POLECAMY
-32%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Przekazana Czytelnikom książka Zmaganie się z niepełnosprawnością – kolejne wyznaczniki zawiera artykuły poświęcone kształceniu i doskonaleniu zawodowemu studentów i osób pracujących z najbardziej potrzebującymi oraz wskazujące na możliwości terapeutyczne w określonych schorzeniach. To aktywność ruchowa stwarza szanse na odnoszenie sukcesów i partnerstwo społeczne chorych. Autor ufa, że zamieszczone teksty wpłyną na poszerzenie wiedzy dotyczącej pracy z osobami o mniejszych możliwościach psychosomatycznych.
Zamieszczone w książce informacje posłużą zapewne skutecznemu pokonywaniu złożonych problemów życiowych niepełnosprawnych i poprawie jakości ich życia.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 192 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-368-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Jerzy Rottermud) | 7 |
Introduction (Jerzy Rottermund) | 9 |
Bogusław Stelcer; Zastosowanie wybranych nurtów psychoanalizy w kształceniu studentów kierunków medycznych | 11 |
Sławomira Sadowska; Kultura jako kategoria myślenia w studiach nad niepełnosprawnością intelektualną i rehabilitacją | 19 |
Adam Mikrut; O autorewalidacji jako efekcie i drodze ku podmiotowości oraz autonomii osoby z niepełnosprawnością | 29 |
Andrzej Myśliwiec, Edward Saulicz, Ryszard Plinta, Wojciech Wieczorek; Program Zdrowi sportowcy Olimpiad Specjalnych jednym z ważnych elementów profilaktyki zdrowotnej osób z niepełnosprawnością intelektualną | 39 |
Andrzej Myśliwiec, Edward Saulicz, Michał Kuszewski; Prozdrowotna rola programu Zdrowi sportowcy Olimpiad Specjalnych na przykładzie oceny postawy ciała – doniesienia wstępne | 47 |
Urszula Kwapisz, Maria Danuta Głowacka; Poziom wiedzy zdrowotnej a samoocena zdrowia osób niepełnosprawnych w starszym wieku | 55 |
Agnieszka Bogunia, Beata Reguła, Karolina Probosz, Janusz Otfinowski; Skojarzona rehabilitacja ruchowa i kognitywna u pacjentów po przebytym udarze mózgu | 67 |
Beata Reguła, Agnieszka Bogunia, Krzysztof Reguła, Janusz Otfinowski; Zastosowanie własnych testów jedno- i oburęcznych w ocenie wyników usprawniania ręki u chorych po udarze mózgu | 71 |
Małgorzata Kowalska-Kantyka; Diagnoza i terapia małego dziecka | 83 |
Wojciech Kilijan; Zespoły bólowe kręgosłupa lędźwiowego u dzieci i młodzieży | 97 |
Sławomir Grzeszczyk; Rehabilitacja w dystrofii mięśniowej typu Duchenne’a | 101 |
Joanna Konarska; Potrzeby dzieci z dysfunkcją narządu ruchu | 109 |
Karolina Probosz, Agnieszka Bogunia, Beata Reguła, Janusz Otfinowski; Usprawnianie funkcji poznawczych i kompetencji językowych w rehabilitacji poudarowej | 119 |
Anna Ksykiewicz-Dorota, Iwona Markiewicz, Jerzy Rottermund; Metody oceny zapotrzebowania chorych na opiekę długoterminową | 123 |
Kateřina Janků; Stosowanie metody Snoezelen w Republice Czeskiej | 133 |
Teresa Gierok; Wpływ metody integracji sensoryczno-motorycznej na usprawnianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym | 141 |
Anna Gajdzica; Miejsce edukacji zdrowotnej w kształceniu uczniów młodszych | 149 |
Marta Jósewicz, Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk; Być niepełnosprawnym – doświadczenia życiowe młodego mężczyzny z mózgowym porażeniem dziecięcym | 159 |
Piotr Majewicz; Proces rehabilitacji zorientowanej na zasoby osobowości, czyli wykorzystanie źródeł ujemnej entropii w praktyce pedagogicznej | 171 |
Magdalena Rusin; Postawa etyczna fizjoterapeuty w procesie rehabilitacji i socjalizacji osób z niepełnosprawnością | 183 |