POLECAMY
Wydawca:
Format:
ibuk
Publikacja dotyczy różnych perspektyw postrzegania ludyczności. Znajdują si w niej teksty zarówno o aspektach teoretycznych pojęć gra, zabawa, ludyczność, jak i na temat konkretnych technik wykorzystywanych podczas zajęć z uczniami na odmiennych poziomach zaawansowania oraz w różnym wieku. Autorzy prezentują szerokie spektrum nie tylko zastosowania strategii ludycznych oraz istniejących w jej obrębie technik, lecz także analizy semantycznej czy społecznej głównych zagadnień, które zostały poruszone w książce.
Redaktorki
Monografia jest cenną pozycją budującą dyskurs glottodydaktyczny zarówno w kontekście teoretycznym, Jak i praktycznym. Otwiera nowe przestrzenie poszukiwań badawczych – związanych z analizą procesów nabywania języka oraz praktycznych – wiążących się z odkrywaniem efektywnych i atrakcyjnych metod nauczania języków obcych. Mimo iż nie wyczerpuje wszystkich zagadnień z zakresu nauczania ludycznego, stanowi swoiste kompendium dydaktyczne z perspektywy tej metodologii. Autorzy zachęcają nauczycieli do kreatywności i odwagi w przełamywaniu schematów, pokazują, że uczenie przy zastosowaniu metod ludycznych świetnie się sprawdza w nauczaniu języków obcych we wszystkich grupach wiekowych oraz podpowiadają sposoby wykorzystania różnych technik ludycznych na zajęciach.
Z recenzji prof. dr hab.
Anny Dunin-Dudkowskiej
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 222 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8220-115-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 9 |
Agnieszka Banach i Paulina Kaźmierczak, Ludyczność w (glotto)dydaktyce – stan badań i rozwój metody | 11 |
ZAGADNIENIA OGÓLNE – LUDYCZNOŚĆ W PERSPEKTYWIE GLOTTODYDAKTYCZNEJ | 21 |
Grzegorz Rudziński, Homo loquens a homo ludens. Glottodydaktyczne refleksje nad koncepcją kultury Johana Huizingi | 23 |
Agnieszka Banach, Ucząc bawić, bawiąc uczyć – o wykorzystaniu gier i zabaw na lekcjach języka polskiego jako obcego | 33 |
Paulina Zwolińska, Gry językowe dla cudzoziemców vs gry językowe dla rodzimych użytkowników języka – analiza jakościowa wybranych zbiorów | 49 |
LUDYCZNOŚĆ W KSZTAŁCENIU DZIECI I MŁODZIEŻY | 63 |
Michalina Pokorska, Wykorzystanie technik ludycznych w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci w wieku szkolnym (refleksje po kursie letnim w Mołdawii) | 65 |
Klaudia Gajewska, Gry jako źródło mowy spontanicznej w kontekście ćwiczenia wymowy przez polskich średnio zaawansowanych uczniów języka angielskiego jako obcego | 77 |
Jakub Sroka, Wujek Google ma dziś próbę chóru – o ludycznych technikach wprowadzania i utrwalania słownictwa na lekcjach języka obcego | 93 |
Dorota Hrycak-Krzyżanowska, Wykorzystanie storytellingu i digital storytellingu w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci i młodzieży w Wielkiej Brytanii | 103 |
LUDYCZNOŚĆ A NAUCZANIE AKADEMICKIE | 117 |
Paulina Kaźmierczak, Elementy ludyczne w kształceniu lektorów języka polskiego jako obcego | 119 |
Justyna Groblińska i Katarzyna Kowalik, Konkurs „recensiamo italiamo” – o współzawodnictwie zachęcającym do nauki języka i poszukiwań literaturoznawczych | 129 |
Zuzanna Świątek, Elementy ludyczne w nauczaniu związków frazeologicznych – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród studentów romanistyki | 143 |
LUDYCZNE TECHNIKI NAUCZANIA | 155 |
Agnieszka Karolczuk, Potencjał gry językowej czasowników polskich (głównie w twórczości Jeremiego Przybory) | 157 |
Michalina Biernacka, Ludyczność w nauczaniu wymowy języka polskiego jako obcego/drugiego | 167 |
Natalia Kuźma, Wykorzystanie mnemotechnik w wybranych grach i zabawach w dydaktyce języka polskiego i glottodydaktyce polonistycznej | 177 |
Katarzyna Žák-Caplot, Zabaw się w muzeum, czyli jak nie ucząc, uczyć? wykorzystanie technik ludycznych w nauczaniu języka polskiego jako obcego na wystawie muzealnej (teatralizacja, storytelling, grywalizacja) | 189 |
Monika Nowicka, (Tele)turniej sposobem na udaną lekcję języka polskiego dla obcokrajowców | 199 |
Magdalena Błażejewska, Sposoby wykorzystania piosenki w nauczaniu języka polskiego jako obcego/drugiego | 211 |