Umowa konsumencka w polskim prawie cywilnym i prywatnym międzynarodowym

-14%

Umowa konsumencka w polskim prawie cywilnym i prywatnym międzynarodowym

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

87,72  102,00 (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 102,00 zł 

W książce dokonano analizy regulacji umów konsumenckich nie tylko od strony konsumenta, jako słabszej strony tych umów, ale także od strony przedsiębiorcy. Wobec obowiązywania w polskim prawie zasady jedności prawa cywilnego zwrócono uwagę na podmiotowe rozbicie prawa umów i zgłoszono propozycje uporządkowania stanu normatywnego w tym zakresie w sposób zgodny z prawem unijnym i zapewniający spójność polskiego prawa cywilnego.


Autorka wykazuje specyfikę kryteriów kwalifikacji umów konsumenckich oraz specyfikę metody ich regulacji i uzasadnia celowość unormowania tych umów w jednej, pozakodeksowej ustawie.


Adresaci:


Publikacja jest adresowana do przedstawicieli nauki prawa, prawników praktyków, a także do pracowników organów, instytucji i organizacji zajmujących się ochroną praw konsumenta oraz organów projektujących i stanowiących prawo w tym zakresie.


Rok wydania2013
Liczba stron484
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-6218-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów
   str. 11Wstęp
   str. 21Rozdział IZagadnienia wprowadzające do problematyki umowy konsumenckiej
   str. 271.1. Pojęcie umowy i znaczenie jej ogólnej regulacji dla umowy konsumenckiej
   str. 271.2. Kryteria systematyzowania umów zobowiązaniowych a problem systematyzacji umów konsumenckich
   str. 341.2.1. Systematyzowanie umów zobowiązaniowych
   str. 341.2.2. Kwalifikacja i klasyfikacja umów zobowiązaniowych a umowa konsumencka
   str. 371.2.3. Kryteria kwalifikacji podmiotowej w umowach zobowiązaniowych
   str. 471.2.4. Geneza kwalifikacji podmiotu profesjonalnego w umowie handlowej (gospodarczej) i jednostronnie handlowej
   str. 521.2.5. Problem normatywnej definicji umowy obustronnie handlowej oraz jednostronnie handlowej niekonsumenckiej
   str. 591.3. Znaczenie dyrektyw konsumenckich dla kwalifikacji i regulacji umów konsumenckich a nowe tendencje w normowaniu tych umów
   str. 65Rozdział IIKryteria kwalifikacji umowy konsumenckiej oraz jej miejsce w polskim systemie prawnym
   str. 932.1. odmiotowe kryteria kwalifikacji umowy konsumenckiej
   str. 932.1.1. Pojęcie przedsiębiorcy
   str. 932.1.2. Pojęcie konsumenta
   str. 1182.2. Cel i przedmiotowe kryteria kwalifikacji umowy konsumenckiej
   str. 1442.2.1. Cel zawarcia umowy jako kryterium kwalifikacji umowy konsumenckiej
   str. 1442.2.2. Przedmiotowe kryteria kwalifikacji umowy konsumenckiej
   str. 1492.3. Sens wyodrębniania umów konsumenckich
   str. 1562.4. Pojęcia i instytucje związane z umową konsumencką w projekcie nowego kodeksu cywilnego
   str. 1622.4.1. Uwagi wprowadzające
   str. 1622.4.2. Projektowane pojęcia konsumenta i przedsiębiorcy
   str. 1622.4.3. Obowiązujące instytucje reżimu umów konsumenckich a ich ogólny charakter w projekcie kodeksu cywilnego
   str. 1772.5. Miejsce umów konsumenckich w polskim systemie prawnym
   str. 183Rozdział IIISpecyfika prawnej regulacji umów konsumenckich
   str. 190 3.1. Idea ochrony konsumenta jako słabszej strony umowy a zasada swobody umów
   str. 1903.2. Zawarcie umowy konsumenckiej z zastosowaniem wzorca umowy
   str. 1943.3. Problem niedozwolonych postanowień w umowach konsumenckich
   str. 2013.3.1. Zakres podmiotowy reżimu niedozwolonych postanowień umownych
   str. 2013.3.3. Kryteria i skutki uznania postanowienia za niedozwolone
   str. 2023.3.3.Rozumienie przez sądy polskie klauzuli dobrych obyczajów jako kryterium uznania postanowienia umownego za niedozwolone
   str. 2103.4. Umowy konsumenckie zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa
   str. 2113.4.1. Uwagi wprowadzające
   str. 2113.4.2. Pojęcie umowy zawieranej poza lokalem przedsiębiorstwa w obowiązującym stanie prawnym
   str. 2133.4.3. Instrumenty ochrony konsumenta w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa
   str. 2163.5. Umowy konsumenckie zawierane na odległość
   str. 2183.5.1. Uwagi wprowadzające
   str. 2183.5.2. Pojęcie umowy zawieranej na odległość
   str. 2193.5.3. Zakres przedmiotowy regulacji umów zawieranych na odległość
   str. 2203.5.4. Wymogi informacyjne. Zgoda konsumenta
   str. 2223.5.5. Prawo odstąpienia od umowy i konsekwencje jego realizacji
