Certyfikaty produktowe i systemowe na rynku B2B

1 opinia

Format:

ibuk

Złożoność i zmienność mikro- i makrootoczenia to kluczowe czynniki, które coraz częściej wymuszają stosowanie innych niż typowe nośników informacji w komunikacji na rynku B2B. W praktyce gospodarczej zarówno produktowe, jak i systemowe certyfikaty w sposób wiarygodny stanowią o jakości oferty, a także coraz częściej są integralnym elementem strategii rozwoju współczesnych podmiotów przemysłowych. Prezentowana monografia jest ciekawym i kompleksowym studium literaturowo-badawczym, w którym na podstawie pogłębionej analizy światowej literatury przedmiotu oraz wyników badań empirycznych wykazano istotną rolę certyfikatów w kontekście zachodzących dwustronnych procesów przepływu szeroko rozumianej informacji i w ramach budowania relacji w łańcuchach dostaw. Ponadto w książce poddano analizie aktualne dane z zakresu globalnej certyfikacji oraz wyznaczono kierunki jej dalszego rozwoju.
Ze względu na wysokie walory merytoryczne, poznawcze i aplikacyjne publikacja stanowi cenną pozycję, która może zainteresować pracowników naukowych, doktorantów, studentów kierunków ekonomicznych i technicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i MBA, jak również menedżerów i specjalistów z zakresu praktyki gospodarczej zajmujących się problematyką jakości, a w szczególności certyfikacji, na rynku B2B.


Rok wydania2016
Liczba stron264
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-575-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Rozdział 1. Jakość produktów i jej znaczenie na rynku    13
  1.1. Ewolucja pojęcia jakości i próby jej definicji    13
  1.1.1. Geneza problematyki jakości    13
  1.1.2. Istota współczesnego rozumienia pojęcia jakości    18
  1.2. Czynniki wpływające na jakość produktów    22
  1.2.1. Cechy jakościowe produktu    22
  1.2.2. Koncepcja struktury produktu – próba umiejscowienia cech jakościowych    24
  1.2.3. Jakość usług i czynniki ją tworzące    27
  1.2.4. Proces postrzegania jakości wyrobów i usług    30
  1.3. Jakość jako wyróżnik konkurencyjności    36
  1.3.1. Pojęcie konkurencyjności    36
  1.3.2. Strategie konkurowania    37
  1.3.3. Konkurowanie jakością    45
  
  Rozdział 2. Wyróżniki komunikacji rynkowej    53
  2.1. Istota komunikacji    53
  2.1.1. Pojęcie komunikacji    53
  2.1.2. Modele komunikacji    55
  2.1.3. Procesowo-znaczeniowy wymiar komunikacji     61
  2.2. Komunikacja rynkowa    65
  2.2.1. Proces komunikacji rynkowej     65
  2.2.2. Etapy budowania strategii komunikacji rynkowej    67
  2.3. Źródła informacji o jakości w procesie komunikacji na rynku B2B    74
  2.3.1. Charakterystyka rynku B2B    74
  2.3.2. Proces zakupu dóbr przemysłowych    75
  2.3.3. Nośniki komunikacji na rynku B2B    80
  
  Rozdział 3. Certyfikaty systemowe i produktowe jako szczególny rodzaj znaków w komunikacji rynkowej    89
  3.1. Uwarunkowania normatywne jakości i certyfikacji w Polsce     89
  3.1.1. Ocena zgodności – dyrektywy nowego podejścia    90
  3.1.2. Ustawodawstwo krajowe z zakresu zarządzania jakością    93
  3.2. Certyfikaty produktowe jako nośniki informacji o jakości wyrobu na rynku B2B    102
  3.2.1. Założenia certyfikacji produktów    104
  3.2.2. Modele certyfikacji produktów    105
  3.2.3. Oznaczenie CE jako przykład obligatoryjnego certyfikatu produktowego    109
  3.2.4. Dobrowolne certyfikaty produktowe i ich znaczenie w procesie komunikacji na rynku B2B    114
  3.2.5. Marka jako nośnik informacji o jakości    129
  3.3. Certyfikaty systemów zarządzania jako nośniki informacji o jakości na rynku B2B    134
  3.3.1. Normatywne założenia systemów zarządzania jakością, środowiskowego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy     134
  3.3.2. Procedura certyfikacji systemowej    142
  3.3.3. Kierunki rozwoju certyfikacji systemów w Polsce i na świecie    147
  3.4. Znaczenie certyfikatów w relacjach z dostawcami    182
  3.4.1. Założenia marketingu relacyjnego    182
  3.4.2. Relacje z dostawcami w ramach łańcucha dostaw    184
  3.4.3. Znaczenie jakości w procesie zakupu dobra przemysłowego    193
  
  Rozdział 4. Studia przypadków     201
  4.1. Studium przypadku A    201
  4.2. Studium przypadku B    204
  4.3. Studium przypadku C    207
  4.4. Studium przypadku D    209
  4.5. Studium przypadku E    213
  4.6. Studium przypadku F    216
  4.7. Studium przypadku G    218
  4.8. Studium przypadku H    221
  4.9. Podsumowanie wyników przeprowadzonych badań – studia przypadków    223
  
  Rozdział 5. Modelowa propozycja komunikacji jakości oferty na rynku B2B    229
  
  Zakończenie    235
  Bibliografia    239
  Spis tabel    259
  Spis rysunków    261
  Spis wykresów    263
RozwińZwiń