POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Podręcznik prezentuje:
- przystępnie wyjaśnione teoretyczne podstawy pracy socjalnej, odniesienia dziedziny do myśli m.in. Habermasa, Giddensa, Bourdieu, Foucaulta, Buttler oraz do kierunków politycznych i ruchów społecznych,
- sposoby wykorzystania w praktyce metodologii z obszaru analizy systemowej, etnometodologii, etnografii, badań empirycznych,
- ujednoliconą strukturę rozdziałów (wyjaśnienie teorii i ich przydatności w praktyce, słowniki podstawowych terminów, pytania edukacyjne) ułatwiającą studiowanie i przygotowanie się do egzaminów.
Podręcznik przeznaczony dla:
- studentów pracy socjalnej, pedagogiki, socjologii
- słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych,
- uczestników szkoleń specjalistycznych dla pracowników socjalnych.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 320 |
Kategoria | Pedagogika pracy |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-16711-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Praca domowa najmłodszych uczniów
do koszyka
Praca, bezrobocie, zatrudnienie
do koszyka
Praca dyplomowa
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 9 |
CZĘŚĆ I. Teoretycy | 21 |
Rozdział 1. Jürgen Habermas. Stan Houston, Queen’s University Belfast, Irlandia Północna | 23 |
Rozdział 2. Anthony Giddens. Harry Ferguson, University of the West of England, Bristol, Wielka Brytania | 37 |
Rozdział 3. Pierre Bourdieu. Paul Michael Garrett, National University of Ireland, Galway, Irlandia | 51 |
Rozdział 4. Michel Foucault. Allan Irving, University of Western Ontario, Kanada | 64 |
Rozdział 5. Judith Butler. Brid Featherstone, Lorraine Green, University of Bradford; University of Manchester, Wielka Brytania | 77 |
CZĘŚĆ II. TEORIE | 91 |
Rozdział 6. Feministyczna praca socjalna. Joan Orme, Glasgow School of Social Work, Szkocja | 93 |
Rozdział 7. Krytyczna praca socjalna. Mel Gray, Stephen A. Webb, University of Newcastle, Nowa Południowa Walia, Australia | 108 |
Rozdział 8. Strukturalna praca socjalna. Steven F. Hick, Kate Murray, Carleton University, Ottawa, Ontario, Kanada; University of British Columbia, Vancouver, Kanada | 122 |
Rozdział 9. Multikulturalizm. Purnima Sundar, Carleton University, Ottawa, Ontario, Kanada | 137 |
Rozdział 10. Neoliberalizm. Sue Penna, Martin O’Brien, Lancaster University, Wielka Brytania; University of Central Lancashire, Wielka Brytania | 151 |
Rozdział 11. Postmodernizm. Barbara Fawcett, University of Sydney, Australia | 164 |
CZĘŚĆ III. PERSPEKTYWY | 177 |
Rozdział 12. Analiza sieci społecznych. Deirdre M. Kirke, National University of Ireland, Maynooth, Irlandia | 179 |
Rozdział 13. Etnometodologia. Gerald de Montigny, Carleton University, Ottawa, Ontario, Kanada | 193 |
Rozdział 14. Etnografia. Jerry Floersch (z Jeffreyem L. Longhoferem i Megan Nordquest Schwallie), Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, Stany Zjednoczone | 207 |
Rozdział 15. Analiza dyskursu i refleksyjność. Sue White, Lancaster University, Wielka Brytania | 219 |
Rozdział 16. Praktyka oparta na dowodach. Debbie Plath, University of Newcastle, Nowa Południowa Walia, Australia | 233 |
Rozdział 17. Sposoby poznania. Ian Shaw, University of York, Wielka Brytania | 248 |
Bibliografia | 263 |
Indeks nazwisk | 295 |
Indeks rzeczowy | 305 |
O redaktorach i autorach | 311 |
Podziękowania | 319 |