Pracownicy wiedzy na rynku pracy kreatywnej

-24%

Pracownicy wiedzy na rynku pracy kreatywnej

Przykład ilustratorów

1 opinia

Autor:

Anna Lipka

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,16  16,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 12,16 zł  


12,16

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja prezentuje realia pracy ilustratora w ramach tzw. rynku doznań. Umiejscawia ten zawód wśród pracowników wiedzy i w gospodarce kreatywnej oraz przybliża zagadnienia specjalności ilustratorskich. Pokazuje m.in., jak można wartościować kreatywną pracę w oparciu o kryteria wyprowadzone z teorii twórczości oraz w jaki sposób wykorzystywać marketing personalny (koncepcję „4P”) i elementy teorii zbiorów rozmytych do oceny sytuacji na zawodowym rynku pracy. Ponadto w ramach rozważań dokonano oceny przydatności różnych metod do wyceny kapitału ludzkiego ilustratorów i określono ryzyko jego deprecjacji. Przedstawiono relacje popytowo-podażowe na rynku pracy ilustratorów w Polsce oraz opracowano dwa projekty doboru ilustratorów w oparciu o assessment centre i wielokryterialną technikę korzyści.


Rok wydania2021
Liczba stron206
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-740-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    11
  Rozdział I
  Ilustratorzy jako pracownicy wiedzy
  1. Definicja ilustracji, jej odmiany i funkcje    19
  2. Miejsce ilustratorów w klasyfikacji zawodów i specjalności    25
  3. Praca ilustratora – perspektywa twórczości    29
  3.1. Praca ilustratora postrzegana przez pryzmat teorii i kryteriów twórczości    29
  3.2. Wymiary osiowe pracy ilustratorów    34
  3.3. Ilustratorzy jako pracujący w gospodarce kreatywnej    38
  4. Argumenty przemawiające za przynależnością ilustratorów do kreatywnych pracowników wiedzy    42
  5. Dyskusja wokół pojęcia tzw. kreatywnego rynku pracy i jego specyfiki    45
  Rozdział II
  Wartościowanie pracy ilustratorów
  1. Źródła wiedzy o wymaganiach pracy wobec ilustratorów    48
  2. Rodzaje wymagań pracy wobec ilustratorów oraz trudność ich pracy    49
  2.1. Wymagania z zakresu wykształcenia i doświadczenia zawodowego    49
  2.2. Twórczość i innowacyjność oraz zręczność jako składniki trudności pracy ilustratorów    58
  2.3. Konieczność współpracy i odpowiedzialność ilustratorów    60
  2.4. Uciążliwość pracy ilustratorów    67
  3. Ogólny poziom wymagań pracy wobec ilustratorów    69
  Rozdział III
  Cechy zatrudnienia i rynku pracy ilustratorów oraz wykorzystanie kompozycji marketingu personalnego (elementy product i price) w pozyskiwaniu ich do pracy
  1. Product i price w marketingu personalnym    71
  2. Miejsca i formy zatrudnienia ilustratorów oraz ich kariera zawodowa    74
  3. Podaż osób przygotowanych do wykonywania zawodu ilustratora i ich pozycjonowanie się na rynku pracy    79
  3.1. Instytucje edukacyjne kształcące ilustratorów    79
  3.2. Sposoby wyróżniania się ilustratorów na rynku pracy    81
  4. Łatwość/trudność w uzyskaniu pracy, kryteria selekcyjne oraz proponowane możliwości rozwoju zawodowego    83
  5. Inwestycje w dobrostan pracowników – propozycje w ofertach pracy    90
  6. Wynagrodzenie za pracę. Status ekonomiczno-finansowy ilustratorów    93
  6.1. Determinanty poziomu wynagrodzeń    93
  6.2. Zróżnicowanie ocen własnego statusu finansowego. Aktualne propozycje wynagrodzeń w ofertach pracy    96
  7. Przystawalność opisu sytuacji na rynku pracy ilustratorów do segmentacyjnych teorii rynku pracy    100
  Rozdział IV
  Kultura języka ofert pracy jako wyraz intensywności marketingu personalnego
  1. Place i promotion w marketingu personalnym a kultura języka ofert pracy    103
  2. Ocena estetyki słowa ofert pracy    104
  2.1. Kryteria oceny    104
  2.2. Wyniki oceny    106
  3. Ocena grzeczności językowej ofert pracy    120
  3.1. Kryteria oceny    120
  3.2. Rezultaty oceny    122
  4. Ogólna ocena kultury języka ofert pracy    131
  Rozdział V
  Implikacje analiz teoretyczno-metodycznych (propozycje rozwiązań dla praktyki)
  1. Projekt zmiany metody UMEWAP-2000 pod kątem wartościowania kreatywnej pracy    133
  2. Sposoby wyceny kapitału ludzkiego ilustratorów    144
  2.1. Potencjalne metody wartościowania kapitału ludzkiego    144
  2.2. Przydatność (możliwości i ograniczenia) poszczególnych metod wyceny w określaniu kapitału ludzkiego ilustratorów    145
  2.3. Ryzyko deprecjacji kapitału ludzkiego ilustratorów    148
  3. Rekomendacje dla formułujących ogłoszenia pracy    150
  4. Projekty metod doboru ilustratorów w procesie rekrutacyjnym    156
  4.1. Assessment centre    156
  4.2. Wielokryterialna technika korzyści    161
  5. Propozycja wykorzystania elementów teorii zbiorów rozmytych do oceny stopnia intensywności działań marketingowych i sytuacji na zawodowym rynku pracy (ilustratorów)    165
  Zakończenie    173
  Załączniki    179
  Bibliografia    183
  Spis tabel    201
RozwińZwiń