POLECAMY
-16%
Format:
Monografia składa się z 20 rozdziałów, które zostały zgrupowane w sześć części tematycznych. Tematyka pierwszej części koncentruje się podstawach koncepcyjnych kształtowania łańcuchów dostaw jutra. Druga część opisuje łańcuchy dostaw w warunkach niepewności społeczno-gospodarczej. Część trzecia omawia kierunki rozwoju obsługi logistycznej łańcuchów dostaw jutra. W części czwartej skupiono się na ekologicznych uwarunkowaniach rozwoju łańcuchów dostaw. Część piąta monografii koncentruje się na kompetencjach i prawach pracowników w procesie rozwoju łańcuchów dostaw. Ostatnia część zawiera rozdziały dotyczące wybranych obszarów zastosowań logistyki i marketingu.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 321 |
Kategoria | Logistyka |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7875-417-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Budowanie bezpieczeństwa. Dualizmy...
do koszyka
Budowanie marki w wirtualnych...
do koszyka
Budowanie nad Bałtykiem. Studia z...
do koszyka
BUDOWANIE PEWNOŚCI SIEBIE
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie | 11 |
Część I | |
Podstawy koncepcyjne kształtowania łańcuchów dostaw jutra | |
Rozdział | 1 |
Konfiguracja łańcuchów dostaw przedsiębiorstw organizacji sieciowej jako determinanta jej rozwoju | 17 |
1.1. Wstęp | 17 |
1.2. Potencjał kombinacyjny jako parametr opisujący złożoność organizacji sieciowych | 18 |
1.3. Problematyka intensyfikacji relacji międzyorganizacyjnych organizacji sieciowej w ujęciu łańcuchów dostaw | 20 |
1.4. Analiza wpływu typu konfiguracji łańcucha dostaw przedsiębiorstw organizacji sieciowej na jej potencjał kombinacyjny koncepcja i badania | 23 |
1.5. Wnioski | 26 |
Rozdział | 2 |
Przesłanki i bariery rozwoju współpracy między uczestnikami łańcuchów dostaw – wybrane wyniki badań | 29 |
2.1. Wstęp | 29 |
2.2. Łańcuch dostaw – ujęcie integracyjne | 30 |
2.3. Współpraca między uczestnikami łańcucha dostaw | 31 |
2.4. Materiał i metoda badawcza | 33 |
2.5. Wyniki przeprowadzonych badań | 35 |
2.6. Wnioski | 42 |
Rozdział | 3 |
Typologia zachowań adaptacyjnych łańcucha dostaw | 46 |
3.1. Wstęp | 46 |
3.2. Prosta adaptacja łańcucha dostaw | 49 |
3.3. Adaptacja reaktywna łańcucha dostaw | 53 |
3.4. Adaptacja proaktywna łańcucha dostaw | 59 |
3.5. Wnioski | 62 |
Część II | |
Łańcuchy dostaw w warunkach niepewności społeczno-gospodarczej | |
Rozdział | 4 |
Niepewność i ryzyko w łańcuchach dostaw jutra | 71 |
4.1. Wstęp | 71 |
4.2. Trendy rozwojowe | 72 |
4.3. Charakterystyka przyszłych łańcuchów dostaw | 73 |
4.4. Obszary niepewności | 75 |
4.5. Emerging risks | 78 |
4.6. Wnioski | 81 |
Rozdział | 5 |
Krzywa uśmiechnięta w globalnych łańcuchach dostaw | 83 |
5.1. Wstęp | 83 |
5.2. Krzywa uśmiechnięta | 84 |
5.3. Scenariusz zmian krzywej uśmiechniętej | 86 |
5.4. Wnioski | 89 |
Rozdział | 6 |
Największe zagrożenia współczesnej logistyki i transportu w wymiarze globalnym | 91 |
6.1. Wstęp | 91 |
6.2. Transport morski | 91 |
