POLECAMY
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
Misją Wydziału Zarządzania jest kształcenie, formowanie i rozwój absolwentów wyróżniających się kreatywnością, wysokim profesjonalizmem i etyką zawodową, na kanwie nowoczesnej wiedzy oraz prowadzonych na wydziale badań naukowych.
Niniejsza monografia zawiera teksty, których zasadnicze tezy koncentrują się wokół problematyki kompetencji absolwentów studiów ekonomicznych w perspektywie nauki i biznesu. Zmiany, przed którymi stanęło szkolnictwo wyższe, skłaniają ku pogłębionej refleksji nad dalszymi kierunkami rozwoju określanymi przez nowe oczekiwania gospodarki, nowe uwarunkowania legislacyjne i społeczno-demograficzne.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 345 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7246-708-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 9 |
Piotr Bielecki: Kompetencje absolwentów studiów wyższych w świetle ogólnoeuropejskich badań CHEERS, REFLEX i TUNING | 13 |
Rozdział I. KOMPETENCJE ABSOLWENTÓW STUDIÓW EKONOMICZNYCH – PERSPEKTYWA ŚRODOWISKA AKADEMICKIEGO | 67 |
Halina Buk: Postulaty praktyków gospodarczych w zakresie procesu dydaktycznego na uczelni wyższej | 69 |
Józefa Kramer: Efekty kształcenia a kompetencje naukowe i dydaktyczne nauczycieli akademickich (w polskich realiach) | 77 |
Elżbieta Kryńska: Absolwenci szkół wyższych na rynku pracy. Oczekiwania i rzeczywistość | 87 |
Krystyna Lisiecka: Konsorcja naukowe formą tworzenia wiedzy dla teorii i praktyki | 102 |
Grażyna Musiał: Społeczne uwarunkowania procesu kształcenia w XXI wieku | 112 |
Zdeněk Mikoláš, Petr Němčik: Dostosowanie kompetencji absolwentów kierunków ekonomicznych do oczekiwań pracodawców | 132 |
Rozdział II. KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI ZAWODOWYCH W PROCESIE DYDAKTYCZNYM | 147 |
Józef Biolik, Ewa Madej: Próba oceny jakości kształcenia na podstawie analizy wyników sesji oraz ankiet absolwentów | 149 |
Bożena Czekańska-Mirek: O potrzebie rozwijania kompetencji komunikacyjnej u absolwentów pokolenia Y | 163 |
Grażyna Gruszczyńska-Malec, Janusz Strużyna: Budowanie kompetencji absolwentów uniwersytetu | 171 |
Krzysztof Leja: Kompetencje absolwenta kierunku unikatowego – Zarządzanie inżynierskie | 187 |
Andrzej Piosik: Ewaluacja programów studiów na poziomie wydziałowym i instytucjonalnym | 199 |
Anna Sowińska: Psychologia na uczelni ekonomicznej: wiedza psychologiczna a kompetencje absolwenta uczelni ekonomicznej | 210 |
Ewa Stachura: Interdyscyplinarne obszary wiedzy w dydaktyce | 220 |
Leszek Żabiński: Efekty kształcenia w dziedzinie studiów ekonomicznych (na przykładzie kierunku studiów Zarządzanie) | 226 |
Rozdział III. ADAPTACJA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH ABSOLWENTÓW DO OCZEKIWAŃ RYNKU PRACY | 239 |
Wojciech Czakon: Elastyczność kompetencji absolwentów na turbulentnym rynku pracy | 241 |
Danuta Kempny: Warsztaty praktyczne w programach nauczania na kierunku Logistyka | 249 |
Monika Cesarska, Kinga Kajfosz: Rozwój kompetencji studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach poprzez staże | 254 |
Patrycja Klimas: Kompetencje absolwentów w pracy zawodowej | 259 |
Tomasz Papaj: Oczekiwania terytorialnej administracji publicznej wobec profili kompetencyjnych absolwentów studiów ekonomicznych | 272 |
Barbara Pabian: Rola wartości kulturowych w kształceniu i wychowaniu studentów kierunków ekonomicznych | 285 |
Paweł Piotrowski, Zbigniew Spyra: Motywy podjęcia studiów i oczekiwania studentów kierunku Gospodarka turystyczna – wyniki badań | 295 |
Anna Ojrzyńska, Grażyna Trzpiot:Selektywność ludzi młodych na rynku pracy | 302 |
Teresa Żabińska: O potrzebie kształcenia w zakresie gospodarki turystycznej | 310 |
LITERATURA | 323 |
INFORMACJA O AUTORACH | 343 |