Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela

-35%

Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela

1 opinia

Format:

epub, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,70  38,00

Format: epub, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 38,00 zł (-35%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,32 zł  


24,70

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsze opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej.
Część I zatytułowana Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej.
Część II Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów przedstawia podstawy teoretyczne i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii.
Część III Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych.


Inspiracją do przygotowania publikacji było odczucie, że dostępna na rynku wydawniczym literatura, dotycząca wykorzystywania kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych przez nauczyciela w pracy z dziećmi i młodzieżą, najczęściej poświęcona jest oddzielnie poszczególnym przedstawionym w książce zagadnieniom. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, dzięki kompleksowemu omówieniu najczęściej występujących problemów w pracy z uczniami, będzie stanowić pomoc dla pedagogów w rozumieniu pojawiających się trudności i ich przezwyciężaniu.


Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy, a także do pedagogów, psychologów szkolnych i wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, którzy z jednej strony chcą wykonywać swoją pracę odpowiedzialnie i efektywnie, z drugiej zaś czerpać z niej satysfakcję.


Rok wydania2015
Liczba stron234
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-673-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  
  
  Część I
  
  Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia
  
  
  
  Barbara Kalinowska-Witek
  
  Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego
  
  
  
  Magdalena Barabas
  
  Diagnoza i praca z uczniem zdolnym
  
  
  
  Aneta Rita Borkowska
  
  Diagnoza i terapia ucznia z ADHD
  
  
  
  Jolanta M. Wolińska
  
  Diagnoza i terapia ucznia agresywnego
  
  
  
  Anna Marzec-Tarasińska
  
  Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami
  
  
  
  Anna Grabowiec
  
  Diagnoza i praca z uczniem – ofiarą przemocy domowej
  
  
  
  Część II
  
  Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów
  
  
  
  Danuta Wosik-Kawala
  
  Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów
  
  
  
  Teresa Zubrzycka-Maciąg
  
  Rozwijanie asertywności u uczniów
  
  
  
  Agnieszka Lewicka, Ewelina Tymoszuk
  
  Rozwijanie empatii uczniów
  
  
  
  Część III
  
  Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą
  
  
  
  Danuta Wosik-Kawala
  
  Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą
  
  
  
  Teresa Lewandowska-Kidoń
  
  Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
  
  
  
  Marzena Okrasa
  
  Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
  
  
  
  Bibliografia
  
  
  
  Indeks nazwisk
  
  
  
  Indeks rzeczowy
RozwińZwiń