POLECAMY
-14%
Autor:
Wydawca:
Format:
W książce omówiono nowoczesne metody uczenia się i podnoszenia kompetencji. Autorka radzi, jak w czasach nieustannie zmieniających się realiów rynkowych wykorzystać nowe technologie szkoleniowe w cyfrowej i wirtualnej rzeczywistości, aby stworzyć środowisko sprzyjające wymianie wiedzy i współpracy. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: • jak zaplanować i zaprojektować nowoczesny program szkoleniowy i wdrożyć go w organizacji; • jakie technologie i narzędzia szkoleniowe warto stosować; • co to jest adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI czy m-learning; • jak ocenić efektywność szkolenia e-learningowego. Drugie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o treści dotyczące dzielenia się wiedzą, wykorzystania algorytmów i transformacji cyfrowej w szkoleniach, nowych standardów pracy działów szkoleń oraz oczekiwań firm w stosunku do ich roli w organizacji. Opracowanie jest przeznaczone dla menedżerów wszelkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów kadr. Będzie stanowiło cenne źródło wiedzy i inspiracji dla pracowników naukowych szukających nowych sposobów oddziaływania dydaktycznego oraz dla wszystkich tych, którzy dopiero zaczynają swoją drogę zawodową związaną ze szkoleniami z wykorzystaniem technologii.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 260 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8286-476-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
DIGITAL EDUCATION. How to educate...
do koszyka
Digital education. Jak kształcić...
do koszyka
The Language Teacher in the Digital Age
do koszyka
Spis treści
Wstęp do wydania drugiego | str. 9 | |
Rozdział | 1 |
Współczesny e-learning | str. 17 | |
Rozdział | 2 |
Definicja i etapy rozwoju e-learningu | str. 20 | |
Etap 1: rozpoczęcie | str. 28 | |
Etap 2: rozszerzenie (wzrost) | str. 28 | |
Etap 3: integracja uczenia i wsparcie biznesu (dojrzałość) | str. 29 | |
Etap 4: nauka na żądanie | str. 30 | |
Etap 5: era cyfrowego nauczania | str. 31 | |
Modele uczenia się z wykorzystaniem formuły e-learningu w organizacjach | str. 32 | |
Rozdział | 3 |
Technologie w szkoleniach | str. 34 | |
Rozdział | 4 |
Wirtualna rzeczywistość – immersive learning | str. 57 | |
Immersyjne technologie w VR | str. 59 | |
Nowa era szkoleń: od wiedzy do umiejętności z nowymi technologiami | str. 60 | |
Nowa normalność: VR na ratunek | str. 63 | |
Aktywny proces poznawczy i virtual reality | str. 65 | |
Nauka dostępna dla każdego | str. 65 | |
Krawędź nad przepaścią... | str. 68 | |
Rozdział | 5 |
Strategiczne wdrożenie e-learningu, czyli digital learning dziś | str. 70 | |
Rozdział | 6 |
Planowanie i realizacja szkoleń e-learningowych | str. 79 | |
Rozdział | 7 |
Kiedy e-learning? | str. 82 | |
Rozdział | 8 |
Podejście metodyczne | str. 87 | |
Motywacja | str. 87 | |
Znajomość celów | str. 88 | |
Odniesienie do otaczającej rzeczywistości | str. 89 | |
Zasada odwoływania się do wielu zmysłów | str. 90 | |
Struktura | str. 91 | |
Zaangażowanie i aktywność | str. 92 | |
Informacja zwrotna o rezultatach | str. 93 | |
Różnorodność | str. 94 | |
Ukierunkowanie na uczącego się | str. 95 | |
Komfort fizyczny | str. 96 | |
E-learning a style uczenia się | str. 97 | |
Rozdział 9 | |
Projektowanie szkoleń w formule e-learningu | str. 106 | |
Użytkownik e-szkolenia a proces jego tworzenia | str. 116 | |
Kto tworzy e-learning? | str. 119 | |
Rozdział 10 | |
Kim jest uczący się i jaką rolę odgrywa persona? | str. 122 | |
Jak zbudować personę? | str. 124 | |
Dodatek | str. 126 | |
Rozdział 11 | |
Alter ego w szkoleniu, czyli awatar | str. 133 | |
Rozdział 12 | |
Jak zmierzyć, czy e-learning działa? | str. 136 | |
Precyzowanie celów szkoleniowych (dydaktycznych) | str. 138 | |
Doświadczenie uczącego się | str. 149 | |
Rozdział 13 | |
Kluczowe funkcje systemów do zarządzania szkoleniami (LMS) | str. 151 | |
Jaka jest podstawowa funkcjonalność systemów LMS? | str. 153 | |
Standardy w LMS | str. 155 | |
Korzyści z wdrożenia LMS | str. 156 | |
Rozdział 14 | |
Formy i formaty w e-learningu: adaptive learning, machine learning, blended learning, micro-learning, AI, mobile learning | str. 161 | |
W jaki sposób e-learning będzie czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego? | str. 172 | |
Jeszcze trochę o sztucznej inteligencji w świecie szkoleń i rozwoju | str. 174 | |
Znaczenie spersonalizowanego doświadczenia pracownika | str. 178 | |
Sztuczna inteligencja i spersonalizowane doświadczenie | str. 178 | |
Rozdział 15 | |
Zarządzanie wiedzą dziś – społeczność wiedzy | str. 180 | |
Sztywny stary system | str. 195 | |
Era Web 2.0 | str. 196 | |
Über-Connection | str. 198 | |
Rozdział 16 | |
Dzielenie się wiedzą, czyli samodzielne uczenie się (self-directed learning) | str. 200 | |
Świadomość | str. 200 | |
Wdrożenie | str. 201 | |
Urzeczywistnienie | str. 202 | |
O co chodzi w self-directed learning? | str. 203 | |
Social learning – jak media społecznościowe usprawniają uczenie się | str. 205 | |
Czym jest nowe społecznościowe uczenie się? | str. 210 | |
10 nieporozumień, gdy mowa o społecznościowym uczeniu się | str. 213 | |
Co napędza społecznościowe uczenie się? | str. 213 | |
Najczęstsze błędy przy projektowaniu i wdrażaniu social learningu | str. 216 | |
Rozdział 17 | |
Cyfrowa transformacja uczenia (się) | str. 219 | |
Dobre praktyki... | str. 224 | |
Rozdział 18 | |
Projektowanie doświadczeń edukacyjnych – Learning Experience Design (LXD) | str. 227 | |
Czy LXD to tylko nowy termin na projektowanie instruktażowe? | str. 228 | |
Jakie są uniwersalne cechy LXD? | str. 231 | |
Rozdział 19 | |
Quo vadis? Czyli nowe standardy pracy działów szkoleń i pracowników L&D | str. 233 | |
Profesjonalizacja współczesnego L&D i istotne obszary jego rozwoju | str. 243 | |
Zakończenie | str. 251 | |
Bibliografia | str. 257 | |