Stereotypy w komunikacji międzykulturowej biznesowej

-33%

Stereotypy w komunikacji międzykulturowej biznesowej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

37,52  56,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 56,00 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 37,52 zł  


37,52

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka tej niezwykle interesującej monografii, przedstawicielka wspólnoty ukraińskiej jedno-cześnie znająca realia społeczeństwa polskiego doby współczesnej podjęła się niezwykle am-bitnego zadania analizy polsko-ukraińskich stosunków biznesowych, umieszczając swoją dys-kusję w szerokim kontekście teoretyczno-przeglądowym. Stąd też w monografii wykorzystuje się w dużym stopniu najważniejsze dokonania komunikologii, zarówno w wydaniu zachod-nim, jak i wschodnioeuropejskim, w ten sposób wytwarzając odpowiednie iunctim tak po-trzebne w dostarczeniu badaczom w dziedzinie komunikologii odpowiednio szerokiej
i zobiektywizowanej perspektywy przeglądowo-badawczej. Szczęśliwe połączenie strony teo-retyczno-przeglądowej ze stroną czysto praktyczną nadaje monografii charakter źródła wysoce przydatnego dla wielu środowisk biznesowych zainteresowanych prowadzeniem płynnej (bezkonfliktowej) komunikacji biznesowej w kontekście międzynarodowym i międzykulturo-wym.


Rok wydania2020
Liczba stron178
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7775-590-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    5
  Rozdział 1. NAUKA O KOMUNIKACJI    9
    1.1. Definicja komunikacji    9
    1.2. Komunikacja w różnych systemach ewolucyjnych    10
    1.3. Historyczne etapy rozwoju nauki o komunikacji    11
    1.4. Podsumowanie    13
  Rozdział 2. SPECYFIKA PROCESU KOMUNIKACYJNEGO    15
    2.1. Budowa procesu komunikacji    15
    2.2. Poziomy komunikacji    16
    2.3. Formy komunikacji    17
    2.4. Typy komunikacji    18
    2.5. Sposoby realizacji aktu komunikacji    19
    2.6. Modele komunikacji    20
    2.7. Podsumowanie    30
  Rozdział 3. KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA BIZNESOWA    32
    3.1. Komunikacja a kultura    32
    3.2. Ukraińskie środowisko kulturowe    36
    3.3. Specyfika komunikacji biznesowej    44
    3.4. Formy komunikacji biznesowej    47
    3.5. Dwa składniki aktu mownego    48
    3.6. Bariery w międzykulturowej komunikacji biznesowej    51
    3.7. Podsumowanie    52
  Rozdział 4. STEREOTYPY W PRZESTRZENI KOMUNIKACYJNEJ    54
    4.1. Stereotyp i proces komunikacji    54
    4.2. Definiowanie stereotypów    55
    4.3. Podstawowe różnice między stereotypem a nastawieniem, pojęciem, schematem i uprzedzeniem    61
    4.4. Źródła stereotypów    63
    4.5. Funkcje stereotypów    65
    4.6. Cechy stereotypów    67
    4.7. Typologia stereotypów    68
    4.8. Podejście do stereotypu w biznesie i jego rola w międzykulturowej komunikacji biznesowej    70
    4.9. Podsumowanie    71
  Rozdział 5. ROLA STEREOTYPÓW W KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ BIZNESOWEJ: STUDIUM PORÓWNAWCZE POLSKO-UKRAIŃSKIE    73
    5.1. Aktualność tematu i cele badawcze    73
    5.2. Opis układania kwestionariuszy dla badania autostereotypu i heterostereotypu. Wybór rodzajów pytań. Grupa docelowa    73
    5.3. Heterostereotyp Ukraińca ze środowiska biznesowego w polskim środowisku biznesowym    76
    5.4. Opis treści rozdziałów ankiety    76
    5.5. Stereotypy w ocenach ukraińskich przedsiębiorców przez polskich respondentów. Studium porównawcze    78
    5.6. Podsumowanie    107
  ZAKOŃCZENIE 110
  ZAŁĄCZNIKI    115
    Załącznik 1. Dane statystyczno-demograficzne    115
    Załącznik 2. Cechy osobowości przedstawicieli biznesu z Ukrainy    118
    Załącznik 3. Komponent afektywny: odpowiedzi respondentów – kobiety    121
    Załącznik 4. Komponent afektywny: odpowiedzi respondentów – mężczyźni    124
    Załącznik 5. Komponent poznawczy: grupa I    127
    Załącznik 6. Komponent poznawczy: grupa II    133
    Załącznik 7. Komponent behawioralny: stanowisko „specjalista”    139
    Załącznik 8. Komponent behawioralny: stanowisko wyższe od „specjalista”    145
    Załącznik 9. Krzyżowanie dwóch zmiennych: stanowisko/wiek    151
    Załącznik 10. Odpowiedzi otwarte    152
  BIBLIOGRAFIA    161
  SPIS RYSUNKÓW    173
  SPIS TABEL    175
  STEREOTYPES IN INTERNATIONAL BUSINESS COMMUNICATION (on a basis of Polish-Ukrainian business relations) (Summary)    177
RozwińZwiń