„International Journal of Research in E-learning” 2016. Vol. 2 (1)

1 opinia

Format:

ibuk

Tematyka czasopisma naukowego „International Journal of Research in E-learning” odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy, niezależnie od płci, zdolności finansowej i fizycznej, i miejsca zamieszkania. Dlatego nauczanie na odległość ma przyznany status wysokiego priorytetu. Wprowadzenie nauczania na odległość na szeroką skalę może spowodować znaczący wkład w osiągnięcie celów edukacyjnych w krajach członkowskich. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu nauczania na odległość w innych wydziałach całej uczelni. Sprawnie działająca i rozwijająca się Wydziałowa Platforma Nauczania na odległość (http://el.us.edu.pl/weinoe) jak również Międzynarodowa Konferencja Naukowa Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość (www.dlcc.us.edu.pl) przeznaczone są do integracji i wymiany doświadczeń wszystkich osób związanych z e-learningiem – naukowców, nauczycieli akademickich i innych szczebli, tutorów, doktorantów, studentów, pracowników wydziału, a także badaczy z kraju i zagranicy. Tom IJREL 2(1) (2016) zawiera osiem artykułów zebranych w czterech rozdziałach autorów z Australii, Czech, Hiszpanii, Holandii, Polski, Portugalii, Słowacji, Rosji, Ukrainy. Rozdział 1: ICT-tools and E-learning Methodology in Contemporary University. Rozdział 2: Distance Learning Technologies in Different Countries. Rozdział 3: ICT and Multicultural Competencies Developing Supported E-learning. Rozdział 4: Reports.


Rok wydania2016
Liczba stron158
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Śląski
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Contents
  
  Editorial (Eugenia Smyrnova-Trybulska) /    5
  
  I. ICT-tools and E-learning Methodology in Contemporary University /    9
  Tomayess Issa, Theodora Issa, Touma B. Issa
  Wiki Tool in Higher Education: An Australian Perspective /    11
  Josef Malach, Kateřina Kostolányová, Milan Chmura, Ingrid Nagyová, Tatiana Prextová
  Objectives and Content of E-module “Tools for Adaptive Learning. Learning Styles” within the MOOC Course “ICT Tools for E-learning” /    28
  Nataliia Morze, Rusudan Makhachashvili, Eugenia Smyrnova-Trybulska
  The Roadmap of Collaboration Skills from Programmed Teaching to E-learning /    41
  Pavel Kapoun
  Geolocation Services in Education Outside the Classroom /    57
  
  II. Distance Learning Technologies in Different Countries /    71
  Kateryna Yalova, Valerii Zavgorodnii, Ksenia Yashina, Oleksandr Sadovoy
  Distance Learning Technologies in the Knowledge Transfer System of a Modern University /    73
  Lucie Zormanová
  The Comparison of Distance Learning Between the Czech Republic and Other European Countries /    88
  
  III. ICT and Multicultural Competencies Developing Supported E-learning /    105
  Andrea Kubalíková, Jana Trabalíková
  Developing Students’ Information Competencies in the Context of Multicultural
  Education Using University E-learning Platform /    107
  
  IV. Reports /    127
  António dos Reis, Sixto Cubo Delgado, Prudencia Gutiérrez-Esteban, Laura Alonso-Díaz, Eugenia Smyrnova-Trybulska, Tatiana Noskova, Nataliia Morze, Kateřina Kostolányová, Martin Drlik, Tomayess Issa
  Report on the Implementation of Work Package 4 “Selection and Testing New ICT Tools” in the Framework of the IRNet Project /    129
  
  Contributors /    151
  
  IJREL Reviewers /    153
  
  In the “E-learning” series /    155
RozwińZwiń