Antropolog jako audytor wewnętrzny

1 opinia

Format:

ibuk

Książka przybliża zarówno obszar zainteresowań antropologii kulturowej, jak i zakres działania audytu wewnętrznego. Autorka, były audytor wewnętrzny, a obecny antropolog kultury, zauważa podobieństwa między tymi dwoma dziedzinami i pragnie zwrócić na nie uwagę absolwentów, studentów oraz kandydatów na studia, wskazując jednocześnie ciekawą możliwość zatrudnienia. Swoje rozważania kieruje także do audytorów wewnętrznych, którym proponuje wartościową wiedzę z zakresu antropologii kulturowej, jako przydatne narzędzie ułatwiające pracę szczególnie w środowisku korporacji międzynarodowych. W świecie, w którym coraz częściej kładzie się nacisk na procedury, etyczność badań, jakość oraz mierzalność i policzalność - warto zastosować szerszą perspektywę i badać organizacje na sposób antropologiczny, nie tylko ekonomiczno-prawny.
Książka została napisana w sposób odzwierciedlający tok badań - wprowadza czytelnika w zamysł autorki, przybliża inspiracje stojące za takim wyborem tematu, a następnie prezentuje drogę, jaką autorka przeszła z badanymi - od prezentacji antropologii kulturowej oraz audytu wewnętrznego, przez skoncentrowanie na pracy etnologów zatrudnionych w korporacjach aż do rozważań o możliwości zatrudnienia absolwentów antropologii kulturowej w audycie.
Książka prezentuje ciekawą perspektywę praktyka, który zyskując wiedzę i doświadczenie etnologiczne, zauważa przydatność tychże w pracy audytora wewnętrznego i dzieli się swoimi spostrzeżeniami, nakierowując czytelnika na te podobieństwa i oczekując aktywnego odczytywania treści.


Rok wydania2016
Liczba stron152
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-481-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podziękowania    7
  Krótkie wprowadzenie    9
  
  Rozdział 1. Uwagi wstępne    11
  1.1. Źródła inspiracji    11
  1.2. Poszukiwanie definicji i narzędzi    15
  1.3. Metody antropologii kulturowej    26
  
  Rozdział 2. Antropologia kulturowa dla mniej wtajemniczonych    35
  2.1. Antropologia kulturowa    35
  2.2. Antropolog kultury    43
  2.3. Antropologia zaangażowana    46
  2.4. Etnografia organizacji    53
  2.5. Propozycje zastosowań wiedzy antropologicznej    62
  
  Rozdział 3. Audyt wewnętrzny dla mniej wtajemniczonych    69
  3.1. Audyt wewnętrzny    69
  3.2. Historia audytu wewnętrznego    76
  3.3. Audytor wewnętrzny    81
  3.4. Metody pracy audytora wewnętrznego    86
  3.5. Audyt wewnętrzny a antropologia kulturowa    90
  
  Rozdział 4. Projekt: antropolog w korporacji, czyli o zastosowaniu wiedzy    107
  4.1. Wybór studiów    107
  4.2. Konfrontacja z rzeczywistością    117
  4.3. Antropolog kultury w korporacji    121
  4.4. Antropolog kulturowy w audycie wewnętrznym – podsumowanie badań    125
  4.5. Dlaczego warto rozważyć zatrudnienie antropologa kulturowego w audycie wewnętrznym?    133
  
  Rozdział 5. Zamiast zaleceń poaudytowych    137
  
  Bibliografia    143
RozwińZwiń