Windykacja należności w praktyce

-14%

Windykacja należności w praktyce

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

50,74  59,00 (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 59,00 zł 

Książka jest poradnikiem prowadzenia bezpiecznego biznesu w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym. Zaprezentowano w niej sposoby ochrony przed niesolidnymi klientami oraz narzędzia skutecznej windykacji. Powstała na podstawie osobistych doświadczeń Autorki oraz innych przedsiębiorców. Teorie i wnioski przedstawione w publikacji poparte zostały licznymi przykładami zaczerpniętymi z codziennej praktyki działania wielu podmiotów gospodarczych.


Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na następujące pytania:


Dlaczego konsumenci i przedsiębiorcy nie regulują zobowiązań w terminie?
Jak minimalizować ryzyko powstania przeterminowanych należności?
Jak weryfikować zdolność finansową klientów?
Jak skutecznie odzyskiwać należności od dłużników?
Jak negocjować spłatę zadłużenia?
Jak prowadzić etyczny biznes?


Adresaci:


Publikacja jest przeznaczona dla przedsiębiorców, menedżerów, a także pracowników firm zajmujących się windykacją. Każdy wierzyciel znajdzie w niej praktyczne rady, jak negocjować spłatę zadłużenia i jak nie łamać prawa na etapie windykacji.


Autorka w umiejętny sposób łączy zagadnienia z wielu dziedzin - zarządzania, finansów, socjologii i prawa. Sądzę, że książka spotka się z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców oraz studentów.


Dr Katarzyna Kreczmańska-Gigol
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie


Borykający się z nierzetelnymi dłużnikami znajdą w tej książce wnikliwą analizę polskich uwarunkowań bezpieczeństwa obrotu gospodarczego oraz znakomity poradnik z praktycznymi narzędziami skutecznej windykacji.


Tomasz Kozłowski - prezes Polskiego Stowarzyszenia Doradczego
i Konsultingowego, wiceprezes Związku Pracodawców Klastry Polskie


Rok wydania2013
Liczba stron304
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-6017-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorce
   str.    11
  
  Wstęp
   str.    13
  
  1. Bezpieczeństwo funkcjonowania na rynku podmiotów gospodarczych
   str.    15
  
  1.1. Działalność przedsiębiorstwa na rynku
   str.    16
  
  1.2. Podstawy zarządzania należnościami w przedsiębiorstwie
   str.    20
  
  1.3. Prawa i obowiązki wierzyciela oraz dłużnika w obrocie gospodarczym
   str.    23
  
  Podsumowanie
   str.    27
  
  2. Zwyczaje płatnicze podmiotów na rynku polskim
   str.    29
  
  2.1. Bankructwa przedsiębiorstw w Polsce i moralność płatnicza Polaków
   str.    30
  
  2.2. Filozofia długu - powody nieterminowego regulowania zobowiązań
   str.    37
  
  2.3. Piramida priorytetów płatności przedsiębiorców i konsumentów
   str.    43
  
  Podsumowanie
   str.    49
  
  3. Znaczenie etyki we współczesnym świecie biznesu
   str.    51
  
  3.1. Początki systemów moralnych na świecie
   str.    52
  
  3.2. Etyka i współczesny biznes
   str.    55
  
  3.3. Zasady opracowania programu etycznego przedsiębiorstwa
   str.    58
  
  3.4. Społeczna odpowiedzialność biznesu
   str.    64
  
  Podsumowanie
   str.    66
  
  4. Bezpieczeństwo zawierania umów w obrocie gospodarczym
   str.    67
  
  4.1. Zasady zawierania umów w obrocie gospodarczym
   str.    68
  
  4.2. Prawne formy zabezpieczenia spłaty należności
   str.    72
  
  4.3. Sposoby minimalizowania ryzyka powstawania przeterminowanych należności
   str.    76
  
  Podsumowanie
   str.    81
  
  5. Sztuka negocjacji z dłużnikami
   str.    83
  
  5.1. Strategie negocjacji i taktyki postępowania z dłużnikami
   str.    84
  
  5.2. Zasady postępowania profesjonalnego negocjatora
   str.    91
  
  5.3. Prawidłowe reakcje na wymówki stosowane przez dłużników
   str.    98
  
  Podsumowanie
   str.    103
  
  6. Polityka kredytowa przedsiębiorstwa i jej wpływ na ryzyko wypłacalności klientów
   str.    105
  
  6.1. Strategie polityki kredytowej
   str.    106
  
  6.2. Instrumenty polityki kredytowej
   str.    109
  
  6.3. Sposoby minimalizacji ryzyka kredytu kupieckiego
   str.    115
  
  Podsumowanie
   str.    122
  
  7. Źródła oceny wiarygodności i wypłacalności podmiotów gospodarczych oraz konsumentów
   str.    123
  
  7.1. Biura informacji gospodarczej i kredytowej na świecie i w Polsce
   str.    124
  
  7.2. Znaczenie informacji pozytywnej i negatywnej w procesie odzyskiwania niespłaconych należności
   str.    136
  
  7.3. Źródła informacji o prowadzonej działalności gospodarczej
   str.    143
  
  7.4. Klasyfikacja źródeł oceny wiarygodności finansowej klientów
   str.    147
  
  Podsumowanie
   str.    159
  
  8. Windykacja należności na etapie postępowania polubownego
   str.    161
  
  8.1. Zasady postępowania z nierzetelnymi klientami
   str.    162
  
  8.2. Narzędzia windykacji na etapie postępowania polubownego
   str.    167
  
  8.3. Istota i znaczenie wezwania do zapłaty w procesie odzyskiwania niespłaconych należności
   str.    175
  
  8.4. Opracowanie procedur windykacyjnych
   str.    187
  
  Podsumowanie
   str.    190
  
  9. Outsourcing windykacji
   str.    191
  
  9.1. Rynek wierzytelności w Polsce
   str.    192
  
  9.2. Mity polskiej windykacji
   str.    196
  
  9.3. Kryteria wyboru firmy windykacyjnej
   str.    200
  
  Podsumowanie
   str.    206
  
  10. Windykacja należności na etapie postępowania sądowego i egzekucyjnego
   str.    207
  
  10.1. Sposoby przerwania biegu przedawnienia
   str.    208
  
  10.2. Mediacje sądowe
   str.    212
  
  10.3. Skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego
   str.    218
  
  Podsumowanie
   str.    237
  
  11. Odzyskiwanie należności a upadłość dłużnika
   str.    239
  
  11.1. Postępowanie upadłościowe
   str.    240
  
  11.2. Etapy postępowania upadłościowego
   str.    243
  
  11.3. Skutki upadłości dla zadłużonego przedsiębiorcy i wierzyciela
   str.    250
  
  Podsumowanie
   str.    255
  
  Aneks
   str.    257
  
  Załącznik 1. Kodeks etyki dla przedsiębiorców
   str.    259
  
  Załącznik 2. Przykładowa procedura windykacyjna firmy usługowej Eko-Clean
   str.    266
  
  Załącznik 3. Przykładowa procedura windykacyjna Hurtowni Alkoholi Muscat Sp. z o.o
   str.    272
  
  Załącznik 4. Zasady dobrych praktyk windykacyjnych
   str.    277
  
  Załącznik 5. Zasady dobrych praktyk w biurach informacji gospodarczej
   str.    284
  
  Bibliografia
   str.    293
  
  Spis ilustracji
   str.    295
  
  Indeks
   str.    297
RozwińZwiń