6.3. Transport lotniczy | 95 |
6.4. Wnioski | 100 |
Część III | |
Kierunki rozwoju obsługi logistycznej łańcuchów dostaw jutra | |
Rozdział | 7 |
Ewolucja usługodawców logistycznych | 105 |
7.1. Wstęp | 105 |
7.2. Tradycyjny model ewolucji operatorów logistycznych | 106 |
7.3. Operatorzy 4PL. Krytyka tradycyjnego modelu ewolucji operatorów logistycznych | 111 |
7.4. Operatorzy 5PL i operatorzy hybrydowi | 117 |
7.5. Wnioski | 123 |
Rozdział | 8 |
Orchestratorzy współczesnych łańcuchów dostaw | 126 |
8.1. Wstęp | 126 |
8.2. Outsourcing obsługi logistycznej jako determinanta ewolucji operatorów logistycznych 3PL | 127 |
8.3. Third Party Logistics Provider (3PL) w roli orchestratora współczesnego łańcucha dostaw | 132 |
8.4. Wnioski | 139 |
Rozdział | 9 |
Service Level Agreement jako narzędzie weryfikujące poziom obsługi logistycznej | 143 |
9.1. Wstęp | 143 |
9.2. Obsługa klienta | 144 |
9.3. Usługodawcy logistyczni | 146 |
9.4. Service Level Agreement – umowa o zapewnieniu gwarantowanej jakości usług | 147 |
9.5. Key Performance Indicator – kluczowe wskaźniki zmian | 151 |
9.6. Wnioski | 153 |
Rozdział | 10 |
Obiektywizacja procesu wyznaczania wag przy podejmowaniu decyzji wielokryterialnych w obsłudze logistycznej łańcucha dostaw | 155 |
10.1. Wstęp | 155 |
10.2. Wielokryterialność w obsłudze logistycznej łańcucha dostaw | 155 |
10.3. Obiektywizacja procesu wyznaczania wag – przykład wyboru źródła zaopatrzenia | 158 |
10.4. Wnioski | 161 |
Część IV | |
Ekologiczne uwarunkowania rozwoju łańcuchów dostaw | |
Rozdział | 11 |
Aspekty środowiskowe w zarządzaniu zielonym łańcuchem dostaw – tendencje, determinanty, bariery | 165 |
11.1. Wstęp | 165 |
11.2. Aspekty teoretyczne systemu zarządzania środowiskowego | 166 |
11.3. Metodyka badań | 170 |
11.4. Analiza wybranych badań empirycznych | 170 |
11.5. Wnioski | 173 |
Rozdział | 12 |
Aspekty ekologiczne zasady zrównoważonego rozwoju w koncepcjach biznesowych współczesnych przedsiębiorstw | 175 |
12.1. Wstęp | 175 |
12.2. Pojęcie oraz ogólne założenia koncepcji ekologizacji i zrównoważonego rozwoju | 176 |
12.3. Identyfikacja znaczenia zasady ekologizacji i zrównoważonego rozwoju w badanej populacji przedsiębiorstw | 181 |
12.4. Wzajemne uwarunkowania systemu zarządzania środowiskowego oraz celów w zakresie ochrony środowiska jako przejaw świadomości ekologicznej przedsiębiorstw | 191 |
12.5. Wnioski | 199 |
Rozdział | 13 |
Znaczenie ochrony środowiska w działalności logistycznej małych i średnich przedsiębiorstw | 202 |
13.1. Wstęp | 202 |
13.2. Ochrona środowiska w działalności logistycznej badanych MŚP | 203 |
13.3. Klasyfikacja badanych MŚP | 205 |
13.4. Efekty prośrodowiskowych działań badanych MŚP w zakresie realizowanych procesów logistycznych | 209 |
13.5. Wnioski | 210 |
Rozdział | 14 |
Ekoinnowacyjny model biznesu firm handlowych w świetle koncepcji zrównoważonego rozwoju | 214 |
14.1. Wstęp | 214 |
14.2. Innowacyjny model biznesu jako kategoria badawcza | 214 |
