Ruch Muzyczny 7-8/2023

1 opinia

Wydawca:

PWM

Format:

epub, mobi, pdf

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi, pdf

7,90

Najniższa cena z 30 dni: 7,90 zł 

#7-8/2023


W podwójnym numerze między innymi:


Garrick Ohlsson: „Możesz być jak Vermeer, możesz być jak Rembrandt” – okładkową rozmowę z wybitnym pianistą, tryumfatorem Konkursu Chopinowskiego w 1970 roku przeprowadził Mateusz Ciupka.


Od czego zależy punkt słyszenia? Daniel Brożek przedstawia, jak zmieniały się koncepcje słuchania w praktyce eksperymentalnej. Antoni Michnik analizuje wizualne przesłanki naszego postrzegania muzyki. W krótkim przewodniku Marek Dusza wyjaśnia, jak wiele czynników wpływa na jakość dźwięku.


Relacje z festiwali: MaerzMusik w Berlinie, Syntezator Sztuki NeoArte w Oslo, Jazz Jantar w Gdańsku, koncertów w Warszawie, Katowicach, Szczecinie, Łodzi, a także spektakli: „María de Buenos Aires” w TW–ON, „Daphne” w Staatsoper Unter den Linden, „Telefon, Medium” w Warszawskiej Operze Kameralnej, „Tryptyk baletowy” w Operze Wrocławskiej, „Walkiria” w Stadttheater Berno.


W dziale „Zagranica” Magdalena Tejchma pisze o Kolumbii.


Recenzje dziewięciu albumów, m.in. najnowszej płyty Rafała Blechacza, Seong-Jin Cho oraz „Bacewicz. A Portrait” Kingi Augustyn i Alli Milchtein, a także nut utworów skrzypcowych ze Skandynawii oraz książki „Terrible Freedom: The Life and Work of Lucia Dlugoszewski” Amy C. Beal.


Dorota Cybulska-Amsler pisze o Franciszku Lesslu, a Michał Bajer zaprasza na kolejny odcinek cyklu „Łapanie za słowa”.


Paweł Bień kontynuuje cykl „Słuchanie obrazów”.


Rok wydania2023
Liczba stron60
KategoriaPoradniki
WydawcaPWM
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

STREFA RUCHU

  

Emancypacje słuchania – Daniel Brożek

  

Słuchanie z ukosa, spojrzenie zza filara – Antoni Michnik

  

Muzyka dla ucha, sprzęt dla oka – Marek Dusza

  

  

RELACJE
Wychodząc, trzaśnij drzwiami – Krzysztof Stefański

  

Z popiołów – Adam Suprynowicz

  

O jedność w różnorodności – Bartłomiej Barwinek

  

Łatanie bańki mydlanej – Michał Bajer

  

Na końcu i tak wygrywają Czesi – Agnieszka Szynk

  

Przepis na festiwal muzyki nowej – Karolina Dąbek

  

Wszystko bardziej – Maciej Krawiec

  

Bęben Orfeuszki – Adam Suprynowicz

  

Powracający sen Piazzolli – Bartosz Kamiński

  

Poemat o samotności – Jacek Kornak

  

Telefon i duchy przeszłości – Jacek Marczyński

  

Minimalizm, bolero i jazz – Stefan Drajewski

  

Tańcząc z Walkirią – Jolanta Łada-Zielke

  

  

ZAGRANICA

  

To nie jest tekst o salsie – Magdalena Tejchma

  

  

WYDAWNICTWA
Śpiewać do końca świata – Mateusz Ciupka

  

Genialna Armida – Andrzej Kwieciński

  

Zjawiskowy Händel, etiudowy Brahms – Dariusz Marciniszyn

  

Kotły przodem – Łucja Siedlik

  

Bacewicz z Nowego Świata – Witold Paprocki

  

Płytoteka#: Weryzmem w mistyka – Andrzej Kwieciński

  

Blisko, coraz bliżej – Łucja Siedlik

  

Spektakl na styku – Maciej Krawiec

  

Odkrywanie tradycji – Piotr Tkacz-Bielewicz

  

Północ w blasku i północ w cieniu – Łucja Siedlik

  

Czy muzyka eksperymentalna miała polskie nazwisko? – Michał Mendyk

  

  

ROZMOWA

  

Garrick Ohlsson: Po drodze zgubiliśmy wolność – Mateusz Ciupka

  

  

SWOBODA RUCHU
Mon d
élire…, czyli Lessel romantyczny – Dorota Cybulska-Amsler

  

Łapanie za słowa: Sto procent Normy – Michał Bajer

  


OD REDAKCJI
Od czego zależy punkt słyszenia? – Krzysztof Stefański

  


FELIETON
Łagodzi obyczaje? – Magda Miśka-Jackowska

  


Z ARCHIWUM R
Jedenasta muza – Katarzyna Ryzel

  


REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

SŁUCHANIE OBRAZÓW

  

Fikus Mozarta – Paweł Bień

RozwińZwiń