POLECAMY
-14%
Publikacja jest przewodnikiem po zagadnieniach dotyczących budowania dobrych relacji w szkole, napisanym przez praktyka dla praktyków – z głębokim przekonaniem, że dobrą edukację tworzy się zawsze poprzez budowanie pozytywnych relacji.
Autorka skupiając się wokół hasła „edukacja to relacja”, zachęca do wdrażania działań opartych na empatii, szacunku i akceptacji oraz proponuje bogaty zbiór pomysłów na budowanie relacji z uczniami, rodzicami, a także ze współpracownikami z grona pedagogicznego.
W książce czytelnik znajdzie m.in.:
katalog pomysłów na budowanie relacji w szkole wraz ze schematami wdrażania proponowanych rozwiązań;
praktyczne porady dotyczące tego, w jaki sposób aranżować szkolną przestrzeń, by sprzyjała ona budowaniu relacji, a zarazem by wspierała efektywną naukę;
techniki komunikacji w konflikcie: narzędzia Porozumienia bez Przemocy (NVC), tutoringu i mediacji.
Opracowanie zawiera ćwiczenia, które pomagają przekuć teorię w praktykę – każdy rozdział wzbogacają pytania, przykłady ze szkolnej codzienności oraz wypowiedzi nauczycielek i nauczycieli.
Adresaci:Książka opisuje konkretne działania, które można podejmować na co dzień, by budować pozytywne więzi w edukacji, przeznaczona jest zarówno dla nauczycieli, jak i dyrektorów szkół odpowiedzialnych za dobrą komunikację, atmosferę i aranżację szkolnej przestrzeni. Zainteresuje także rodziców oraz studentów kierunków pedagogicznych, pomagając im zrozumieć szkolną rzeczywistość.
Jak budować szkolne relacje – Natalia Boszczyk
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 260 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8223-540-1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Dobre bakterie dla zdrowej skóry
do koszyka
Dobre ciastko
do koszyka
Dobre ciastko
do koszyka
Dobre dziecko
do koszyka
Dobre geny
do koszyka
Dobre geny
do koszyka
Dobre i złe adresy. Szkice z dziejów...
do koszyka
Dobre i złe sąsiedztwa. Sąsiad w...
do koszyka
Spis treści
WSTĘP | str. | 9 |
CZĘŚĆ PIERWSZA | |
POSZERZANIE PERSPEKTYWY – O RELACJACH W SZERSZYM KONTEKŚCIE | str. | 17 |
Rozdział | 1 |
Dokąd płynie ta łódź? – czyli czemu ma służyć edukacja? | str. | 19 |
Rozdział | 2 |
Edukacja to relacja! – o sile pozytywnych więzi w szkolnej codzienności | str. | 28 |
Rozdział | 3 |
Rewolucja zaczyna się przy tablicy, czyli nauczyciel jako cenne narzędzie zmiany społecznej | str. | 38 |
CZĘŚĆ DRUGA | |
PRAKTYCZNE KONKRETY – RELACJE W SZKOLNEJ CODZIENNOŚCI | str. | 59 |
Rozdział | 1 |
Praktyczne konkrety – jak się „robi” relacje? | str. | 61 |
Rozdział | 2 |
Nauczyciel i uczeń w dobrej relacji | str. | 71 |
Rozdział | 3 |
Dobre relacje między nauczycielami | str. | 93 |
Rozdział | 4 |
Nauczyciel i rodzic w jednej drużynie | str. | 114 |
Rozdział | 5 |
Jak się dogadać? – o komunikacji budującej relacje | str. | 141 |
Rozdział | 6 |
Dziecko bez stopni, czyli ocenianie nastawione na dialog | str. | 177 |
Rozdział | 7 |
Relacyjne powietrze – atmosfera i przestrzeń wspierające relacje | str. | 202 |
ZAKOŃCZENIE | str. | 247 |
PODZIĘKOWANIA | str. | 251 |
BIBLIOGRAFIA | str. | 253 |
KATALOG LINKÓW DO GIER I ZABAW INTEGRACYJNYCH | str. | 259 |