POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Ideą przewodnią trzeciego tomu Prac Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego, który oddajemy do rąk Czytelników, jest prezentacja wyników badań dotyczących aktualnych problemów edukacji geograficznej w wybranych krajach na świecie oraz w Polsce. Problemy te dotyczą zarówno teoretycznych założeń i koncepcji programów kształcenia geograficznego, przyjmowanych celów i metod tego kształcenia, miejsca geografii w systemach edukacyjnych innych krajów, wyników analiz porównawczych, jak również niektórych praktycznych rozwiązań funkcjonujących w ramach edukacji geograficznej.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 234 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7969-453-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Introduction | 9 |
Część I. EDUKACJA GEOGRAFICZNA NA ŚWIECIE | 11 |
PART 1. GEOGRAPHICAL EDUCATION IN THE WORLD | 11 |
David LAMBERT – Curriculum thinking, ‘capabilities’ and the place of geographical knowledge in schools | 13 |
– Miejsce wiedzy geograficznej i umiejętności w tworzeniu curriculum | 29 |
Marten LÖßNER – Geography education in Hesse – from primary school to university | 31 |
– Edukacja geograficzna w Hesji – od szkoły podstawowej do uniwersytetu | 44 |
Katarzyna KOWALSKA – Geography in the Spanish education system – Comenius assistantship experience | 47 |
– Geografia w hiszpańskim systemie edukacji – doświadczenie asystentury Comeniusa | 58 |
Maria Magdalena WILCZYŃSKA-WOŁOSZYN – Edukacja geograficzna w australijskim systemie kształcenia | 59 |
– Geographical education in the Australian educational system | 71 |
Joanna ANGIEL – Edukacja geograficzna w Kraju Kwitnącej Wiśni | 73 |
– Geographical education in the Land of the Rising Sun | 86 |
Nataliia TOMCZEWSKA-POPOWYCZ – Geografia jako przedmiot nauczania w systemie oświaty na Ukrainie | 87 |
– Geography as a study subject in the education system in Ukraine | 104 |
Część II. KSZTAŁCENIE GEOGRAFICZNE – MIĘDZYNARODOWE STUDIA PORÓWNAWCZE | 105 |
PART 2. GEOGRAPHICAL EDUCATION – INTERNATIONAL COMPARATIVE STUDIES | 105 |
Paulina TOBIASZ-LIS – Personal experiences and images of places as the basis for teaching geography. Examples of Poland and England | 107 |
– Doświadczenia i wyobrażenia przestrzeni jako podstawa w nauczaniu geografii. Przykład Polski i Anglii | 120 |
Arkadiusz GŁOWACZ – Umiejętności kształcone za pomocą podręczników do geografii w Polsce, Anglii, Francji i Niemczech (Saksonii) | 121 |
– Skills developed through geography textbooks in Poland, England, France and Germany (Saxony) | 135 |
Mariola TRACZ – Współczesne kierunki zmian w nauczaniu geografii w szkołach ogólnokształcących na przykładzie Finlandii i Rosji | 137 |
– Contemporary directions of changes in teaching geography in secondary school – case study of Finland and Russia | 151 |
Elżbieta SZKURŁAT, Barbara BAAROVÁ – Kierunki zmian w akademickim kształceniu geograficznym w Czechach i w Polsce | 153 |
– The directions of change in the academic geographical education in the Czech Republic and Poland | 172 |
Część III. EDUKACJA GEOGRAFICZNA W POLSCE – WYBRANE ZAGADNIENIA | 173 |
PART 3. GEOGRAPHICAL EDUCATION IN POLAND – SELECTED PROBLEMS | 173 |
Iwona PIOTROWSKA – Okulografia w badaniach postrzegania i konstruowania wiedzy geograficznej | 175 |
– Eye tracking in the research on the perception and construction of geographical knowledge | 188 |
Katarzyna DACY-IGNATIUK, Ireneusz OLEKSIK – Wyprawy i obozy naukowe jako alternatywna forma uczenia się przez działanie – przykład dobrej praktyki nauczycieli ZS nr 1 w Tychach | 191 |
– School expeditions and scientific camps as an alternative form of learning by action – an example of teacher’s good practice in School Complex No. 1 in Tychy | 204 |
Zbigniew PODGÓRSKI, Przemysław CHARZYŃSKI – Rola centrów nauki w przyrodniczej edukacji nieformalnej na przykładzie Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu | 205 |
– The role of science learning centres in informal sciences education on the example of Innovation Center Mill of Knowledge in Toruń | 218 |
Arkadiusz Marek TOMCZYK – Motywy wyboru klas geograficznych w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych województwa wielkopolskiego | 221 |
– Motives that stand behind the choice of geography class in selected post – secondary schools of Greater Poland voivodeship | 230 |
Afiliacje | 231 |