INNE EBOOKI AUTORA
Autor wyróżnia siedem niewypowiedzianych pros´b dzieci do rodziców. Są to pragnienia uniwersalne, stanowiące podstawę egzystencji człowieka. Dlaczego rezygnujemy z nich w procesie wychowania na rzecz przekonań i społecznej poprawności? Wróćmy do źródła. Stwórzmy nowy początek wraz z powołanym przez nas życiem.
Książka stała się bestsellerem w Izraelu.
Cud Rodzicielstwa
Nie jest typowym poradnikiem – nie ma w nim rad. Są tu raczej słowa, w które warto się wsłuchać (to trudniejsze niż zrobienie czegoś według instrukcji), by uświadomić sobie, co jest ważne w byciu człowiekiem i rodzicem. Żeby ujrzeć własne dziecko w całej jego istocie, pięknie i potencjale, zobaczmy również to niewinne, dobre i mądre dziecko w sobie.
Cytaty z książki:
Czy twoi rodzice cię słuchali? Czy dostałeś od nich tę miłość, o której mówię, tę umożliwiającą nam wysłuchanie i usłyszenie dokładnie tego, o co nas prosi syn czy córka? Czy jest to miłość, którą chciałbyś dać swoim dzieciom? Oto dziecko. Jego oczy błyszcza?, a serce bije mocno. Na pocza?tku drogi wie ono i czuje, z˙e wszystko jest moz˙liwe. Ale powoli sie? uczy. Z pomoca? rodzico´w i społeczen´stwa, do kto´rego chce nalez˙ec´, uczy sie? – krok po kroku – rezygnowac´ ze swoich marzen´.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 185 |
Kategoria | Poradniki |
Wydawca | Natuli |
Tłumaczenie | Anna Klingofer-Szostakowska |
ISBN-13 | 978-83-66057-27-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Cud babiego lata
do koszyka
Cud chłopak
do koszyka
Cud dynamiki umysłu
do koszyka
Cud dynamiki umysłu
do koszyka
Cud Eucharystyczny
do koszyka
Cud Eucharystyczny
do koszyka
Cud Eucharystyczny. Świadectwa
do koszyka
Spis treści
Wstęp (9) | |
Nowa szansa (22) | |
1. O co tak naprawdę proszą nasze dzieci (27) | |
Pierwotny kontrakt (31) | |
Siedem podstawowych próśb naszych dzieci (35) | |
•Pierwsza prośba – by czuć się zadomowionym we własnym życiu (36) | |
•Druga prośba – by doświadczać przyjemności, witalności, zabawy, pasji (38) | |
•Trzecia prośba – by czuć iskrę wyjątkowości (40) | |
•Czwarta prośba – by czuć wspólnotę, w głębokiej bliskości (42) | |
•Piąta prośba – o wolność wypowiedzi (44) | |
•Szósta prośba – o wolność myślenia (46) | |
•Siódma prośba – o wolność istnienia (48) | |
Otwarte pytania (50) | |
Jak zapomnieliśmy o naszych prośbach (53) | |
•Co widzą dzieci (55) | |
•Czego nie widzą dorośli (56) | |
•Język trudności (58) | |
•Zatrzymać się i posłuchać (59) | |
•Najważniejsze pytanie (60) | |
•Rezygnacja i przetrwanie (63) | |
Trzy fazy relacji (68) | |
•Coraz więcej tego, czego brakuje (72) | |
•Ważne jest to, co mamy (79) | |
•Historie żądania i rezygnacji (83) | |
Trudności nie mają być rozwiązane (86) | |
• Towarzyszyć w trudnościach (88) | |
• Właściwy porządek (91) | |
• Odpowiedzialność po stronie dorosłych (96) | |
• Prawdziwa akceptacja (100) | |
• Koniec cierpienia (101) | |
• Zabicie posłańca (106) | |
• Służąca nie wychowa księżniczki (107) | |
• Ukryte poprzedza odkryte (108) | |
• Dziecko, które sprawia trudności, to powód do dumy (109) | |
• Nowe porozumienie (115) | |
• Cztery iluzje (119) | |
2. Słuchać inaczej (125) | |
Po co słuchać (126) | |
Jest mi trudno (131) | |
Czy mam szansę na bliskość (135) | |
Uważne słuchanie (139) | |
Podróż złożona z (zaledwie!) czterech kroków (141) | |
• Pierwszy element – przestrzeń dla trudności (142) | |
• Drugi element – obserwacja (143) | |
• Trzeci element – zgoda na udzielenie odpowiedzi (145) | |
• Czwarty element – ekspansja (148) | |
Dziecko prosi tylko o to, czego nie ma (151) | |
Zatkane uszy (157) | |
Czy możemy celebrować na tym świecie przyjemność, zmysłowość i seksualność (160) | |
• Gdy to nie działa (165) | |
• Dawanie tego, czego nie mam (171) | |
• Podsumowanie – w duchu Alice Miller (175) | |
3. Ukryta rozmowa. Życie jak lunapark (179) | |
Dwa kanały wpływu rodziców na dzieci (179) | |
• Komunikacja z dziećmi (183) | |
• Komunikacja z nami samymi (183) | |
• Dzieci nas słuchają (184) | |
Trzy rodzaje komunikacji między dziećmi a rodzicami (187) | |
• Etap próśb (189) • Etap żądań (190) | |
• Etap rezygnacji (197) Pięć poziomów przekazu (204) | |
• Kierujące nami przekonania (206) | |
• Nawracające sytuacje, które wzmacniają przekonania (207) | |
• Odpowiadające przekonaniom obszary, na których skupiamy się w życiu (208) | |
• Myśli i idee uzasadniające nasze przekonania (209) | |
• Nawykowe postawy wyrażające nasze przekonania (210) | |
• Pierwszy poziom – kierujące przekonanie (212) | |
• Drugi poziom – nawracające sytuacje w życiu (212) | |
• Trzeci poziom – obszary skupienia (213) | |
• Czwarty poziom – opinie i idee (214) | |
• Piąty poziom – nawykowe zachowania (214) | |
Wracamy do domu (216) | |
Zamiast zakończenia. Zaproszenie do innej podróży (217) | |
• Nowy rodzaj partnerstwa (217) | |
Podziękowania (221) | |