Marketingowe strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Podejście holistyczne

-14%

Marketingowe strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Podejście holistyczne

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

50,74  59,00 (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 59,00 zł 

W książce przedstawiono kompleksowy model marketingowej strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw w wymiarze teoretycznym i praktycznym. Autor wskazał, jakie decyzje marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych prowadzą do pozytywnych efektów finansowych. Uwzględnił przy tym, opierając się na oryginalnych badaniach empirycznych, specyfikę polskich przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynkach zagranicznych. Adresatami publikacji są zarówno menedżerowie podejmujący decyzje strategiczne w przedsiębiorstwie, kierownicy i specjaliści działów marketingu i sprzedaży, jak i pracownicy naukowi zajmujący się problematyką zarządzania strategicznego, biznesu międzynarodowego i marketingu oraz studenci uczelni ekonomicznych.


"Opracowanie stanowi interesujące studium i może stać się wartościową publikacją użyteczną głównie w procesie akademickiego kształcenia zarówno na poziomie podstawowym, jak i podyplomowym. Holistyczne podejście do problematyki umiędzynarodowienia działań rynkowych oraz oryginalność modelu i analizy zależności stopnia internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw i uzyskiwanych efektów finansowych stanowią bezsprzeczne atuty publikacji".


dr hab. Robert Kozielski, prof. Uniwersytetu Łódzkiego


Rok wydania2013
Liczba stron408
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5801-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
   str.    9
  
  1. Marketingowa strategia internacjonalizacji - istota, wymiary i determinanty
   str.    19
  
  1.1. Istota marketingowej strategii internacjonalizacji
   str.    19
  
  1.2. Strategie ekspansji zagranicznej
   str.    28
  
  1.3. Strategie obsługi rynków zagranicznych
   str.    43
  
  1.4. Determinanty marketingowej strategii internacjonalizacji
   str.    93
  
  1.5. Podsumowanie - cel pracy i struktura dalszych rozważań
   str.    108
  
  2. Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw
   str.    109
  
  2.1. Modele ekonomiczne internacjonalizacji przedsiębiorstwa
   str.    114
  
  2.2. Modele produktowe internacjonalizacji przedsiębiorstwa
   str.    122
  
  2.3. Modele finansowe internacjonalizacji przedsiębiorstwa
   str.    125
  
  2.4. Modele behawioralne internacjonalizacji przedsiębiorstwa
   str.    132
  
  2.5. Modele zasobowe internacjonalizacji przedsiębiorstwa
   str.    146
  
  2.6. Podsumowanie - teorie internacjonalizacji przedsiębiorstwa
   str.    160
  
  3. Przegląd badań internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów
   str.    170
  
  3.1. Identyfikacja badań empirycznych internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów
   str.    170
  
  3.2. Charakterystyka badań internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów (relacja M-P)
   str.    172
  
  3.3. Wyniki badań internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów
   str.    209
  
  3.4. Podsumowanie - ograniczenia i luki w badaniach internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów
   str.    230
  
  4. Metodyka i analiza wyników badań własnych
   str.    235
  
  4.1. Metodyka badań własnych
   str.    235
  
  4.2. Analiza strategii internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw - wyniki badań
   str.    266
  
  4.3. Podsumowanie i ograniczenia przeprowadzonych badań
   str.    311
  
  Podsumowanie - interpretacja wyników badań i kierunki dalszych badań
   str.    319
  
  Aneks. Wykaz badań internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów
   str.    325
  
  Bibliografia
   str.    367
  
  Indeks
   str.    401
RozwińZwiń