INNE EBOOKI AUTORA
-14%
Wydawca:
Format:
Publikacja stanowi praktyczny poradnik dotyczący zarządzania placówkami oświatowymi.
Zawarto w niej odpowiedzi na pytania dotyczące codziennych sytuacji w szkolnej rzeczywistości m.in.:
jak przygotować się do sprawowania funkcji kierowniczych?
czym są inteligentne kontakty społeczne i emocjonalne?
na czym polega lobbing i outsourcing w oświacie?
w jaki sposób należy wprowadzać innowacje w szkole?
jak radzić sobie z sytuacjami kryzysowymi w środowisku oświatowym?
w jaki sposób warto promować placówki edukacyjne?
jak przeprowadzać rozmowy z pracownikiem, rodzicem ucznia, władzami samorządowymi, a także z mediami w przypadku ich zainteresowania życiem szkoły?
W książce uwzględniono zmiany legislacyjne wynikające z ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe, ustawy z 26.01.1982 r. – Karta Nauczyciela oraz z rozporządzenia z 11.08.2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla kadry kierowniczej placówek edukacyjnych oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 276 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8160-584-7 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kontrakty menedżerskie i inne umowy...
do koszyka
Techniki menedżerskie
do koszyka
Alfabet mitów menedżerskich, czyli o...
do koszyka
Compliance 360° w firmie.Poradnik dla...
do koszyka
Finansowanie przez spółkę akcyjną...
do koszyka
Humanistyczne wartości zarządzania w...
do koszyka
Spis treści
Zamiast wstępu s. | 6 |
1. MENEDŻER OŚWIATY A DYREKTOR TRADYCYJNY s. | 11 |
1.1. Dyrektor – pedagog czy menedżer? s. | 11 |
1.2. Menedżer oświaty – dyrektor profesjonalny s. | 13 |
1.3. Menedżerski styl zarządzania s. | 14 |
1.4. Kompetencje menedżera oświaty s. | 16 |
1.5. Tworzenie koncepcji rozwoju placówki edukacyjnej s. | 22 |
2. PREDYSPOZYCJE KIEROWNICZE s. | 26 |
2.1. Czy warto być dyrektorem? s. | 26 |
2.2. Kieruj własną karierą s. | 26 |
2.3. Kto może być dyrektorem – menedżerem? s. | 30 |
3. STARTUJEMY W KONKURSIE s. | 34 |
3.1. Przygotowanie formalne s. | 34 |
3.2. Przygotowanie merytoryczne s. | 37 |
3.3. Przygotowanie koncepcyjne s. | 37 |
3.4. Przygotowanie psychologiczne s.39 | |
3.5. O czym (jeszcze) warto pamiętać s.40 | |
3.6. Nie wstydź się… s.40 | |
4. ZOSTAŁEŚ DYREKTOREM I CO DALEJ? s.43 | |
4.1. Co się zmieniło s.43 | |
4.2. Szkoła to nie fabryka s.44 | |
4.3. Tyle trzeba umieć s.45 | |
4.4. Nie stać się pracoholikiem s.47 | |
4.5. Stres menedżera s.48 | |
5. JESTEŚ OSOBĄ PUBLICZNĄ, CZYLI WIZERUNEK SZEFA s.51 | |
5.1. Nie wystarczy być dobrym… s.51 | |
5.2. Jak tworzyć wizerunek szefa s.53 | |
5.3. Co się dobrze a co „źle” sprzedaje s.57 | |
6. KIERUJESZ LUDŹMI s.60 | |
6.1. Zasady efektywnego kierowania s.60 | |
6.2. Rozmawiaj z ludźmi s.67 | |
6.3. Inteligentne kontakty społeczne s.75 | |
6.4. Inteligencja emocjonalna w kierowaniu szkołą s.77 | |
6.5. Podejmowanie decyzji s.79 | |
6.6. Nauczyciel lojalny s.80 | |
6.7. Jak motywować pracowników s.82 | |
6.8. Mylące efekty s.87 | |
6.9. Sytuacje konfliktowe s.88 | |
7. MOWA CIAŁA I SŁOWA s.93 | |
7.1. Uściski i gesty s.93 | |
7.2. Jak przekonywać s.97 | |
7.3. Przed tłumem s.99 | |
7.4. Walczymy z tremą s.101 | |
8. LOBBING, OTSOURCING, COAUCHING I MENTORING W SZKOLE s.104 | |
8.1. Lobbing w oświacie s.104 | |
8.2. Outsourcing, czyli zlecaj innym s.107 | |
8.3. Bądź mentorem, organizuj coaching s.109 | |
9. KIERUJEMY ZMIANĄ s.114 | |
9.1. Działać skutecznie s.115 | |
9.2. Kto pomaga, kto utrudnia s.117 | |
9.3. Kształtuj postawy innowacyjne s.123 | |
10. EFEKTYWNA NARADA s.128 | |
10.1. Przygotowanie narady s.128 | |
10.2. Prowadzenie posiedzenia s.134 | |
10.3. Protokółowanie zebrania s.141 | |
11. ZATRUDNIAMY NAUCZYCIELA s.144 | |
11.1. Jakie kryteria s.145 | |
11.2. Jak ogłosić ofertę s.147 | |
11.3. Selekcja kandydatów s.150 | |
11.4. Rozmowa kwalifikacyjna s.152 | |
11.5. Podjęcie i ogłoszenie decyzji s.155 | |
11.6. Niebezpieczeństwa s.157 | |
12. WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI s.159 | |
12.1. Włączanie rodziców do procesu decyzyjnego s.159 | |
12.2. Poznawanie szkoły s.160 | |
12.3. Informacje I sprawozdania s.161 | |
12.4. Kontakty osobiste s.162 | |
12.5. Pedagogizacja rodziców s.163 | |
12.6. Wyróżnienie rodziców s.164 | |
13. MENEDŻER OŚWIATY A MEDIA – SYTUACJE KRYZYSOWE s.168 | |
13.1. Media to potęga! s.168 | |
13.2. Przyczyny sytuacji kryzysowych i reakcje dyrektora s.170 | |
13.3. Bądź ofensywny – zorganizuj konferencję prasową s.171 | |
13.4. Przebieg konferencji s.173 | |
13.5. Kiedy zorganizować konferencję s.174 | |
13.6. Rozmowa z dziennikarzem s.174 | |
13.7. Proszę o sprostowanie! s.180 | |
13.8. Przed kamerą s.185 | |
13.9. Niekorzystne wpisy internetowe s.188 | |
14. JAK PROMOWAĆ PLACÓWKĘ EDUKACYJNĄ? s.190 | |
14.1. Szkoła jako placówka świadcząca usługi edukacyjne s.190 | |
14.2. Promocja szkoły jako składnik marketingu mix s.192 | |
14.3. Zasady dobrej promocji szkoły s.194 | |
14.4. Formy promocji placówki edukacyjnej s.198 | |
15. BYCIE BYŁYM (DYREKTOREM) s.211 | |
ZAKOŃCZENIE – WCIĄŻ SIĘ UCZ! s.216 | |
Literatura s. 219 | |