Metody zarządzania przez rozwiązywanie problemów

Metody zarządzania przez rozwiązywanie problemów

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii przedstawiono wybrane współczesne metody rozwiązywania problemów, które mogą znaleźć zastosowanie w praktycznej realizacji koncepcji zarządzania przez rozwiązywanie problemów. Monografia składa się z ośmiu rozdziałów. Pierwszy rozdział poświęcono rozważaniom teoretycznym związanym z kategorią problemu. W kolejnych rozdziałach przedstawiono charakterystyki wybranych metod i technik identyfikacji oraz analizy problemów przedsiębiorstwa. Wśród omówionych koncepcji znalazły się: TQM, six sigma, lean management i kaizen. Osobne rozdziały poświęcono metodom: PDCA problem solving, G8D, raporty A3, diagram CEDAC, QC story oraz QRQC. W zakończeniu pracy autor wskazał możliwe kierunki dalszych badań dotyczących zarządzania przez rozwiązywanie problemów oraz przedstawił oparte na analizie wyników badań podstawowe rekomendacje dla praktyki.


Rok wydania2021
Liczba stron152
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-847-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Rozdział 1 13
  ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW W PRZEDSIĘBIORSTWIE – UJĘCIE TEORETYCZNE     13
    1.1. Pojęcie i klasyfikacja problemów     13
    1.2. Proces rozwiązywania problemów     19
    1.3. Rozwiązywanie problemów a wybrane koncepcje zarządzania     24
    1.4. Zarządzanie przez rozwiązywanie problemów     40
  Rozdział 2    48
  WYBRANE TECHNIKI WYKORZYSTYWANE W PROCESIE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW     48
    2.1. Uwagi ogólne     48
    2.2. Analiza 5W&2H     49
    2.3. Wykres Ishikawy     51
    2.4. Wykres Pareta-Lorenza     54
    2.5. Schemat blokowy – flowchart     57
    2.6. Analiza 5×why     58
    2.7. Plan działania – action plan     63
  Rozdział 3 64
  METODA PDCA PROBLEM SOLVING – ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Z WYKORZYSTANIEM PĘTLI DEMINGA     64
    3.1. Istota metody PDCA problem solving     64
    3.2. Metodyka PDCA problem solving     65
    3.3. Wykorzystanie PDCA problem solving w procesie rozwiązywania problemu ginących banderol     70
    3.4. Podsumowanie     77
  Rozdział 4 78
  METODA G8D – OSIEM KOMPLEKSOWYCH KROKÓW W PROCESIE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMU     78
    4.1. Geneza i istota metody G8D     78
    4.2. Metodyka G8D     79
    4.3. Zastosowanie metody G8D w procesie rozwiązywania problemu reklamacyjnego     87
    4.4. Podsumowanie     95
  Rozdział 5    96
  METODA RAPORTÓW A3     96
    5.1. Istota metody raportów A3     96
    5.2. Metodyka sporządzania raportów A3     97
    5.3. Zastosowanie metody raportów A3 do rozwiązania problemu związanego z powstawaniem braków wewnętrznych     103
    5.4. Podsumowanie     108
  Rozdział 6    109
  METODA CEDAC – DIAGRAM PRZYCZYNOWO-SKUTKOWY Z DODATKIEM KART     109
    6.1. Istota i geneza CEDAC     109
    6.2. Metodyka CEDAC     110
    6.3. Zastosowanie diagramu CEDAC do rozwiązania problemu związanego z realizacją usługi     116
    6.4. Podsumowanie     120
  Rozdział 7 122
  METODA QUALITY CIRCLE STORY – ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW OPARTE NA DZIAŁALNOŚCI KÓŁ JAKOŚCI     122
    7.1. Istota kół jakości     122
    7.2. Metodyka QC story     125
    7.3. Podsumowanie     129
  Rozdział 8 130
  METODA QRQC – SZYBKA REAKCJA NA PROBLEMY JAKOŚCIOWE 130
    8.1. Podstawy teoretyczne QRQC     130
    8.2. Istota QRQC     134
    8.3. Metodyka QRQC     137
    8.4. Podsumowanie     140
  Zakończenie     141
  Literatura     145
  Spis tabel     150
  Spis rysunków     151
RozwińZwiń