Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

19,64  23,10 (-15%)

Najniższa cena z 30 dni: 19,64 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Wieloautorska monografia pt. Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka wpisuje się w nurt nowoczesnych badań transdyscyplinarnych. Publikacja podejmuje niezwykle aktualne i bardzo szerokie zagadnienie wpływu mediów na sposób myślenia i język dzieci. Podstawowym założeniem zbioru, widocznym we wszystkich zgromadzonych w publikacji tekstach, jest uznanie, że obecność mediów w życiu dziecka znacząco wpływa na jego sposób postrzegania świata. Mozaikowość przekazu i rozmaitość wpływów medialnego świata najlepiej oddaje pojęcie medialnych kodów. Teksty zgromadzone w tomie dają pogląd zarówno na to, jakie treści z mediów dziecięcy odbiorca może przyswajać, jak i na to, co rzeczywiście pozostaje z kontaktu z mediami w dziecięcej mowie i myśleniu. Autorzy, warto zaznaczyć – praktycy, podkreślają przy tym wagę edukacji medialnej. Publikacja niniejsza skierowana jest do pedagogów, psychologów i językoznawców, a także świadomych rodziców i wszystkich zainteresowanych relacją media – dziecko.


Emilia Bańczyk (de domo Kałuzińska), doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, adiunkt w Zakładzie Socjolingwistyki i Społecznych Praktyk Komunikowania Uniwersytetu Śląskiego. Absolwentka socjologii reklamy i komunikacji społecznej. Pasję językoznawczą łączy z wiedzą socjologiczną. Członkini Stowarzyszenia „Via Linguae” i TMJP.


Zainteresowania badawcze: socjolingwistyka, językoznawstwo pragmatyczne, a także determinizm technologiczny i zagadnienie socjalizacji medialnej.


Wybrane publikacje: w roku 2016 obroniła doktorat pt. Kulturowe kody reklamy. Świat znaczeń w reklamie z perspektywy socjalizacji. [22.11.2018]


Natalia Moćko, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, logopeda, neurologopeda, surdologopeda. Pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mysłowicach i Śląskim Centrum Słuchu i Mowy Medincus w Katowicach. Członkini Stowarzyszenia „Via Linguae” i TMJP.


Zainteresowania badawcze: akwizycja mowy przez dzieci, (zwłaszcza w aspekcie umiejętności słuchowych), a także wpływ mediów na rozwój (w szczególności językowy) najmłodszych odbiorców. [22.11.2018]


Rok wydania2018
Liczba stron172
KategoriaPedagogika medialna
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-3450-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  
  Wstęp (Emilia Bańczyk) |    7
  
  
  Część I
  Oddziaływanie mediów na język i myślenie dzieci
  
  
  Bernadeta Niesporek‑Szamburska: Ile tekstomowy w wypowiedziach pisemnych
  gimnazjalistów? |    13
  
  Anna Podemska‑Kałuża: Blogi uczniowskie – manifest indywidualizmu
  pokolenia multimediów |    37
  
  Edyta Manasterska‑Wiącek: Reklama „do szpiku kości” w wypowiedziach
  dzieci |    57
  
  Anna Granat: Wpływ mediów na prototypowe myślenie i językowe
  operowanie schematami przez dzieci w wieku przedszkolnym |    70
  
  
  Część II
  Media a edukacja
  
  
  Jaśmina Śmiech: Morał w filmie animowanym dla dzieci jako źródło wiedzy
  o wartościach |    89
  
  Viktoriia Shadrina: О некоторых особенностях формирования иден-
  тичности ребенка в медиаобразовании |    110
  
  Ganna Okhrimenko: Базовые принципы и уровни медиаграмoтности
  абитуриентов в Украине |    121
  
  
  Zamiast zakończenia
  
  
  Emilia Bańczyk: O kilku płaszczyznach oddziaływania mediów na dzieci |    133
RozwińZwiń