   str. 2233.5.6. Pozostałe instrumenty ochrony konsumenta
   str. 2253.5.7. Przykłady stosowania przepisów o umowach zawieranych na odległość przez sądy polskie
   str. 2263.6. Znaczenie etapu przedkontraktowego w reżimach umów konsumenckich
   str. 2283.7. Ogólna charakterystyka najważniejszych instrumentów ochronnych w reżimie umów konsumenckich
   str. 2393.7.1. Ochrona konsumenta przez informację
   str. 2393.7.2. Prawo odstąpienia od umowy konsumenckiej bez podania przyczyny
   str. 2453.8. Problem naprawienia szkody niemajątkowej związanej z "naruszeniem" umowy konsumenckiej
   str. 2563.8.1. Problem dopuszczalności naprawienia szkody niemajątkowej w reżimie kontraktowym w polskim prawie
   str. 2563.8.2. Naprawienie szkody niemajątkowej wynikłej z naruszenia umowy konsumenckiej
   str. 264Rozdział IVUmowy sprzedaży konsumenckiej
   str. 2754.1. Sprzedaż konsumencka według ustawy o sprzedaży konsumenckiej
   str. 2754.1.1. Uwagi wprowadzające
   str. 2754.1.2. Niektóre aspekty sprzedaży konsumenckiej uregulowane w dyrektywie 99/44/WE
   str. 2774.1.3. Ogólna charakterystyka regulacji zawartych w ustawie o sprzedaży konsumenckiej
   str. 2814.1. Umowa sprzedaży konsumenckiej według kodeksu cywilnego
   str. 2984.3. Projektowane zmiany w regulacji umowy sprzedaży konsumenckiej w polskim prawie
   str. 308Rozdział VNiektóre konsumenckie umowy o świadczenie usług finansowych
   str. 3115.1. Pojęcie usług finansowych
   str. 3115.2. Umowa o kredyt konsumencki
   str. 3135.2.1. Regulacja umowy kredytu w prawie bankowym - wzmianka
   str. 3135.2.2. Umowa o kredyt konsumencki według ustawy z 2001 r.
   str. 3155.2.3. Umowa o kredyt konsumencki według ustawy z 2011 r.
   str. 3185.3. Umowy o usługi finansowe zawierane na odległość
   str. 3285.4. Konsumenckie umowy ubezpieczenia
   str. 3335.4.1. Uwagi wprowadzające
   str. 3335.4.2. Kwalifikacja ubezpieczyciela jako profesjonalnej strony umowy ubezpieczenia
   str. 3365.4.3. Kwalifikacja ubezpieczającego jako konsumenta w umowie ubezpieczenia
   str. 3415.4.4. Konsumencka ochrona ubezpieczającego niebędącego konsumentem w przepisach o umowie ubezpieczenia
   str. 3455.4.5. Problem rozciągnięcia ochrony konsumenckiej na inne niż ubezpieczający podmioty stosunku ubezpieczenia
   str. 3495.4.6. Przykłady zastosowania reżimów konsumenckich dokonsumenckiej umowy ubezpieczenia
   str. 351Rozdział VIUmowa o imprezę turystyczną (o usługi turystyczne) oraz umowy typu timeshare
   str. 3586.1. Umowa o imprezę turystyczną
   str. 3586.1.1. Uwagi wstępne
   str. 3586.1.2. Umowa o imprezę turystyczną w prawie unijnym
   str. 3636.1.3. Umowa o imprezę turystyczną w ustawie o usługach turystycznych
   str. 3676.2. Cywilnoprawne instrumenty ochrony klienta (konsumenta) w regulacji umowy o imprezę turystyczną
   str. 3726.2.1. Ogólne zagadnienia ochrony klienta w umowie o imprezę turystyczną
   str. 3726.2.2. Informacja przedkontraktowa
   str. 3746.2.3. Obligatoryjna treść umowy o imprezę turystyczną
   str. 3766.2.4. Inne obowiązki organizatora imprezy turystycznej oraz uprawnienia klienta
   str. 3786.2.5. Zasady odpowiedzialności organizatora turystyki za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o imprezę turystyczną
   str. 3826.2.6. Ochrona klienta a ochrona konsumenta przewidziana w odrębnych reżimach konsumenckich - wzmianka
   str. 3856.3. Umowy typu timeshare
   str. 3886.3.1. Ogólna charakterystyka timesharingu w uchylonej dyrektywie 94/47/WE
   str. 3886.3.2. Polska ustawa o timesharingu z 2000 r.
   str. 3906.3.3. Ogólna charakterystyka dyrektywy 2008/122/WE
   str. 3946.3.4. Polska ustawa o timeshare z 2011 r.
   str. 399Rozdział VIIUmowa konsumencka w prawie prywatnym międzynarodowym
   str. 4037.1. Kwalifikacja umowy konsumenckiej w prawie prywatnym międzynarodowym oraz jej skutki
   str. 4037.1.1 Geneza kolizyjnoprawnej ochrony konsumenta oraz definicji umowy konsumenckiej w polskim prawie rywatnym międzynarodowym
   str. 4037.1.2. Umowa konsumencka według konwencji rzymskiej
   str. 4087.1.3. Umowa konsumencka w projektach ustawy o p.p.m. z 2011 r. na tle obowiązujących norm dotyczących kolizyjnoprawnej ochrony konsumenta
   str. 4397.1.4. Umowa konsumencka według rozporządzenia Rzym I
   str. 4447.2. Umowa konsumencka w ustawie o p.p.m. z 2011 r. na tle obowiązujących norm dotyczących kolizyjnoprawnej ochrony konsumenta
   str. 454Wnioski
   str. 459Wykaz literatury
   str. 465
RozwińZwiń