Twórczość, pasja, Uniwersytet

Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej

1 opinia

Format:

ibuk

Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty przynosi uczenie się przez działanie, tworzenie i kreowanie, poprzez aktywne uczestniczenie w danym projekcie. Im więcej pasji wkładamy w proces dydaktyczny, tym lepsze jego efekty. Im bardziej angażujemy się w to, co robimy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zaangażowanie zdaje się być pojęciem kluczowym dla osiągania dobrych efektów kształcenia się, winno więc stać w centrum procesu nauczania - tę tezę starają się udowodnić autorzy zamieszczonych w publikacji tekstów. W Aneksie znajdują się scenariusze zajęć nagrodzone i wyróżnione w ramach konkursu Twórz zespoły – zaangażuj – stwórz warunki uczenia się, który odbył się na Uniwersytecie Łódzkim w ramach projektu Twórczy Uniwersytet.


Rok wydania2015
Liczba stron226
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-807-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Zaangażuj się i angażuj innych     8
  1. Jarosław Płuciennik – Zaangażowanie studenta, uniwersytet i jego transformacje     10
  2. Jerzy S. Czarnecki – Architektura zaangażowania     26
  3. Anita Filipczak-Białkowska – Personalizacja zadania jako aktywator zaangażowania     38
  4. Aneta Pawłowska – Sztuka audiodeskrypcji – audiodeskrypcja sztuki – koncepcja nowej metody z zakresu upowszechniania sztuk wizualnych     50
  5. Kinga Stopczyńska – Rola kreatywnych rozwiązań edukacyjnych w motywowaniu studentów     66
  6. Anna Kowalska-Pietrzak – Stoliki negocjacyjne jako przykład twórczego rozwiązywania problemów     82
  7. Joanna Bachura-Wojtasik, Kinga Klimczak – Słuchaj, nagrywaj, praktykuj – o estetyce dźwięku i dźwiękowych środkach wyrazu oraz o angażowaniu w pracę z dźwiękiem     96
  8. Artur Gałkowski – Praca dyplomowa w formie projektu (na przykładzie studiów italianistyki z translatoryką)     118
  9. Rafał Siekiera – Realizacja projektu jako forma praktycznego zaangażowania studentów     132
  10. Waldemar Walczak – Wpływ kultury organizacyjnej na kształtowanie postaw i poziom zaagażowania studentów     146
  11. Bogdan Kontek, Izabela Kontek – Zaangażowanie – istotna wartość dla studenta i przyszłego pracownika     168
  12. Sylwia Rapacka-Wojtala – Metody aktywizujące w nauczaniu dorosłych, czyli jak sprawić, aby studentom chciało się chcieć     188
  Aneks – Scenariusze zajęć     210
RozwińZwiń