POLECAMY
-14%
Autor:
Wydawca:
Format:
Niniejsza książka to kompleksowy poradnik prowadzenia gminnej polityki proinwestycyjnej. Zawiera opis mechanizmów i instrumentów możliwych do zastosowania w polskich warunkach wraz z praktycznymi przykładami.
Każde zagadnienie jest syntetycznie podsumowane, dzięki czemu czytelnik łatwo odnajdzie metody najbardziej pasujące do prowadzonej przez jego gminę polityki rozwoju gospodarczego. Szczególnie przydatne mogą być fragmenty opisujące narzędzia promocji proinwestycyjnej, mechanizmy przygotowywania ofert czy założenia polityki poinwestycyjnej (after care policy).
Adresaci:
Poradnik skierowany jest do pracowników samorządów gminnych i regionalnych, firm i instytucji zajmujących się wspieraniem władz lokalnych w procesie pozyskiwania inwestorów, ekspertów i naukowców zajmujących się programowaniem polityki rozwoju, a także studentów kierunków geografii, ekonomii, gospodarki przestrzennej i innych.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 220 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-264-4732-7 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | |
str. | 9 |
Rozdział 1. Wprowadzenie | |
str. | 11 |
Cele książki | |
str. | 11 |
Wpływ władz lokalnych na decyzje lokalizacyjne firm | |
str. | 14 |
Marketing terytorialny | |
str. | 17 |
Kto rządzi w mieście? | |
str. | 21 |
Układ pracy | |
str. | 23 |
Rozdział 2. Znaczenie postaw władz lokalnych w działaniach proinwestycyjnych gmin | |
str. | 25 |
Wizja proinwestycyjna | |
str. | 28 |
Metropolie | |
str. | 31 |
Stabilność władzy | |
str. | 32 |
Liczba kadencji a działania proinwestycyjne | |
str. | 33 |
Przejęcie władzy w gminie | |
str. | 35 |
Wnioski | |
str. | 37 |
Rozdział 3. Proinwestycyjne planowanie strategiczne | |
str. | 40 |
Etapy proinwestycyjnego planowania strategicznego w gminach | |
str. | 42 |
Sformułowanie wizji | |
str. | 43 |
Zbieranie danych i ich analiza | |
str. | 44 |
Obranie celów i zaplanowanie środków ich realizacji | |
str. | 48 |
Wdrażanie i kontrola | |
str. | 50 |
Wnioski | |
str. | 51 |
Rozdział 4. Przygotowywanie ofert inwestycyjnych | |
str. | 53 |
Nieruchomości | |
str. | 53 |
Plany zagospodarowania przestrzennego | |
str. | 56 |
Pozyskiwanie nieruchomości | |
str. | 57 |
Wykup | |
str. | 59 |
Wymiana gruntu | |
str. | 60 |
Przejęcie za długi | |
str. | 61 |
Komunalizacja | |
str. | 61 |
Wywłaszczenie | |
str. | 62 |
Oferowanie przez gminę nieruchomości prywatnych | |
str. | 63 |
Oświadczenia woli zbycia nieruchomości | |
str. | 63 |
Plan zagospodarowania za upoważnienie notarialne | |
str. | 65 |
Spółki właścicieli | |
str. | 65 |
Cechy działek inwestycyjnych | |
str. | 66 |
Uzbrojenie infrastrukturalne terenu | |
str. | 66 |
Dostępność komunikacyjna | |
str. | 67 |
Cechy obniżające atrakcyjność terenów inwestycyjnych | |
str. | 68 |
Zachęty dla inwestorów | |
str. | 71 |
Ulgi w podatku od nieruchomości | |
str. | 71 |
Wyznaczanie ceny nieruchomości | |
str. | 73 |
Pozostałe formy wsparcia | |
str. | 74 |
Wnioski | |
str. | 75 |
Rozdział 5. Specjalne strefy ekonomiczne w gminach | |
str. | 76 |
Funkcjonowanie SSE w Polsce | |
str. | 76 |
Pozyskiwanie SSE dla gmin | |
str. | 81 |
Zasady włączania nowych terenów do SSE | |
str. | 81 |
Gminy wobec wymagań zarządów SSE | |
str. | 83 |
Wnioski | |
str. | 86 |
Rozdział 6. Promocja proinwestycyjna gmin | |
str. | 88 |
Strategie promocji gmin | |
str. | 90 |
