Employee experience Zarządzanie kapitałem ludzkim w kategoriach rynku doznań

-32%

Employee experience Zarządzanie kapitałem ludzkim w kategoriach rynku doznań

1 opinia

Autor:

Anna Lipka

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

34,61  50,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 50,90 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,61 zł  


34,61

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pracownik (employee) od momentu podjęcia pracy w organizacji staje się częścią jej „organizmu“. Jednocześnie otwiera się dla niego świat nowych doznań, doświadczeń (experience). Od tego, jak ten świat subiektywnie postrzega, zależy czas i jakość jego relacji z organizacją. Ważne jest zatem nie tylko wycinkowe (typu candidate experience), ale też kompleksowe kształtowanie doświadczeń pracowników w ramach zarządzania kapitałem ludzkim. Chodzi o doświadczenia:
- sensoryczne,
- emocjonalne,
- intelektualne,
- behawioralne i
- społeczne,
a zatem o te same rodzaje modułów doświadczeń, które są też udziałem klientów, co nie powinno dziwić, zważywszy, że pracownicy to tzw. klienci wewnętrzni. Tego rodzaju prezentacja treści zarządzania najważniejszym kapitałem – kapitałem ludzkim – odpowiada obecnemu etapowi rozwoju rynku, a mianowicie – rynkowi doznań. Czy oznacza ona zerwanie z dominującym w zarządzaniu kapitałem ludzkim neopozytywistyczno-funkcjonalistyczno-systemowym paradygmatem? Na to pytanie starano się w książce znaleźć odpowiedź. Adresowana jest ona jednak nie tylko do teoretyków, ale także do praktyków z obszaru human resources (zwłaszcza: do projektantów ds. doświadczeń pracowników) poszukujących sposobów na wykreowanie wartościowych związków z employees „na miarę naszych czasów“.


Rok wydania2022
Liczba stron250
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2499-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp. Dlaczego rynek doznań?
  
  Część I. Moduł sensoryczny w zarządzaniu kapitałem ludzkim
  
  1. Pojęcie i „warunki brzegowe” stosowania modułu sensorycznego w zarządzaniu kapitałem ludzkim
  2. Praktyki personalne wykorzystujące moduł sensoryczny
  2.1. Marketing personalny jako pole oddziaływań sensorycznych
  2.2. Adaptacja pracowników oparta na wykorzystywaniu bodźców sensorycznych
  2.3. Procesy wykonywania pracy – pierwiastki sensoryczne
  2.4. Ocenianie i zwalnianie pracowników – perspektywa oddziaływań sensorycznych
  2.5. Motywowanie do kreatywności wykorzystujące techniki wizualizacji
  3. Bodźce sensoryczne a dysfunkcje i patologie oraz dyskomfort w środowisku pracy
  4. Słowa „uczulające” jako kategoria modułu sensorycznego – przykłady z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim
  5. Przywództwo estetyczne jako wyraz koncentracji na sferze sensualnej
  
  Część II. Oddziaływanie na kandydatów do pracy i zatrudnionych poprzez moduł emocjonalny
  
  1. Cel zarządzania kapitałem ludzkim z perspektywy modułu emocjonalnego
  2. Pojęcie emocji i ich taksonomie w literaturze przedmiotu – odniesienia do sytuacji personalnych
  3. Dyfuzja emocji w warunkach bliskości przestrzennej i „zdalności”
  4. Uczucie nadziei jako komponent kapitału psychologicznego pracowników
  5. Emotywacje
  6. Emocje przy pozyskiwaniu, ocenianiu, rozwoju, wynagradzaniu i zwalnianiu pracowników. Wpływ stylu kierowania na emocje
  7. Emocje generowane w warunkach diversity management
  8. Emocjonalny komponent postaw – przykład lojalności pracowniczej
  9. Emocje związane z charakterem pracy – egzemplifikacje
  9.1. Praca twórcza, czyli doświadczanie przepływu (flow)
  9.2. Komercjalizacja emocji personelu, czyli praca emocjonalna
  10. Zarażanie afektywne jako praktyka personalna w ramach modułu emocjonalnego
  11. Językowo-wizualne narzędzia oddziaływania na emocje w środowisku pracy jako wyraz powiązań modułu emocjonalnego z sensorycznym
  12. Organizacje ekspresywne jako organizacje przyszłości
  13. Projektowanie emocji dla cyklu życia pracownika w organizacji jako zadanie podmiotów zarządzania kapitałem ludzkim
  
  Część III. Zastosowanie modułu intelektualnego w przyciąganiu do organizacji pracowników oraz kształtowaniu ich twórczych postaw
  
  1. Procesy poznawcze przy zorientowanym na zadania pracy indywidualnym i organizacyjnym uczeniu się. Dysonans poznawczy
  2. Znaczenie modułu intelektualnego dla kreatywnej organizacji
  3. Poznawczy komponent postaw – przykład stosunku do czasu pracy
  4. Organizacja inteligentna
  4.1. Pojęcie, przejawy, próba diagnozy
  4.2. Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim jako aktywność wpisana w funkcjonowanie inteligentnej organizacji
  5. Decyzje personalne i ich typologia – perspektywa modułu intelektualnego
  
  Część IV. Rola modułu behawioralnego w zarządzaniu kapitałem ludzkim
  
  1. Cele oddziaływań poprzez moduł behawioralny w środowisku pracy
  2. Wykorzystywanie czasowników performatywnych w procesach personalnych
  3. Behawioralny wymiar procesów wykonywania pracy
  4. Adekwatność zachowań do typu kultury organizacyjnej jako wyraz dopasowania w zarządzaniu kapitałem ludzkim
  5. Zachowania służące przeprowadzaniu zmian
  6. Pracoholizm jako uzależnienie behawioralne
  7. Możliwości i bariery projektowania zachowań przez podmioty zarządzania kapitałem ludzkim w kokreacji z pracownikami – przykłady
  7.1. Zachowania służące nabywaniu wiedzy
  7.2. Zachowania modyfikujące treść pracy
  7.3. Zachowania mobilnościowe w ramach organizacji
  7.4. Twórcze zachowania językowe
  8. Wyznaczniki zachowań w wielokulturowych organizacjach i zespołach
  
  Część V. Moduł relacyjny jako narzędzie zorientowane na wartość kierowania ludźmi
  
  1. Teorie stanowiące objaśnienia dla implementacji sensorycznego modułu doświadczeń i przeżyć
  2. Społeczny charakter procesu wykonywania pracy i jego implikacje dla procesów personalnych
  3. Zaufanie w organizacji jako pożądany stan relacji społecznych
  4. Narcyzm a perspektywa wspólnotowa oraz wpływ na wartość doświadczeń
  5. Współwystępowanie modułu relacyjnego z innymi modułami doświadczeń i przeżyć – egzemplifikacje
  5.1. Formułowanie ogłoszeń pracy
  5.2. Kształtowanie przestrzeni pracy
  5.3. Tworzenie multigeneracyjnego środowiska pracy
  6. Stosowanie Assessment Centre przy wyborze podmiotów zarządzania kapitałem ludzkim spełniających wymogi odpowiadające rynkowi doznań
  
  Zakończenie. W stronę jakiego paradygmatu?
  
  Bibliografia
  Spis tabel
  Indeks rzeczowy
RozwińZwiń