INNE EBOOKI AUTORA
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Książka traktuje o potrzebach i problemach społecznych oraz zdrowotnych identyfikowanych i analizowanych w przebiegu życia człowieka, a także o instytucjach, które potrzeby te zaspokajają, problemy zaś łagodzą a nawet rozwiązują.
Książka wyrosła z doświadczenia autorek zarówno w pracy dydaktycznej w ramach wykładów na temat polityki społecznej i zdrowotnej, jak i w badaniach naukowych, prowadzonych w Instytucie Zdrowia Publicznego Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 264 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-21343-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Łączenie i podział spółek
do koszyka
Łączenie i podział spółek
do koszyka
Łączenie, podział i przekształcanie...
do koszyka
Łączenie rodzin cudzoziemców
do koszyka
Łączenie solidaryzmu z wolnością w...
do koszyka
Spis treści
WPROWADZENIE: O przedmiocie i zastosowanych pojęciach | 9 |
PREFACE: On the subject and used concepts 15 | |
ROZDZIAŁ 1 25 | |
Perspektywa przebiegu życia w polityce społecznej i zdrowotnej | 25 |
Wprowadzenie | 25 |
1.1. Perspektywa cyklu życia w naukach o zdrowiu | 28 |
1.2. Perspektywa przebiegu życia w naukach społecznych | 29 |
1.3. Metody analizy przebiegu życia | 31 |
1.4. Polityka społeczna i zdrowotna w przebiegu życia | 32 |
ROZDZIAŁ 2 | 37 |
Integracja i koordynacja spraw społecznych i zdrowotnych 37 | |
Wprowadzenie | 37 |
2.1. Integracja i/lub koordynacja w systemie ochrony zdrowia | 39 |
2.2. Integracja i koordynacja w polityce społecznej | 42 |
2.3. Model integracji/koordynacji polityki społecznej i zdrowotnej | 48 |
ROZDZIAŁ 3 53 | |
Problemy zdrowotne i społeczne dzieci | 53 |
Wprowadzenie | 53 |
3.1. Potrzeby i problemy zdrowotne dzieci | 55 |
3.2. Dziecko w zmieniającej się rodzinie | 61 |
3.3. Podstawy materialne rozwoju dzieci | 63 |
3.4. Potrzeby opiekuńcze | 64 |
3.5. Opieka i edukacja – przedszkola | 67 |
3.6. Edukacja wczesnoszkolna | 75 |
3.7. Rozproszone instytucje | 77 |
3.8. Koordynowanie działań na rzecz dzieci | 80 |
ROZDZIAŁ 4 87 | |
Problemy zdrowotne i społeczne młodzieży | 87 |
Wprowadzenie | 87 |
4.1. Edukacja wczesnoszkolna | 89 |
4.2. Zdrowie młodzieży | 91 |
4.3. Rola rodziny | 103 |
4.4. Relacje z śnikami | 106 |
4.5. Edukacja i szkoła | 108 |
4.6. Szkoła a potrzeby rynku pracy | 117 |
4.7. Aktywność społeczna młodzieży | 119 |
4.8. Praca młodzieży | 122 |
4.9. Ubóstwo | 126 |
4.10. Polityka wobec młodzieży | 129 |
4.11. Koordynacja polityki wobec młodzieży | 131 |
ROZDZIAŁ 5 139 | |
Problemy zdrowotne i społeczne młodych dorosłych | 139 |
Wprowadzenie | 139 |
5.1. Zdrowie młodych dorosłych | 141 |
5.2. Problemy funkcjonowania młodych dorosłych w sferze pracy | 154 |
5.3. Praca i zabezpieczenie dochodowe kobiet | 158 |
5.4. Życie rodzinne młodych dorosłych | 163 |
5.5. Integracja i koordynacja polityk ukierunkowanych na młodych dorosłych | 172 |
ROZDZIAŁ 6 183 | |
Problemy zdrowotne i społeczne późnej dorosłości | 183 |
Wprowadzenie | 183 |
6.1. Potrzeby i problemy zdrowotne populacji 45–65/67 lat | 185 |
6.2. Powstawanie niepełnosprawności | 191 |
6.3. Aktywność w sferze pracy | 192 |
6.4. Kształcenie ustawiczne | 195 |
6.5. Życie rodzinne | 199 |
6.6. Integracja polityki społecznej i zdrowotnej na przedpolu starości | 205 |
ROZDZIAŁ 7 211 | |
Problemy zdrowotne i społeczne w okresie starości 211 | |
Wprowadzenie | 212 |
7.1. Przebieg życia w okresie starości: trzeci i czwarty wiek | 213 |
7.2. Problemy zdrowotne osób starszych | 215 |
7.3. Niepełnosprawność i niesamodzielność | 224 |
7.4. Życie rodzinne i kontakty społeczne | 225 |
7.5. Problem wieku emerytalnego i dalszej pracy | 229 |
7.6. Zagrożenie ubóstwem i emerytury | 233 |
7.7. Polityka społeczna i zdrowotna wobec osób starszych | 237 |
7.8. Opieka długoterminowa | 244 |
7.9. Organizacje społeczne osób starszych i na rzecz osób starszych | 246 |
7.10. Koordynacja polityk publicznych wobec osób starszych | 248 |
ZAKOŃCZENIE: W kierunku rekomendacji | 255 |