Kompetencje internacjonalizacyjne przedsiębiorstwa

Kompetencje internacjonalizacyjne przedsiębiorstwa

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 14,94 zł  


18,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głównym celem poznawczym opracowania jest identyfikacja struktury i podstawowych wymiarów dynamicznych kompetencji internacjonalizacyjnych determinujących odpowiednią konfiguracje zasobów, struktur, procedur oraz rutyn organizacyjnych. Cel utylitarny monografii sprowadza się do zaoferowania kadrze menedżerskiej niezbędnej wiedzy pozwalającej na szybką i elastyczną rekonfigurację zasobów przedsiębiorstwa do zmiennych uwarunkowań rynków międzynarodowych. Praca składa się z pięciu rozdziałów. ISBN 978-83-7875-153-3, s. 140, praca naukowa.


Rok wydania2013
Liczba stron140
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-153-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Przegląd teorii internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa    11
  
  1.1. Ekonomiczne teorie internacjonalizacji    11
  1.2. Modele procesowej internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa    19
  1.3. Teorie internacjonalizacji sieciowej    27
  1.4. Modele born globals    34
  
  Rozdział 2. Znaczenie internacjonalizacji w tworzeniu źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa międzynarodowego    40
  
  2.1. Ewolucja podstaw przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa międzynarodowego    40
  2.2. Dynamiczne ujęcie przedsiębiorstwa międzynarodowego – znaczenie koewolucji w internacjonalizacji    48
  2.3. Podprocesy koewolucji    55
  
  Rozdział 3. Rozwój dynamicznych kompetencji internacjonalizacyjnych przedsiębiorstwa    60
  
  3.1. Kompetencje internacjonalizacyjne przedsiębiorstwa jako kompetencje dynamiczne    60
  3.2. Wymiary kompetencji internacjonalizacyjnych    68
  3.3. Sekwencja rozwoju kompetencji internacjonalizacyjnych    76
  
  Rozdział 4. Zdolności absorpcyjne przedsiębiorstwa międzynarodowego     87
  
  4.1. Modele mentalne a zdolności absorpcyjne    87
  4.2. Ocena i pozyskiwanie wiedzy jako składowe zdolności absorpcyjnych    91
  4.3. Koncepcja bliskości a zdolności absorpcyjne przedsiębiorstwa     97
  4.4. Wykorzystywanie wiedzy w przedsiębiorstwie międzynarodowym    100
  
  Rozdział 5. Kompetencje sieciowe przedsiębiorstwa międzynarodowego    106
  
  5.1. Podstawy teoretyczne interpretacji przedsiębiorstwa międzynarodowego jako sieci    106
  5.2. Relacje pomiędzy jednostkami przedsiębiorstwa międzynarodowego    109
  5.3. Problem integracji wiedzy przedsiębiorstwa międzynarodowego    114
  5.4. Wzorce przepływu wiedzy pomiędzy jednostkami przedsiębiorstwa międzynarodowego    117
  
  Zakończenie    122
  Bibliografia    125
  Spis rysunków    139
  Spis tabel    140
RozwińZwiń