POLECAMY
-32%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Zostały w niej poruszone tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawiera również doniesienia praktyków ze Słowacji i z Czech wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 152 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-828-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik) | 7 |
Introduction (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik) | 9 |
Część I. Wokół problematyki kompetencji pedagoga specjalnego | 13 |
Anna Gajdzica Kompetencje nauczyciela we współczesnej szkole | 13 |
Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Współczesne wyzwania w kształceniu pedagogów | 23 |
Małgorzata Balukiewicz Zasoby kadrowe szkolnictwa specjalnego – potrzeby i możliwości | 31 |
Lucia Pitoňáková Akademickie przygotowanie pedagogów specjalnych do edukacji uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym w Słowacji | 41 |
Stanislava Mandzáková Analiza stylu pracy nauczyciela specjalnej szkoły podstawowej (na przykładzie nauczania w wariancie B) | 47 |
Danuta Bulanda Bezradność nauczycieli wobec uczniów sprawiających trudności dydaktyczno-wychowawcze (oczyma praktyka) | 55 |
Część II. Komunikacyjne aspekty pracy z dzieckiem niepełnosprawnym | 69 |
Joanna Belzyt Kontakt i komunikacja z osobami niepełnosprawnymi | 69 |
Izabela Bieńkowska Wybrane problemy językowe i komunikacyjne dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasach integracyjnych | 81 |
Eva Zezulková Wykorzystanie synergetycznej terapii odruchowej podczas reedukacji dyslalii | 91 |
Katarzyna Plutecka Rzeczywistość edukacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu | 97 |
Część III. Organizacyjne konteksty kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | 107 |
Mariusz Garbiec System kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej | 107 |
Zenon Gajdzica Organizacja kształcenia integracyjnego w Polsce na tle wybranych rozwiązań europejskich | 113 |
Jolanta Baran Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną i poczuciem sieroctwa duchowego w systemie szkolnym | 125 |
Beata Cytowska Realizacja założeń integracji przedszkolnej a zaspokajanie potrzeb i dostrzeganie możliwości dzieci w wieku od 3 do 10 lat | 133 |
Kateřina Vitásková Fenomen integracji odwrotnej | 143 |
Renata Kovářová Integracja uczniów ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się | 147 |