POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
W monografii postawiono problem badawczy: w jaki sposób działalność convention bureau wpływa na konkurencyjność miasta. Przyjęto, że convention bureau wpływa na konkurencyjność miasta, oddziałując na kształtowanie się kosztów transakcyjnych na rynku spotkań, a tym samym na wykorzystanie lokalnych zasobów. Z kolei celem pracy była identyfikacja zakresów działalności convention bureau w największym stopniu przyczyniających się do ograniczania kosztów transakcyjnych w branży spotkań. Wieloetapowe badanie empiryczne dotyczyło ról oraz zadań zagranicznych i polskich convention bureaux.
W pierwszej kolejności odwołano się do zagadnienia konkurencyjności miast, różnorodności zasobów niezbędnych do jej kształtowania, a także znaczenia instytucji i kosztów transakcyjnych w tym procesie. W następnych dwóch rozdziałach scharakteryzowano branżę spotkań oraz jej strukturę przedmiotową i podmiotową. W czwartym rozdziale skoncentrowano się na convention bureau – genezie tego podmiotu, jego definicjach, a także podstawowych zakresach działalności. Piąty rozdział stanowi podsumowanie metod badawczych zastosowanych podczas badań. W kolejnych dwóch rozdziałach zaprezentowano wyniki empirycznej weryfikacji założeń teoretycznych. Wreszcie zebrano wnioski wynikające ze studiów literaturowych i analiz empirycznych oraz przedstawiono rekomendacje praktyczne.
Stwierdzono, że convention bureau może oddziaływać na konkurencyjność miasta na wiele sposobów – przede wszystkim jednak odgrywając rolę agenta, ponieważ w tym przypadku powinno w największym stopniu ograniczać koszty transakcyjne powstające w relacjach między organizatorem spotkania, lokalną branżą spotkań i samorządem. Równocześnie wpływa na wykorzystanie miejscowych zasobów oraz wzmacnia potencjał miasta w bezpośredniej rywalizacji na arenie międzynarodowej.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 300 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu |
ISBN-13 | 978-83-8211-052-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
1. Instytucje a konkurencyjność miast | |
1.1. Pojęcie konkurencyjności w odniesieniu do jednostek terytorialnych | |
1.2. Znaczenie zasobów dla konkurencyjności miast | |
1.3. Instytucje jako zasób miasta | |
2. Charakterystyka rynku spotkań | |
2.1. Turystyka biznesowa a rynek spotkań | |
2.2. Struktura przedmiotowa branży spotkań | |
2.3. Struktura podmiotowa rynku spotkań | |
3. Rynek spotkań a konkurencyjność miast | |
3.1. Proces pozyskiwania spotkań | |
3.2. Konkurencyjność branży spotkań a konkurencyjność miasta | |
3.3. Koszty transakcyjne na rynku spotkań | |
4. Istota działalności convention bureau | |
4.1. Geneza convention bureau | |
4.2. Role convention bureau w branży spotkań | |
4.3. Wpływ convention bureau na koszty transakcyjne w branży spotkań i na konkurencyjność miasta | |
5. Metoda badawcza | |
5.1. Role zagranicznych i polskich convention bureaux | |
5.2. Analiza konkurencyjności polskich miast na rynku spotkań | |
5.3. Znaczenie polskich convention bureaux dla branży spotkań | |
6. Role zagranicznych i polskich convention bureaux w świetle badań empirycznych | |
6.1. Zróżnicowanie zagranicznych convention bureaux | |
6.2. Analiza ważności i realizacji zadań zagranicznych convention bureaux | |
6.3. Analiza ważności i realizacji zadań polskich convention bureaux | |
7. Role polskich convention bureaux – analiza pogłębiona | |
7.1. Potencjał polskich miast w zakresie rozwoju branży spotkań | |
7.2. Role convention bureau według przedstawicieli instytucji | |
7.3. Role convention bureau według partnerów instytucji | |
8. Wpływ convention bureau na konkurencyjność miasta | |
8.1. Wyniki badań w świetle założeń teoretycznych | |
8.2. Wyniki badań a rekomendacje dla convention bureaux | |
8.3. Wyniki badań w świetle literatury przedmiotu | |