„International Journal of Research in E-learning” 2015. Vol. 1 (2)

„International Journal of Research in E-learning” 2015. Vol. 1 (2)

1 ocena

Format:

ibuk

Tematyka czasopisma naukowego „International Journal of Research in E-learning” odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy, niezależnie od płci, zdolności finansowej i fizycznej, i miejsca zamieszkania. Dlatego nauczanie na odległość ma przyznany status wysokiego priorytetu. Wprowadzenie nauczania na odległość na szeroką skalę może spowodować znaczący wkład w osiągnięcie celów edukacyjnych w krajach członkowskich. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu nauczania na odległość w innych wydziałach całej uczelni. Sprawnie działająca i rozwijająca się Wydziałowa Platforma Nauczania na odległość (http://el.us.edu.pl/weinoe) jak również Międzynarodowa Konferencja Naukowa Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość (www.dlcc.us.edu.pl) przeznaczone są do integracji i wymiany doświadczeń wszystkich osób związanych z e-learningiem – naukowców, nauczycieli akademickich i innych szczebli, tutorów, doktorantów, studentów, pracowników wydziału, a także badaczy z kraju i zagranicy. Tom IJREL 1(2) (2015) zawiera dziewięć artykułów zebranych w pięciu rozdziałach autorów z Australii, Czech, Hiszpanii, Holandii, Polski, Portugalii, Słowacji, Rosji, Ukrainy. Rozdział 1: Research on Selected ICT Tools for Effective Use in Education. Rozdział 2: Information and Communication Competencies in Higher Education. Rozdział 3: Study on Networking and Educational IT Space. Rozdział 4: Research on Formal and Informal Use Of ICT and E-learning in Secondary School., Rozdział 5: Reports.


Rok wydania2015
Liczba stron150
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Śląski
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Contents
  
  Editorial (Eugenia Smyrnova-Trybulska) /    5
  
  I. Research on Selected ICT Tools for Effective Use in Education /    9
  Eugenia Smyrnova-Trybulska, Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Szafrańska-Gajdzica, Martin Drlík, Martin Cápay, Júlia Tomanová, Nataliia Morze, Rusudan Makhachashvili, Peter Švec, Tomayess Issa, Theodora Issa, Maryna Romanyukha, Mykoła Nakazny, Lyudmyla Sorokina
  Discussion Paper on the Topic of More Adequate and Effective ICT Tools. Category: Tools for Making Didactic Videos /    11
  
  II. Information and Communication Competencies in Higher Education /    31
  Artur Kocharyan
  Conditions of Effective Development of Information and Communication Competencies of Teaching Staff of the University /    33
  
  III. Study on Networking and Educational IT Space /    45
  Eugenia Smyrnova-Trybulska, Przemysław Żebrok
  On Networking. The Analysis of Selected Aspects /    47
  
  Valentyna Khivrych
  The Experience of the Creation of Educational IT Space of the Region /    70
  
  IV. Research on Formal and Informal Use Of ICT And E-learning in Secondary School /    87
  
  Wojciech Jan Zuziak
  Creatively and Informally: Scratch and the Remix Culture /    89
  
  Taisiia Mukii
  The Development of Student Key Competencies while Studying Computer Science in Secondary School /    106
  
  V. Reports /    121
  Eugenia Smyrnova-Trybulska, Ewa Ogrodzka-Mazur, Anna Szafrańska-Gajdzica, Ewelina Doluk, Tatiana Noskova, Tatiana Pavlova, Olga Yakovleva, Nataliia Morze, Piet Kommers, Paulo Pinto, Laura Alonso Diaz, Rocío Yuste Tosina, Prudencia Gutiérrez Esteban, Martin Capay, Martin Drlik, Josef Malach, Tomayess Issa, Theodora Issa, Maryna Romanyukha
  Report on the Implementation of WP3 “Analyses and Evaluation of the ICT Level, E-learning and Intercultural Development in Every Participating Country” in the Framework of the IRNet Project /    123
  
  Contributors /    143
  
  IJREL Reviewers /    145
  
  In the “E-learning” series /    147
RozwińZwiń