POLECAMY
-35%
Wydawca:
Format:
epub, pdf, ibuk
Niniejsze opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej.
Część I zatytułowana Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej.
Część II Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów przedstawia podstawy teoretyczne i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii.
Część III Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych.
Inspiracją do przygotowania publikacji było odczucie, że dostępna na rynku wydawniczym literatura, dotycząca wykorzystywania kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych przez nauczyciela w pracy z dziećmi i młodzieżą, najczęściej poświęcona jest oddzielnie poszczególnym przedstawionym w książce zagadnieniom. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, dzięki kompleksowemu omówieniu najczęściej występujących problemów w pracy z uczniami, będzie stanowić pomoc dla pedagogów w rozumieniu pojawiających się trudności i ich przezwyciężaniu.
Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy, a także do pedagogów, psychologów szkolnych i wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, którzy z jednej strony chcą wykonywać swoją pracę odpowiedzialnie i efektywnie, z drugiej zaś czerpać z niej satysfakcję.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 234 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-673-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
Część I | |
Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia | |
Barbara Kalinowska-Witek | |
Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego | |
Magdalena Barabas | |
Diagnoza i praca z uczniem zdolnym | |
Aneta Rita Borkowska | |
Diagnoza i terapia ucznia z ADHD | |
Jolanta M. Wolińska | |
Diagnoza i terapia ucznia agresywnego | |
Anna Marzec-Tarasińska | |
Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami | |
Anna Grabowiec | |
Diagnoza i praca z uczniem – ofiarą przemocy domowej | |
Część II | |
Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów | |
Danuta Wosik-Kawala | |
Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów | |
Teresa Zubrzycka-Maciąg | |
Rozwijanie asertywności u uczniów | |
Agnieszka Lewicka, Ewelina Tymoszuk | |
Rozwijanie empatii uczniów | |
Część III | |
Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą | |
Danuta Wosik-Kawala | |
Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą | |
Teresa Lewandowska-Kidoń | |
Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą | |
Marzena Okrasa | |
Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą | |
Bibliografia | |
Indeks nazwisk | |
Indeks rzeczowy | |