowej i multimediów dla osób głuchych i słabosłyszących, analiza rynku kryptowalut jako szansy rozwoju komunikacji marketingowej instytucji finansowych, możliwości wykorzystania nowych mediów jako narzędzia wywierania wpływu psychologicznego we współczesnych konfliktach zbrojnych, wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw branży rękodzielniczej, zastosowanie aplikacji mobilnych jako narzędzia nowoczesnej komunikacji marketingowej współczesnych sieci handlowych czy wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu komunikowania i dostarczania wartości klientowi. Prezentowana monografia jest owocem VIII edycji cyklicznej Ogólnopolskiej Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej pt. „Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej”, organizowanej od 2013 roku przez Koło Naukowe Marketingu „Meritum” działające przy Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.


Rok wydania2023
Liczba stron121
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-841-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  
  Rozdział    1
  Kody QR w promowaniu dziedzictwa kulturowego na przykładzie miasta Czeladź (Marek Czekajski)    13
  1.1. Tradycyjne media informacyjne i narzędzia promocyjne a nowe media i nowoczesne technologie    14
  1.2. Istota kodów Quick Response (QR) i czynniki ich reaktywacji    16
  1.3. Kody QR w sferze „SzTuKa”    17
  1.4. Nowe media i technologie w projekcie „Poznaj historię”    18
  1.5. Wybrane atrakcje turystyczne miasta Czeladź oznaczone kodami QR    20
  1.5.1. Galeria Sztuki Współczesnej Elektrownia    20
  1.5.2. Muzeum Saturn w Czeladzi    22
  1.5.3. Pomnik „Czeladzkiej Czarownicy”    24
  1.5.4. Pomnik lampy górniczej w Czeladzi-Piaskach    26
  1.6. Perspektywy rozwoju oznakowania atrakcji turystycznych i dalsze prace badawcze    28
  
  Rozdział    2
  Reklama w grach wideo (Jakub Kubasik)    35
  2.1. Gry wideo jako element światowego biznesu    35
  2.2. Techniki reklamy w grach wideo    38
  2.2.1. Advergaming    38
  2.2.2. In-game advertising    40
  2.3. Przyszłość reklamy w grach wideo    43
  
  Rozdział    3
  Aspekty dostępności komunikacji marketingowej i multimediów dla osób głuchych i słabosłyszących na przykładzie wystawy Głusza w Muzeum Śląskim (Agnieszka Kołodziejczak)    45
  3.1. Wprowadzenie do problematyki społeczności głuchych i słabosłyszących w Polsce    45
  3.2. Zarys problematyki i dostępności multimediów wystawy Głusza w Muzeum Śląskim    47
  3.3. Aspekty dostępności komunikacji marketingowej i promocyjnej wystawy Głusza w Muzeum Śląskim    50
  3.4. Znaczenie wystawy Głusza na tle europejskim    51
  
  Rozdział    4
  Inwestycje alternatywne jako szansa rozwoju komunikacji marketingowej instytucji finansowych (Hubert Leśniak, Jakub Machowski)    54
  4.1. Potencjał inwestycyjny kryptowalut    55
  4.2. Główne kryptowaluty    55
  4.3. Kryptowaluty w bankach komercyjnych    59
  4.4. Metodyka i analiza wyników badań bezpośrednich    60
  
  Rozdział    5
  Nowe media jako narzędzie wywierania wpływu psychologicznego we współczesnych konfliktach zbrojnych (Karolina Kubasik)    65
  5.1. Współczesne wojny i konflikty zbrojne    65
  5.2. Rola psychologii w wojnie XXI wieku    66
  5.3. Przykłady działań psychologicznych rozpowszechnianych za pomocą nowych mediów    68
  5.3.1. Informacyjny wpływ społeczny i indukowanie    68
  5.3.2. Komunikaty wzbudzające strach    69
  5.3.3. Warunkowanie ewaluatywne    71
  
  Rozdział    6
  Media społecznościowe w procesie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw branży rękodzielniczej (Weronika Łosiewicz)    74
  6.1. Rynek wyrobów rękodzielniczych    75
  6.2. Znaczenie mediów społecznościowych w rozwoju przedsiębiorstw    77
  6.3. Komunikacja marketingowa w mediach społecznościowych na przykładzie przedsiębiorstw branży rękodzielniczej    77
  6.4. Metodyka i wyniki badań własnych    78
  
  Rozdział    7
  Aplikacje mobilne jako narzędzie nowoczesnej komunikacji marketingowej sieci sprzedaży na przykładzie Żabki oraz Biedronki (Tomasz Prałat)    85
  7.1. Nowoczesna komunikacja marketingowa    85
  7.2. Rola aplikacji mobilnych    87
  7.3. Metodyka prowadzonych badań i wyniki    89
  7.3.1. Badania ankietowe    90
  7.3.2. Studium przypadku    92
  
  Rozdział    8
  Nurty w projektowaniu awatarów botów konwersacyjnych – badania eksploracyjne (Aleksandra Popiel)    96
  8.1. Boty konwersacyjne w komunikacji cyfrowej z klientem    97
  8.2. Rola awatara w komunikacji chatbota z użytkownikami    98
  8.3. Metodyka i wyniki badań empirycznych    99
  8.3.1. Wyniki badań empirycznych    100
  8.3.2. Dyskusja    101
  
  Bibliografia    105
  Spis rysunków    115
  Spis tabel    116
  Spis fotografii    117
  Informacja o Autorach    119
RozwińZwiń