14.3. Koncepcja zrównoważonego rozwoju a rozwój innowacyjnych modeli biznesu firm handlowych | 217 |
14.4. Ekoinnowacyjny model biznesu firm handlowych | 220 |
14.5. Wnioski | 224 |
Część V | |
Kompetencje i prawa pracowników w procesie rozwoju łańcuchów dostaw | |
Rozdział | 15 |
Praca dla logistyka. Wymagania pracodawców wobec kandydatów na stanowiska w logistyce | 229 |
15.1. Wstęp | 229 |
15.2. Opis problemu | 229 |
15.3. Metodologia badania | 230 |
15.4. Analiza i rezultaty | 231 |
15.5. Dyskusja | 236 |
15.6. Wnioski | 238 |
Rozdział | 16 |
Regulacje w zakresie praw pracowniczych jako determinanty kształtowania działalności współczesnych łańcuchów dostaw | 240 |
16.1. Wstęp | 240 |
16.2. Wymagania w zakresie poszanowania praw pracowniczych jako implikacja koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu | 241 |
16.3. Znaczenie przepisów prawnych dotyczących poszanowania praw pracowniczych w funkcjonowaniu łańcuchów dostaw | 245 |
16.4. Kodeksy postępowania i standardy jako instrumenty doskonalenia praktyk na rzecz zatrudnionych w przedsiębiorstwach w łańcuchu dostaw | 248 |
16.5. Wnioski | 253 |
Rozdział | 17 |
Zmiana wymogów w zakresie kompetencji menedżerskich we współczesnych łańcuchach dostaw | 256 |
17.1. Wstęp | 256 |
17.2. Megatrendy we współczesnych łańcuchach dostaw | 257 |
17.3. Ewolucja wymogów stawianych kwalifikacjom menedżerów logistyki | 260 |
17.4. Percepcja posiadanych umiejętności w świetle ich przydatności w opinii polskich menedżerów logistyki | 264 |
17.5. Wnioski | 266 |
Część VI | |
Wybrane obszary zastosowań logistyki i marketingu | |
Rozdział | 18 |
Współtworzenie dóbr trwałego użytku marek własnych w łańcuchu dostaw sieci handlowych | 271 |
18.1. Wstęp | 271 |
18.2. Strategiczne podejście sieci handlowych do podmiotów w łańcuchu dostaw | 272 |
18.3. Dobra trwałego użytku marek własnych i ich znaczenie dla sieci handlowych | 274 |
18.4. Kooperacja sieci handlowych z dostawcami dóbr trwałego użytku marek własnych w sferze ich kształtowania na przykładzie odzieży | 282 |
18.5. Wnioski | 288 |
Rozdział | 19 |
Grupa marketingowo-sprzedażowa – współdziałanie łańcuchów dostaw jako droga internacjonalizacji przedsiębiorstw | 292 |
19.1. Wstęp | 292 |
19.2. Internacjonalizacja i jej ewolucja | 293 |
19.3. Grupa marketingowo-sprzedażowa jako forma kooperacji przedsiębiorstw | 295 |
19.4. Zasady działania grupy marketingowo-sprzedażowej | 298 |
19.5. Szanse i zagrożenia strategii internacjonalizacji w oparciu o grupę marketingowo-sprzedażową | 301 |
19.6. Wnioski | 303 |
Rozdział | 20 |
Rola działań logistycznych w zarządzaniu dziedzictwem kulturowym | 306 |
20.1. Wstęp | 306 |
20.2. Dziedzictwo kulturowe i zarządzanie dziedzictwem kulturowym w kontekście podejścia logistycznego | 307 |
20.3. Działania logistyczne w procesach zarządzania dziedzictwem kulturowym – ogólne ujęcie problemu | 309 |
20.4. Decyzje logistyczne na poziomie strategicznym funkcjonowania instytucji kultury | 312 |
20.5. Wnioski | 313 |
Spis rysunków | 317 |
Spis tabel | 319 |