Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 5

-32%

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 5

Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,26  29,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 29,80 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 19,37 zł  


20,26

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Zostały w niej poruszone tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawiera również doniesienia praktyków ze Słowacji i z Czech wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami.


Rok wydania2008
Liczba stron152
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-828-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik)    7
  Introduction (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik)    9
  Część I. Wokół problematyki kompetencji pedagoga specjalnego    13
    Anna Gajdzica Kompetencje nauczyciela we współczesnej szkole    13
    Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Współczesne wyzwania w kształceniu pedagogów    23
    Małgorzata Balukiewicz Zasoby kadrowe szkolnictwa specjalnego – potrzeby i możliwości    31
    Lucia Pitoňáková Akademickie przygotowanie pedagogów specjalnych do edukacji uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym w Słowacji    41
    Stanislava Mandzáková Analiza stylu pracy nauczyciela specjalnej szkoły podstawowej (na przykładzie nauczania w wariancie B)    47
    Danuta Bulanda Bezradność nauczycieli wobec uczniów sprawiających trudności dydaktyczno-wychowawcze (oczyma praktyka)    55
  Część II. Komunikacyjne aspekty pracy z dzieckiem niepełnosprawnym    69
    Joanna Belzyt Kontakt i komunikacja z osobami niepełnosprawnymi    69
    Izabela Bieńkowska Wybrane problemy językowe i komunikacyjne dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasach integracyjnych    81
    Eva Zezulková Wykorzystanie synergetycznej terapii odruchowej podczas reedukacji dyslalii    91
    Katarzyna Plutecka Rzeczywistość edukacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu    97
  Część III. Organizacyjne konteksty kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi    107
    Mariusz Garbiec System kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej    107
    Zenon Gajdzica Organizacja kształcenia integracyjnego w Polsce na tle wybranych rozwiązań europejskich    113
    Jolanta Baran Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną i poczuciem sieroctwa duchowego w systemie szkolnym    125
    Beata Cytowska Realizacja założeń integracji przedszkolnej a zaspokajanie potrzeb i dostrzeganie możliwości dzieci w wieku od 3 do 10 lat    133
    Kateřina Vitásková Fenomen integracji odwrotnej    143
    Renata Kovářová Integracja uczniów ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się    147
RozwińZwiń