INNE EBOOKI AUTORA
#7-8/2023
W podwójnym numerze między innymi:
Garrick Ohlsson: „Możesz być jak Vermeer, możesz być jak Rembrandt” – okładkową rozmowę z wybitnym pianistą, tryumfatorem Konkursu Chopinowskiego w 1970 roku przeprowadził Mateusz Ciupka.
Od czego zależy punkt słyszenia? Daniel Brożek przedstawia, jak zmieniały się koncepcje słuchania w praktyce eksperymentalnej. Antoni Michnik analizuje wizualne przesłanki naszego postrzegania muzyki. W krótkim przewodniku Marek Dusza wyjaśnia, jak wiele czynników wpływa na jakość dźwięku.
Relacje z festiwali: MaerzMusik w Berlinie, Syntezator Sztuki NeoArte w Oslo, Jazz Jantar w Gdańsku, koncertów w Warszawie, Katowicach, Szczecinie, Łodzi, a także spektakli: „María de Buenos Aires” w TW–ON, „Daphne” w Staatsoper Unter den Linden, „Telefon, Medium” w Warszawskiej Operze Kameralnej, „Tryptyk baletowy” w Operze Wrocławskiej, „Walkiria” w Stadttheater Berno.
W dziale „Zagranica” Magdalena Tejchma pisze o Kolumbii.
Recenzje dziewięciu albumów, m.in. najnowszej płyty Rafała Blechacza, Seong-Jin Cho oraz „Bacewicz. A Portrait” Kingi Augustyn i Alli Milchtein, a także nut utworów skrzypcowych ze Skandynawii oraz książki „Terrible Freedom: The Life and Work of Lucia Dlugoszewski” Amy C. Beal.
Dorota Cybulska-Amsler pisze o Franciszku Lesslu, a Michał Bajer zaprasza na kolejny odcinek cyklu „Łapanie za słowa”.
Paweł Bień kontynuuje cykl „Słuchanie obrazów”.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 60 |
Kategoria | Poradniki |
Wydawca | PWM |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
RUCH – CUDOWNE LEKARSTWO
do koszyka
Ruch harcerski w latach 1980–1989
do koszyka
Ruch Muzczny 19/2023
do koszyka
Ruch Muzyczny 6-7.2020
do koszyka
Ruch Muzyczny 14/2022
do koszyka
Ruch Muzyczny 15-16/2022
do koszyka
Spis treści
STREFA RUCHU | |
Emancypacje słuchania – Daniel Brożek | |
Słuchanie z ukosa, spojrzenie zza filara – Antoni Michnik | |
Muzyka dla ucha, sprzęt dla oka – Marek Dusza | |
| |
RELACJE | |
Z popiołów – Adam Suprynowicz | |
O jedność w różnorodności – Bartłomiej Barwinek | |
Łatanie bańki mydlanej – Michał Bajer | |
Na końcu i tak wygrywają Czesi – Agnieszka Szynk | |
Przepis na festiwal muzyki nowej – Karolina Dąbek | |
Wszystko bardziej – Maciej Krawiec | |
Bęben Orfeuszki – Adam Suprynowicz | |
Powracający sen Piazzolli – Bartosz Kamiński | |
Poemat o samotności – Jacek Kornak | |
Telefon i duchy przeszłości – Jacek Marczyński | |
Minimalizm, bolero i jazz – Stefan Drajewski | |
Tańcząc z Walkirią – Jolanta Łada-Zielke | |
| |
ZAGRANICA | |
To nie jest tekst o salsie – Magdalena Tejchma | |
| |
WYDAWNICTWA | |
Genialna Armida – Andrzej Kwieciński | |
Zjawiskowy Händel, etiudowy Brahms – Dariusz Marciniszyn | |
Kotły przodem – Łucja Siedlik | |
Bacewicz z Nowego Świata – Witold Paprocki | |
Płytoteka#: Weryzmem w mistyka – Andrzej Kwieciński | |
Blisko, coraz bliżej – Łucja Siedlik | |
Spektakl na styku – Maciej Krawiec | |
Odkrywanie tradycji – Piotr Tkacz-Bielewicz | |
Północ w blasku i północ w cieniu – Łucja Siedlik | |
Czy muzyka eksperymentalna miała polskie nazwisko? – Michał Mendyk | |
| |
ROZMOWA | |
Garrick Ohlsson: Po drodze zgubiliśmy wolność – Mateusz Ciupka | |
| |
SWOBODA RUCHU | |
Łapanie za słowa: Sto procent Normy – Michał Bajer | |
| |
| |
| |
| |
Fikus Mozarta – Paweł Bień | |