POLECAMY
-14%
Wydawca:
Format:
Kompleksowe opracowanie poświęcone statusowi prawnemu sekretarza jednostki samorządu terytorialnego przedstawia jego zadania, kompetencje, uprawnienia i obowiązki.
W książce zaprezentowano zagadnienia, których znajomość jest niezbędna do prawidłowego konstruowania unormowań prawnych dotyczących funkcjonowania sekretarza w danej jednostce samorządu terytorialnego:
analizę statusu prawnego sekretarza jednostki samorządu terytorialnego;
najważniejsze zagadnienia dotyczące kwestii pracowniczych i ustrojowych sekretarza w gminie, powiecie i województwie;
płaszczyzny relacji sekretarza z organem wykonawczym lub piastunami tych organów oraz organem stanowiącym.
Publikacja stanowi praktyczną wykładnię przepisów prawa, obejmującą nowe regulacje oraz unormowania wprowadzone na mocy ustawy z 11.01.2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych (Dz.U. poz. 130). Opracowanie uwzględnia poglądy wyrażone w doktrynie oraz w piśmiennictwie prawa administracyjnego. Autorzy zawarli propozycje rozwiązań praktycznych kwestii budzących wątpliwości, zagadnień dotąd nieporuszonych w literaturze bądź słabo zbadanych.
Każdy rozdział książki został wzbogacony o wzory i schematy działań w zakresie poruszanej w nich problematyki.
Adresaci:Publikacja zainteresuje przede wszystkim sekretarzy i pracowników organów jednostek samorządu terytorialnego, samorządowców, radnych i innych pracowników administracji samorządowej. Będzie przydatna także dla prawników praktyków oraz pracowników naukowych zajmujących się prezentowaną tematyką.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 220 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8160-498-7 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Sekretarz dwóch papieży
do koszyka
Pozycja prawna sekretarza jednostki...
do koszyka
Jednostki języka w systemie i w mowie
do koszyka
Jednostki sektora samorządowego....
do koszyka
Spis treści
Słowo wstępne | |
I. Pozycja ustrojowa sekretarza jednostki samorządu terytorialnego. | |
1.1 Nabór i wymagania kwalifikacyjne na stanowisko sekretarza. | |
1.2 Podległość służbowa sekretarza. | |
1.3 Ograniczenia w pracy sekretarza i kwestia jego odpowiedzialności. | |
1.4 Wzory i schematy działań w zakresie omawianej problematyki | |
II. Zadania i kompetencje sekretarza o charakterze ustrojowo-organizacyjnym. | |
2.1 Sposoby powierzania określonych zadań sekretarzowi. | |
2.2 Organizacja pracy urzędu oraz zarządzanie zasobami ludzkimi. | |
2.3 Nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał organów stanowiących i zarządzeń organów wykonawczych jednostek samorządu terytorialnego oraz innych aktów kierowania. | |
2.4 Przedkładanie organowi wykonawczemu jednostki samorządu terytorialnego propozycji dotyczących usprawnienia pracy urzędu oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr, czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań przez aparat pomocniczy gminy, powiatu i samorządu województwa. | |
2.5 Wzory i schematy działań w zakresie omawianej problematyki. | |
III. Inne zadania i kompetencje sekretarza. | |
3.1. Zadania i kompetencje sekretarza o charakterze skargowo-wnioskowym | |
3.2. Zadania i kompetencje sekretarza o charakterze cywilnym (przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy). | |
3.3. Zadania i kompetencje o charakterze pracowniczym (czynności z zakresu prawa pracy wobec organów jednostek samorządu terytorialnego) | |
3.4. Wzory i schematy działań w zakresie omawianej problematyki. | |
IV. Rodzaje i charakter prawny relacji sekretarza z organami jednostek samorządu terytorialnego. | |
4.1 Płaszczyzny relacji z organem wykonawczym. | |
4.2 Płaszczyzny relacji z organem stanowiącym. | |
4.3 Wzory i schematy działań w zakresie omawianej problematyki. | |
V. Wnioski i propozycje zmian w zakresie statusu prawnego sekretarza jednostki samorządu terytorialnego. | |