POLECAMY
-14%
Wydawca:
Format:
Monografia stanowi pokłosie dyskusji przeprowadzonej w trakcie XII Seminarium Naukowego Katedry Prawa Samorządu Terytorialnego, które odbyło się w dniach 11–12 października 2018 r. Wzięli w nim udział przedstawiciele wszystkich liczących się ośrodków akademickich w Polsce oraz sędziowie Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz wojewódzkich sądów administracyjnych, prezesi samorządowych kolegiów odwoławczych, prezesi regionalnych izb obrachunkowych, a także pracownicy urzędów administracji samorządowej i rządowej.
W książce zawarto kilkanaście artykułów poruszających – w kontekście zasady unitarnego charakteru naszego państwa – między innymi kwestie dotyczące:
relacji pomiędzy samorządem terytorialnym a parlamentem,
współpracy zagranicznej samorządu terytorialnego,
samodzielności finansowej samorządu terytorialnego,
zróżnicowania samorządu terytorialnego oraz jednolitości administracji samorządowej.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla pracowników naukowych oraz pracowników administracji rządowej i samorządowej, a także dla praktyków prawa: adwokatów, radców prawnych, sędziów, prokuratorów, doradców podatkowych. Może być przydatna także dla studentów.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 352 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8187-061-0 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Charakter ożywienia po kryzysie
do koszyka
Charakter prawny mapy cyfrowej
do koszyka
Charakter prawny poództwa o ustalenie...
do koszyka
Charakter prawny umowy o finansowanie...
do koszyka
Spis treści
Wykaz skrótów | str. 7 | |
Wstęp | str. 11 | |
Maria Kruk | |
Samorząd w parlamencie państwa unitarnego | str. | 15 |
Monika Florczak‑Wątor | |
Współpraca zagraniczna samorządu terytorialnego w państwie unitarnym | str. 42 | |
Elżbieta Kornberger‑Sokołowska | |
Granice samodzielności finansowej samorządu terytorialnego w państwie unitarnym | str. 66 | |
Dorota Dąbek | |
Unitarny charakter państwa a prawo miejscowe | str. 76 | |
Czesław Martysz | |
Ustrojowa pozycja samorządowych kolegiów odwoławczych w zdecentralizowanym państwie unitarnym | str. 92 | |
Leon Kieres | |
Unitarność a samodzielność samorządu terytorialnego w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego | str. 114 | |
Marek Szewczyk | |
Unitarny charakter państwa a autonomia terytorialna (lokalna i regionalna) na przykładzie Republiki Włoskiej – wnioski dla Rzeczypospolitej Polskiej | str. 133 | |
Kazimierz Bandarzewski | |
Uwagi na temat charakteru państwa unitarnego w kontekście regulacji samorządu województwa | str. 148 | |
Magdalena Małecka‑Łyszczek | |
Unitarność i samorządność terytorialna jako wartości podstawowe tworzące polską państwowość | str. 166 | |
Jarosław Dobkowski | |
Upodmiotowienie polityczne wspólnot samorządowych w państwie unitarnym (zarys problemu) | str. 181 | |
Jerzy Korczak | |
Jednolitość administracji samorządowej w państwie unitarnym | str. 192 | |
Piotr Lisowski | |
Zróżnicowanie samorządu terytorialnego a unitarność | str. 213 | |
Janusz Sługocki | |
Zasada unitarności a aktualność dylematów międzywojennych koncepcji samodzielności samorządu terytorialnego | str. 231 | |
Maciej Kruś | |
Wpływ zasady państwa unitarnego na planowanie przestrzenne w województwie | str. 248 | |
Dorota Przeklasa | |
Samorządowe służby zatrudnienia w państwie unitarnym | str. 261 | |
Bibliografia | str. 291 | |