Organizacja promocji proinwestycyjnej w gminie | |
str. | 94 |
Promocja pośrednia | |
str. | 96 |
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) | |
str. | 97 |
Regionalne centra obsługi inwestora (RCOI) | |
str. | 100 |
Instytucje rozwoju lokalnego | |
str. | 102 |
Zarządy specjalnych stref ekonomicznych | |
str. | 104 |
Firmy konsultingowe, biura pośrednictwa nieruchomości, deweloperzy | |
str. | 105 |
Samorządy gospodarcze | |
str. | 107 |
Wydziały ekonomiczno-handlowe ambasad | |
str. | 109 |
Promocja poprzez działających w gminie przedsiębiorców | |
str. | 110 |
Konkursy i rankingi | |
str. | 111 |
Porozumienia o współpracy | |
str. | 112 |
Public relations (PR) | |
str. | 114 |
Promocja bezpośrednia | |
str. | 115 |
Materiały promocyjne | |
str. | 116 |
Slogany | |
str. | 120 |
Opracowania specjalistyczne | |
str. | 121 |
Marketing bezpośredni | |
str. | 123 |
Pozyskanie informacji o planowanej inwestycji | |
str. | 123 |
Przedstawienie oferty potencjalnym inwestorom | |
str. | 124 |
Direct mailing i telemarketing | |
str. | 125 |
Strony internetowe | |
str. | 126 |
Reklama | |
str. | 127 |
Organizacja wydarzeń i misji gospodarczych | |
str. | 130 |
Uczestnictwo w targach inwestycyjnych | |
str. | 131 |
Promocja proinwestycyjna a wizerunek gminy | |
str. | 132 |
Ocena efektywności działań promocyjnych | |
str. | 133 |
Wnioski | |
str. | 138 |
Rozdział 7. Prowadzenie negocjacji oraz obsługa inwestorów | |
str. | 141 |
Organizacja obsługi inwestorów w urzędach | |
str. | 141 |
Prowadzenie negocjacji | |
str. | 145 |
Wiarygodność i szczegółowość przekazywanych informacji | |
str. | 145 |
Dyskrecja | |
str. | 146 |
Zasady i warunki prowadzenia negocjacji | |
str. | 146 |
Obsługa procesu inwestycyjnego | |
str. | 149 |
Wnioski | |
str. | 151 |
Rozdział 8. Zakorzenienie firm i opieka poinwestycyjna | |
str. | 153 |
Zakorzenienie firm | |
str. | 155 |
Opieka poinwestycyjna - platformy współpracy | |
str. | 156 |
Obszary opieki poinwestycyjnej | |
str. | 159 |
Nieruchomości i infrastruktura techniczna | |
str. | 159 |
Infrastruktura społeczna | |
str. | 160 |
Problemy leżące poza kompetencjami władz lokalnych | |
str. | 161 |
Powiązania z partnerami handlowymi | |
str. | 164 |
Znaczenie opieki poinwestycyjnej w polityce proinwestycyjnej | |
str. | 164 |
Wnioski | |
str. | 165 |
Rozdział 9. Sukces polityki proinwestycyjnej Niepołomic - wnioski dla władz lokalnych | |
str. | 166 |
Powstanie i rozwój Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej | |
str. | 167 |
Budowa wizerunku gminy proinwestycyjnej | |
str. | 169 |
Promocja bezpośrednia | |
str. | 171 |
Niepołomickie investatur | |
str. | 173 |
Nagrody, wyróżnienia i rankingi | |
str. | 173 |
Zamek Królewski w Niepołomicach | |
str. | 174 |
Promocja pośrednia | |
str. | 175 |
Wysoka pozycja Stanisława Kracika na regionalnej i krajowej scenie politycznej | |
str. | 176 |
Promocja gminy przez działania w sferze polityki społecznej | |
str. | 177 |
Podsumowanie - czynniki sukcesu | |
str. | 178 |
Czynniki sukcesu Niepołomic | |
str. | 179 |
Wnioski dla polskich miast | |
str. | 183 |
Rozdział 10. Podsumowanie | |
str. | 192 |
Trzeba działać, by osiągnąć sukces | |
str. | 194 |
Sposoby wpływania na decyzje lokalizacyjne inwestorów | |
str. | 197 |
Co z tym marketingiem terytorialnym? | |
str. | 200 |
Spis ilustracji | |
str. | 203 |
Spis przykładów | |
str. | 204 |
Spis tabel | |
str. | 206 |
Literatura | |
str. | 209 |