POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Wieloautorska monografia pt. Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka wpisuje się w nurt nowoczesnych badań transdyscyplinarnych. Publikacja podejmuje niezwykle aktualne i bardzo szerokie zagadnienie wpływu mediów na sposób myślenia i język dzieci. Podstawowym założeniem zbioru, widocznym we wszystkich zgromadzonych w publikacji tekstach, jest uznanie, że obecność mediów w życiu dziecka znacząco wpływa na jego sposób postrzegania świata. Mozaikowość przekazu i rozmaitość wpływów medialnego świata najlepiej oddaje pojęcie medialnych kodów. Teksty zgromadzone w tomie dają pogląd zarówno na to, jakie treści z mediów dziecięcy odbiorca może przyswajać, jak i na to, co rzeczywiście pozostaje z kontaktu z mediami w dziecięcej mowie i myśleniu. Autorzy, warto zaznaczyć – praktycy, podkreślają przy tym wagę edukacji medialnej. Publikacja niniejsza skierowana jest do pedagogów, psychologów i językoznawców, a także świadomych rodziców i wszystkich zainteresowanych relacją media – dziecko.
Emilia Bańczyk (de domo Kałuzińska), doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, adiunkt w Zakładzie Socjolingwistyki i Społecznych Praktyk Komunikowania Uniwersytetu Śląskiego. Absolwentka socjologii reklamy i komunikacji społecznej. Pasję językoznawczą łączy z wiedzą socjologiczną. Członkini Stowarzyszenia „Via Linguae” i TMJP.
Zainteresowania badawcze: socjolingwistyka, językoznawstwo pragmatyczne, a także determinizm technologiczny i zagadnienie socjalizacji medialnej.
Wybrane publikacje: w roku 2016 obroniła doktorat pt. Kulturowe kody reklamy. Świat znaczeń w reklamie z perspektywy socjalizacji. [22.11.2018]
Natalia Moćko, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, logopeda, neurologopeda, surdologopeda. Pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mysłowicach i Śląskim Centrum Słuchu i Mowy Medincus w Katowicach. Członkini Stowarzyszenia „Via Linguae” i TMJP.
Zainteresowania badawcze: akwizycja mowy przez dzieci, (zwłaszcza w aspekcie umiejętności słuchowych), a także wpływ mediów na rozwój (w szczególności językowy) najmłodszych odbiorców. [22.11.2018]
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 172 |
Kategoria | Pedagogika medialna |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-226-3450-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Medialne fenomeny i paradoksy
do koszyka
Medialne fiasko zjednoczenia? Media...
do koszyka
Medialne lwy dla rekinów biznesu
do koszyka
Medialne oblicza sportu
do koszyka
Medialne obrazy wroga
do koszyka
Przemoc i pornografia śmierci jako...
do koszyka
Systemy medialne krajów bałkańskich
do koszyka
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp (Emilia Bańczyk) | | 7 |
Część I | |
Oddziaływanie mediów na język i myślenie dzieci | |
Bernadeta Niesporek‑Szamburska: Ile tekstomowy w wypowiedziach pisemnych | |
gimnazjalistów? | | 13 |
Anna Podemska‑Kałuża: Blogi uczniowskie – manifest indywidualizmu | |
pokolenia multimediów | | 37 |
Edyta Manasterska‑Wiącek: Reklama „do szpiku kości” w wypowiedziach | |
dzieci | | 57 |
Anna Granat: Wpływ mediów na prototypowe myślenie i językowe | |
operowanie schematami przez dzieci w wieku przedszkolnym | | 70 |
Część II | |
Media a edukacja | |
Jaśmina Śmiech: Morał w filmie animowanym dla dzieci jako źródło wiedzy | |
o wartościach | | 89 |
Viktoriia Shadrina: О некоторых особенностях формирования иден- | |
тичности ребенка в медиаобразовании | | 110 |
Ganna Okhrimenko: Базовые принципы и уровни медиаграмoтности | |
абитуриентов в Украине | | 121 |
Zamiast zakończenia | |
Emilia Bańczyk: O kilku płaszczyznach oddziaływania mediów na dzieci | | 133 |