INNE EBOOKI AUTORA
-32%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Autor w swojej pracy podejmuje problem ogromnej wagi, jakim jest w naukach społecznych młodzież i jej rola w modernizacji i rozwoju społecznym terenów peryferyjnych. Autor w toku rozprawy stara się odpowiedzieć na pytanie czy młodzież pogranicza będzie sprzyjała procesom zmiany społecznej[...].
Rozprawa ta więc będzie cenna i dla socjologa - wprawionego badacza, bowiem zawartość merytoryczna rozprawy powinna zadośćuczynić ciekawości naukowców, ale także – a może przede wszystkim – dla studenta - początkującego badacza, który na przykładzie konkretnego zagadnienia, zresztą bliskiego zainteresowaniom młodych, może dokładnie prześledzić, jak dochodzi się w socjologii do konkretnych wniosków. Dla studentów socjologii będzie to cenna pomoc, którą będą mogli wykorzystać przy pisaniu prac licencjackich.
( z recenzji dr hab. Ryszarda Tomczyka)
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 186 |
Kategoria | Metody badań społecznych |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-333-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Podziękowania | 9 |
Wprowadzenie | 11 |
Rozdział I. Teoretyczne aspekty badań | 15 |
Kilka uwag na temat badań młodzieży | 15 |
Specyfika młodzieży | 18 |
Kłopoty z młodzieżą | 20 |
Pogranicze | 21 |
Rozdział II. Metodologia badań | 27 |
Problematyka aspiracji | 27 |
Uwarunkowania aspiracji | 29 |
Cel badań | 33 |
Problematyka badań | 34 |
Hipotezy badawcze | 35 |
Specyfikacja zmiennych | 36 |
Wskaźniki i budowa kwestionariusza | 37 |
Metody i techniki badawcze | 38 |
Dobór próby | 39 |
Rozdział III. Charakterystyka badanej zbiorowości | 41 |
Typ szkoły | 41 |
Płeć a typ szkoły | 43 |
Miejsce zamieszkania | 44 |
Ocena sytuacji ekonomicznej | 46 |
Wyposażenie gospodarstw domowych | 48 |
Status społeczno-ekonomiczny rodziny pochodzenia | 49 |
Kompetencje cywilizacyjne | 55 |
Rozdział IV. Korepetycje | 61 |
Wstęp | 61 |
Płatne lekcje wśród młodzieży pogranicza | 62 |
Przedmioty | 64 |
Korepetytorzy | 65 |
Motywy korzystania z korepetycji wśród gimnazjalistów | 66 |
Motywy korzystania z korepetycji wśród maturzystów | 67 |
Rozdział V. Cele i strategie życiowe młodzieży pogranicza | 71 |
Cele życiowe | 71 |
Typologia celów życiowych | 73 |
Strategie sukcesów | 78 |
Typologia strategii wśród młodzieży | 80 |
Rozdział VI. Aspiracje edukacyjne gimnazjalistów | 83 |
Gdzie gimnazjaliści zamierzają się uczyć | 83 |
Najpopularniejsze szkoły na pograniczu | 84 |
Korelaty wyboru szkoły | 88 |
Motywy wyboru szkoły ponadgimnazjalnej | 89 |
Źródła informacji o szkole | 91 |
Plany życiowe po ukończeniu szkoły ponadgimnazjalnej | 92 |
Poziom aspiracji edukacyjnych | 94 |
Preferowane uczelnie | 97 |
Najpopularniejsze kierunki studiów | 100 |
Rozdział VII. Aspiracje edukacyjne maturzystów | 103 |
Plany życiowe | 103 |
Poziom aspiracji edukacyjnych | 105 |
Preferowane uczelnie | 108 |
Preferowane kierunki studiów | 112 |
Lokalizacja uczelni | 115 |
Motywy wyboru uczelni | 117 |
Przyczyny zakończenia edukacji | 119 |
Rozdział VIII. Aspiracje zawodowe | 121 |
Preferowane miejsce pracy | 121 |
Aspiracje dochodowe | 124 |
Praca i zawód w opiniach gimnazjalistów | 125 |
Typy karier gimnazjalistów | 127 |
Praca i zawód w opiniach maturzystów | 129 |
Typ kariery maturzystów | 132 |
Rozdział IX. Planowane miejsce zamieszkania | 137 |
Trajektorie emigracyjne młodzieży pogranicza | 137 |
Przyczyny emigracji | 140 |
Rozdział X. Psychospołeczne aspekty młodzieży pogranicza | 143 |
Wartości młodzieży pogranicza | 143 |
Zadowolenie z życia młodzieży | 147 |
Wiara w sukces | 149 |
Religijność | 151 |
Rozdział XI. Młodzież pogranicza a Internet | 153 |
Wstęp | 153 |
Dostęp do komputera i Internetu | 156 |
Cyfrowe kompetencje | 158 |
Cyfrowy podział | 161 |
Młodzież w Internecie | 164 |
Profil użytkownika Internetu | 168 |
Podsumowanie | 170 |
Zakończenie | 173 |
Bibliografia | 177 |
Spis tabel | 183 |
Spis wykresów | 185 |