Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą

-14%

Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

43,00  50,00 (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 50,00 zł 

W książce omówiono nowoczesne metody uczenia się i podnoszenia kompetencji. Autorka radzi, jak w czasach nieustannie zmieniających się realiów rynkowych wykorzystać nowe technologie szkoleniowe w cyfrowej i wirtualnej rzeczywistości, aby stworzyć środowisko sprzyjające wymianie wiedzy i współpracy. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: • jak zaplanować i zaprojektować nowoczesny program szkoleniowy i wdrożyć go w organizacji; • jakie technologie i narzędzia szkoleniowe warto stosować; • co to jest adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI czy m-learning; • jak ocenić efektywność szkolenia e-learningowego. Drugie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o treści dotyczące dzielenia się wiedzą, wykorzystania algorytmów i transformacji cyfrowej w szkoleniach, nowych standardów pracy działów szkoleń oraz oczekiwań firm w stosunku do ich roli w organizacji. Opracowanie jest przeznaczone dla menedżerów wszelkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów kadr. Będzie stanowiło cenne źródło wiedzy i inspiracji dla pracowników naukowych szukających nowych sposobów oddziaływania dydaktycznego oraz dla wszystkich tych, którzy dopiero zaczynają swoją drogę zawodową związaną ze szkoleniami z wykorzystaniem technologii.


Rok wydania2022
Liczba stron260
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8286-476-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp do wydania drugiego  | str.  9
   
  Rozdział    1
  Współczesny e-learning  | str.  17
   
  Rozdział    2
  Definicja i etapy rozwoju e-learningu  | str.  20
  Etap 1: rozpoczęcie  | str.  28
  Etap 2: rozszerzenie (wzrost)  | str.  28
  Etap 3: integracja uczenia i wsparcie biznesu (dojrzałość)  | str.  29
  Etap 4: nauka na żądanie  | str.  30
  Etap 5: era cyfrowego nauczania  | str.  31
  Modele uczenia się z wykorzystaniem formuły e-learningu w organizacjach  | str.  32
   
  Rozdział    3
  Technologie w szkoleniach  | str.  34
   
  Rozdział    4
  Wirtualna rzeczywistość – immersive learning  | str.  57
  Immersyjne technologie w VR  | str.  59
  Nowa era szkoleń: od wiedzy do umiejętności z nowymi technologiami  | str.  60
  Nowa normalność: VR na ratunek  | str.  63
  Aktywny proces poznawczy i virtual reality  | str.  65
  Nauka dostępna dla każdego  | str.  65
  Krawędź nad przepaścią...  | str.  68
   
  Rozdział    5
  Strategiczne wdrożenie e-learningu, czyli digital learning dziś  | str.  70
  Rozdział    6
  Planowanie i realizacja szkoleń e-learningowych  | str.  79
   
  Rozdział    7
  Kiedy e-learning?  | str.  82
   
  Rozdział    8
  Podejście metodyczne  | str.  87
  Motywacja  | str.  87
  Znajomość celów  | str.  88
  Odniesienie do otaczającej rzeczywistości  | str.  89
  Zasada odwoływania się do wielu zmysłów  | str.  90
  Struktura  | str.  91
  Zaangażowanie i aktywność  | str.  92
  Informacja zwrotna o rezultatach  | str.  93
  Różnorodność  | str.  94
  Ukierunkowanie na uczącego się  | str.  95
  Komfort fizyczny  | str.  96
  E-learning a style uczenia się  | str.  97
   
  Rozdział 9
  Projektowanie szkoleń w formule e-learningu  | str.  106
  Użytkownik e-szkolenia a proces jego tworzenia  | str.  116
  Kto tworzy e-learning?  | str.  119
   
  Rozdział 10
  Kim jest uczący się i jaką rolę odgrywa persona?  | str.  122
  Jak zbudować personę?  | str.  124
  Dodatek  | str.  126
   
  Rozdział 11
  Alter ego w szkoleniu, czyli awatar  | str.  133
   
  Rozdział 12
  Jak zmierzyć, czy e-learning działa?  | str.  136
  Precyzowanie celów szkoleniowych (dydaktycznych)  | str.  138
  Doświadczenie uczącego się  | str.  149
   
  Rozdział 13
  Kluczowe funkcje systemów do zarządzania szkoleniami (LMS)  | str.  151
  Jaka jest podstawowa funkcjonalność systemów LMS?  | str.  153
  Standardy w LMS  | str.  155
  Korzyści z wdrożenia LMS  | str.  156
   
  Rozdział 14
  Formy i formaty w e-learningu: adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI, mobile learning  | str.  161
  W jaki sposób e-learning będzie czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego?  | str.  172
  Jeszcze trochę o sztucznej inteligencji w świecie szkoleń i rozwoju  | str.  174
  Znaczenie spersonalizowanego doświadczenia pracownika  | str.  178
  Sztuczna inteligencja i spersonalizowane doświadczenie  | str.  178
   
  Rozdział 15
  Zarządzanie wiedzą dziś – społeczność wiedzy  | str.  180
  Sztywny stary system  | str.  195
  Era Web 2.0  | str.  196
  Über-Connection  | str.  198
   
  Rozdział 16
  Dzielenie się wiedzą, czyli samodzielne uczenie się (self-directed learning)  | str.  200
  Świadomość  | str.  200
  Wdrożenie  | str.  201
  Urzeczywistnienie  | str.  202
  O co chodzi w self-directed learning?  | str.  203
  Social learning – jak media społecznościowe usprawniają uczenie się  | str.  205
  Czym jest nowe społecznościowe uczenie się?  | str.  210
  10 nieporozumień, gdy mowa o społecznościowym uczeniu się  | str.  213
  Co napędza społecznościowe uczenie się?  | str.  213
  Najczęstsze błędy przy projektowaniu i wdrażaniu social learningu  | str.  216
   
  Rozdział 17
  Cyfrowa transformacja uczenia (się)  | str.  219
  Dobre praktyki...  | str.  224
   
  Rozdział 18
  Projektowanie doświadczeń edukacyjnych – Learning Experience Design (LXD)  | str.  227
  Czy LXD to tylko nowy termin na projektowanie instruktażowe?  | str.  228
  Jakie są uniwersalne cechy LXD?  | str.  231
   
  Rozdział 19
  Quo vadis? Czyli nowe standardy pracy działów szkoleń i pracowników L&D  | str.  233
  Profesjonalizacja współczesnego L&D i istotne obszary jego rozwoju  | str.  243
  Zakończenie  | str.  251
  Bibliografia  | str.  257
       
RozwińZwiń