POLECAMY
-14%
Wydawca:
Format:
W publikacji wyczerpująco omówiono regulacje prawne związane z funkcjonowaniem rynku filmowego.
Szczegółowo przedstawiono m.in:
zagadnienia autorskoprawne, w tym związane z rekonstrukcją cyfrową dzieła filmowego,
status i prawa twórców filmowych, w tym producentów, reżyserów, scenarzystów,
wykorzystanie internetu i zagrożenia związane z piractwem,
zmieniające się sposoby eksploatacji filmu w mediach tradycyjnych (lokowanie produktu, transmedia),
rolę władzy publicznej jako mecenasa kinematografii, zobowiązanej do ochrony i zabezpieczenia dziedzictwa filmowego w warunkach cyfryzacji i rozwoju nowych technologii.
Adresaci:
Książka zainteresuje prawników specjalizujących się w prawie autorskim, a także producentów i twórców filmowych.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 452 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8223-279-0 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Prawo socjalne
do koszyka
Prawo dziecka do zdrowia
do koszyka
Prawo finansowe. Prawo finansów...
do koszyka
Spis treści
Wykaz skrótów | 7 |
Wstęp | 15 |
Rozdział I | |
Pojęcie filmu, kinematografii i praw filmowych | 17 |
1. Krótka historia prawa filmowego | 17 |
2. Film jako utwór kinematograficzny | 20 |
3. Film jako utwór audiowizualny | 23 |
4. Wideogram | 31 |
Rozdział II | |
Film jako dobro publiczne, czyli kto ma dbać o sztukę filmową? | 35 |
1. Ochrona kinematografii w umowach międzynarodowych | 36 |
2. Ochrona kinematografii w przepisach europejskich | 54 |
3. Mecenat państwa w działalności kinematograficznej | 93 |
4. System publicznego finansowania kinematografii | 134 |
5. Gromadzenie, ochrona i upowszechnianie zasobów sztuki filmowej | 164 |
Rozdział III | |
Producent jako podmiot praw filmowych | 191 |
1. Pojęcie producenta filmowego | 192 |
2. Status producenta pod rządami ustawy z 29.03.1926 r. o prawie autorskim | 197 |
3. Ewolucja praw producenta | 201 |
4. Problem domniemania | 207 |
5. Obowiązki i prawa producenta | 216 |
6. Prawo producenta do dokonywania tłumaczenia na różne wersje językowe | 225 |
Rozdział IV | |
Twórcy utworów wkładowych i ich prawa | 227 |
1. Pojęcie twórców utworów wkładowych | 227 |
2. Prawa twórców utworów wkładowych a prawa producenta | 235 |
3. Status prawny reżysera | 237 |
4. Scenarzysta jako twórca utworu wkładowego | 246 |
5. Status kompozytora | 250 |
6 Spis treści | |
Rozdział V | |
Artyści wykonawcy i problem rekonstrukcji | 257 |
1. Artyści wykonawcy | 257 |
2. Rekonstrukcja cyfrowa dzieła filmowego | 266 |
2.1. Dopuszczalność rekonstrukcji dzieł | 267 |
2.2. Uprawnienia do korzystania z dzieła filmowego po rekonstrukcji | 271 |
2.3. Rekonstrukcja cyfrowa dzieł | 271 |
Rozdział VI | |
Prawa koproducentów | 277 |
1. Europejska konwencja o koprodukcji filmowej | 277 |
2. Dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych | 281 |
3. Status Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego jako dostawcy usług | |
medialnych | 286 |
Rozdział VII | |
Prawa filmowe a audiowizualne usługi medialne | |
– Internet zmienia wszystko! | 290 |
1. Filmowa produkcja europejska, krajowa i niezależna | 298 |
2. Lokowanie produktu w filmie | 321 |
3. Reklama TV a dzieło filmowe | 334 |
4. Prawa filmowe w działalności dostawcy VOD | 347 |
Rozdział VIII | |
Eksploatacja filmu – strefa zysku | 360 |
1. Umowy w dziedzinie sztuki filmowej | 362 |
2. Film a format telewizyjny i dzieło multimedialne | 402 |
3. VAT: produkcja filmowa, koprodukcje, licencje, działalność nadawcy publicznego | 416 |
4. Zamówienia publiczne a produkcja filmowa | 429 |
Bibliografia | 441 |