INNE EBOOKI AUTORA
-15%
Autor:
Wydawca:
Format:
Miłość własna pozbawiona egoizmu jest bazą dla pokoju i indywidualnego szczęścia. Zdolność do odczuwania miłości własnej mamy w sobie od momentu narodzin, jednak bardzo rzadko ma ona możliwość rozwinąć się, ponieważ dzieci dorastają przeważnie w atmosferze: „Ja wiem najlepiej, co jest dla ciebie dobre”. Zasady wychowawcze podobne do tej hamują rozwój zaufania i miłości wobec samego siebie oraz powodują w dziecku kiełkowanie agresji. W taki sposób uczymy się nienawidzić siebie i obawiać innych. W książce tej Hubertus von Schoenebeck, szef instytutu i towarzystwa „Przyjaźń z dziećmi”, przedstawia skuteczną metodę uwolnienia się od nienawiści wobec samego siebie, bezsilności i egoizmu. Dzięki niej uczymy się konstruktywnego stosunku do własnej osoby, innych ludzi i wzajemnych naszych powiązań, kiedy to dorosłemu człowiekowi na nowo udaje się polubić samego siebie, bez obaw nawiązywać kontakty z innymi i żyć wspólnie w pokoju.
Prof. zw. Dr hab. Bogusław Śliwerski
Tłumaczenie: Iwona Pańczakiewicz
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 146 |
Kategoria | Poradnictwo |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-347-7 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kocham Adama
do koszyka
kocham cię
do koszyka
Kocham Cię
do koszyka
Kocham cię, ale wybieram ciemność
do koszyka
Kocham cię, mamo
do koszyka
Kocham cię, mamo
do koszyka
Kocham cię mimo wszystko
do koszyka
Kocham cię na niby
do koszyka
Spis treści
Przedmowa | 13 |
Opowieść o księciu zaklętym w żabę | 17 |
Wprowadzenie | 19 |
Nowe perspektywy | 19 |
Źródło | 21 |
Intencje | 22 |
Stary układ | 23 |
Odkrycie | 25 |
Nowe relacje | 26 |
Psychodynamiczne wyzwolenie | 29 |
I | 30 |
Skarbiec | 30 |
Pretensje | 31 |
Potępienie | 32 |
Prześladowanie | 34 |
Absurdalna rzeczywistość | 35 |
Wędrówka | 37 |
II | 38 |
Miłość własna | 38 |
Egoizm | 39 |
Wtulenie się w siebie | 41 |
Władza | 42 |
Centrum wszechświata | 44 |
To, co dla mnie najlepsze | 45 |
III | 46 |
Marionetki | 46 |
Poczucie winy | 47 |
Wstyd | 49 |
Obowiązek | 52 |
Odpowiedzialność za | 53 |
Odpowiedzialność wobec | 55 |
IV | 56 |
Agresja | 56 |
Konflikt | 58 |
Łzy | 60 |
Cudze cierpienie | 61 |
Własne cierpienie, choroba, śmierć | 63 |
Szczęście | 65 |
V | 67 |
Miłość | 67 |
Solidarność | 69 |
Dynamika grupowa | 70 |
Słuchanie | 73 |
Emocjonalna muzyka | 74 |
Iskrzenie | 76 |
VI | 78 |
Wrota nowych relacji | 78 |
Antagoniści | 78 |
Nawroty | 80 |
Pewność siebie | 81 |
Przemiana | 82 |
Energia | 83 |
Nowa praktyka | 85 |
I | 85 |
Zrozumieć – poczuć – wprowadzić w życie | 85 |
Kwestia praktyki | 86 |
II | 87 |
Helmut (lat 38) | 87 |
Antonett – Toni (lat 27) | 90 |
Martin (lat 23) | 91 |
Elizabeth (lat 37) | 92 |
Christiane (lat 51) | 94 |
Vera (lat 31) | 94 |
Rita (lat 33) | 95 |
Christoph (lat 26) | 96 |
Ulla (lat 25) | 98 |
Angelika (lat 32) | 98 |
Ursula (lat 38) | 99 |
Bernd (lat 40) | 100 |
Gertruda (lat 31) | 101 |
Michael (lat 33) | 102 |
Jans (lat 47) | 103 |
Doris (lat 27) | 104 |
Conni (lat 28) | 105 |
Jutta (lat 47) | 106 |
Fundament teoretyczny | 109 |
I | 110 |
Antypedagogika | 110 |
Psychoterapia według Carla Rogersa | 112 |
II | 113 |
Rys historyczno-kulturowy | 113 |
Znaczenie seksu | 115 |
Wypowiedzi biblijne | 117 |
III | 118 |
Przezwyciężenie adultyzmu | 118 |
Zdemaskowanie obowiązku szkolnego | 120 |
Względność nauki | 121 |
IV | 123 |
Realna władza | 123 |
Polityka układu | 124 |
Normy i przepisy | 125 |
Praca na rzecz pokoju | 126 |
Pomoce | 129 |
Książki | 129 |
„Przyjaźń z Dziećmi” – Towarzystwo | 131 |
„Przyjaźń z Dziećmi” – Instytut | 132 |
Epilog | 135 |
Podziękowanie | 139 |
Aneks | 141 |
Literatura antypedagogiczna lub o antypedagogice w Polsce | 141 |