POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Książka przybliża zarówno obszar zainteresowań antropologii kulturowej, jak i zakres działania audytu wewnętrznego. Autorka, były audytor wewnętrzny, a obecny antropolog kultury, zauważa podobieństwa między tymi dwoma dziedzinami i pragnie zwrócić na nie uwagę absolwentów, studentów oraz kandydatów na studia, wskazując jednocześnie ciekawą możliwość zatrudnienia. Swoje rozważania kieruje także do audytorów wewnętrznych, którym proponuje wartościową wiedzę z zakresu antropologii kulturowej, jako przydatne narzędzie ułatwiające pracę szczególnie w środowisku korporacji międzynarodowych. W świecie, w którym coraz częściej kładzie się nacisk na procedury, etyczność badań, jakość oraz mierzalność i policzalność - warto zastosować szerszą perspektywę i badać organizacje na sposób antropologiczny, nie tylko ekonomiczno-prawny.
Książka została napisana w sposób odzwierciedlający tok badań - wprowadza czytelnika w zamysł autorki, przybliża inspiracje stojące za takim wyborem tematu, a następnie prezentuje drogę, jaką autorka przeszła z badanymi - od prezentacji antropologii kulturowej oraz audytu wewnętrznego, przez skoncentrowanie na pracy etnologów zatrudnionych w korporacjach aż do rozważań o możliwości zatrudnienia absolwentów antropologii kulturowej w audycie.
Książka prezentuje ciekawą perspektywę praktyka, który zyskując wiedzę i doświadczenie etnologiczne, zauważa przydatność tychże w pracy audytora wewnętrznego i dzieli się swoimi spostrzeżeniami, nakierowując czytelnika na te podobieństwa i oczekując aktywnego odczytywania treści.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 152 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-481-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Antropolog jako Inny
do koszyka
Antropolodzy na wojnie
do koszyka
Jako Anioł
do koszyka
Jako dowód i wyraz przyjaźni
do koszyka
Jako ten czas…
do koszyka
Spis treści
Podziękowania | 7 |
Krótkie wprowadzenie | 9 |
Rozdział 1. Uwagi wstępne | 11 |
1.1. Źródła inspiracji | 11 |
1.2. Poszukiwanie definicji i narzędzi | 15 |
1.3. Metody antropologii kulturowej | 26 |
Rozdział 2. Antropologia kulturowa dla mniej wtajemniczonych | 35 |
2.1. Antropologia kulturowa | 35 |
2.2. Antropolog kultury | 43 |
2.3. Antropologia zaangażowana | 46 |
2.4. Etnografia organizacji | 53 |
2.5. Propozycje zastosowań wiedzy antropologicznej | 62 |
Rozdział 3. Audyt wewnętrzny dla mniej wtajemniczonych | 69 |
3.1. Audyt wewnętrzny | 69 |
3.2. Historia audytu wewnętrznego | 76 |
3.3. Audytor wewnętrzny | 81 |
3.4. Metody pracy audytora wewnętrznego | 86 |
3.5. Audyt wewnętrzny a antropologia kulturowa | 90 |
Rozdział 4. Projekt: antropolog w korporacji, czyli o zastosowaniu wiedzy | 107 |
4.1. Wybór studiów | 107 |
4.2. Konfrontacja z rzeczywistością | 117 |
4.3. Antropolog kultury w korporacji | 121 |
4.4. Antropolog kulturowy w audycie wewnętrznym – podsumowanie badań | 125 |
4.5. Dlaczego warto rozważyć zatrudnienie antropologa kulturowego w audycie wewnętrznym? | 133 |
Rozdział 5. Zamiast zaleceń poaudytowych | 137 |
Bibliografia | 143 |