INNE EBOOKI AUTORA
-32%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Pracownik (employee) od momentu podjęcia pracy w organizacji staje się częścią jej „organizmu“. Jednocześnie otwiera się dla niego świat nowych doznań, doświadczeń (experience). Od tego, jak ten świat subiektywnie postrzega, zależy czas i jakość jego relacji z organizacją. Ważne jest zatem nie tylko wycinkowe (typu candidate experience), ale też kompleksowe kształtowanie doświadczeń pracowników w ramach zarządzania kapitałem ludzkim. Chodzi o doświadczenia:
- sensoryczne,
- emocjonalne,
- intelektualne,
- behawioralne i
- społeczne,
a zatem o te same rodzaje modułów doświadczeń, które są też udziałem klientów, co nie powinno dziwić, zważywszy, że pracownicy to tzw. klienci wewnętrzni. Tego rodzaju prezentacja treści zarządzania najważniejszym kapitałem – kapitałem ludzkim – odpowiada obecnemu etapowi rozwoju rynku, a mianowicie – rynkowi doznań. Czy oznacza ona zerwanie z dominującym w zarządzaniu kapitałem ludzkim neopozytywistyczno-funkcjonalistyczno-systemowym paradygmatem? Na to pytanie starano się w książce znaleźć odpowiedź. Adresowana jest ona jednak nie tylko do teoretyków, ale także do praktyków z obszaru human resources (zwłaszcza: do projektantów ds. doświadczeń pracowników) poszukujących sposobów na wykreowanie wartościowych związków z employees „na miarę naszych czasów“.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 250 |
Kategoria | Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR) |
Wydawca | PWE |
ISBN-13 | 978-83-208-2499-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp. Dlaczego rynek doznań? | |
Część I. Moduł sensoryczny w zarządzaniu kapitałem ludzkim | |
1. Pojęcie i „warunki brzegowe” stosowania modułu sensorycznego w zarządzaniu kapitałem ludzkim | |
2. Praktyki personalne wykorzystujące moduł sensoryczny | |
2.1. Marketing personalny jako pole oddziaływań sensorycznych | |
2.2. Adaptacja pracowników oparta na wykorzystywaniu bodźców sensorycznych | |
2.3. Procesy wykonywania pracy – pierwiastki sensoryczne | |
2.4. Ocenianie i zwalnianie pracowników – perspektywa oddziaływań sensorycznych | |
2.5. Motywowanie do kreatywności wykorzystujące techniki wizualizacji | |
3. Bodźce sensoryczne a dysfunkcje i patologie oraz dyskomfort w środowisku pracy | |
4. Słowa „uczulające” jako kategoria modułu sensorycznego – przykłady z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim | |
5. Przywództwo estetyczne jako wyraz koncentracji na sferze sensualnej | |
Część II. Oddziaływanie na kandydatów do pracy i zatrudnionych poprzez moduł emocjonalny | |
1. Cel zarządzania kapitałem ludzkim z perspektywy modułu emocjonalnego | |
2. Pojęcie emocji i ich taksonomie w literaturze przedmiotu – odniesienia do sytuacji personalnych | |
3. Dyfuzja emocji w warunkach bliskości przestrzennej i „zdalności” | |
4. Uczucie nadziei jako komponent kapitału psychologicznego pracowników | |
5. Emotywacje | |
6. Emocje przy pozyskiwaniu, ocenianiu, rozwoju, wynagradzaniu i zwalnianiu pracowników. Wpływ stylu kierowania na emocje | |
7. Emocje generowane w warunkach diversity management | |
8. Emocjonalny komponent postaw – przykład lojalności pracowniczej | |
9. Emocje związane z charakterem pracy – egzemplifikacje | |
9.1. Praca twórcza, czyli doświadczanie przepływu (flow) | |
9.2. Komercjalizacja emocji personelu, czyli praca emocjonalna | |
10. Zarażanie afektywne jako praktyka personalna w ramach modułu emocjonalnego | |
11. Językowo-wizualne narzędzia oddziaływania na emocje w środowisku pracy jako wyraz powiązań modułu emocjonalnego z sensorycznym | |
12. Organizacje ekspresywne jako organizacje przyszłości | |
13. Projektowanie emocji dla cyklu życia pracownika w organizacji jako zadanie podmiotów zarządzania kapitałem ludzkim | |
Część III. Zastosowanie modułu intelektualnego w przyciąganiu do organizacji pracowników oraz kształtowaniu ich twórczych postaw | |
1. Procesy poznawcze przy zorientowanym na zadania pracy indywidualnym i organizacyjnym uczeniu się. Dysonans poznawczy | |
2. Znaczenie modułu intelektualnego dla kreatywnej organizacji | |
3. Poznawczy komponent postaw – przykład stosunku do czasu pracy | |
4. Organizacja inteligentna | |
4.1. Pojęcie, przejawy, próba diagnozy | |
4.2. Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim jako aktywność wpisana w funkcjonowanie inteligentnej organizacji | |
5. Decyzje personalne i ich typologia – perspektywa modułu intelektualnego | |
Część IV. Rola modułu behawioralnego w zarządzaniu kapitałem ludzkim | |
1. Cele oddziaływań poprzez moduł behawioralny w środowisku pracy | |
2. Wykorzystywanie czasowników performatywnych w procesach personalnych | |
3. Behawioralny wymiar procesów wykonywania pracy | |
4. Adekwatność zachowań do typu kultury organizacyjnej jako wyraz dopasowania w zarządzaniu kapitałem ludzkim | |
5. Zachowania służące przeprowadzaniu zmian | |
6. Pracoholizm jako uzależnienie behawioralne | |
7. Możliwości i bariery projektowania zachowań przez podmioty zarządzania kapitałem ludzkim w kokreacji z pracownikami – przykłady | |
7.1. Zachowania służące nabywaniu wiedzy | |
7.2. Zachowania modyfikujące treść pracy | |
7.3. Zachowania mobilnościowe w ramach organizacji | |
7.4. Twórcze zachowania językowe | |
8. Wyznaczniki zachowań w wielokulturowych organizacjach i zespołach | |
Część V. Moduł relacyjny jako narzędzie zorientowane na wartość kierowania ludźmi | |
1. Teorie stanowiące objaśnienia dla implementacji sensorycznego modułu doświadczeń i przeżyć | |
2. Społeczny charakter procesu wykonywania pracy i jego implikacje dla procesów personalnych | |
3. Zaufanie w organizacji jako pożądany stan relacji społecznych | |
4. Narcyzm a perspektywa wspólnotowa oraz wpływ na wartość doświadczeń | |
5. Współwystępowanie modułu relacyjnego z innymi modułami doświadczeń i przeżyć – egzemplifikacje | |
5.1. Formułowanie ogłoszeń pracy | |
5.2. Kształtowanie przestrzeni pracy | |
5.3. Tworzenie multigeneracyjnego środowiska pracy | |
6. Stosowanie Assessment Centre przy wyborze podmiotów zarządzania kapitałem ludzkim spełniających wymogi odpowiadające rynkowi doznań | |
Zakończenie. W stronę jakiego paradygmatu? | |
Bibliografia | |
Spis tabel | |
Indeks rzeczowy | |