Edukacja w przebiegu życia. Od dzieciństwa do starości

-32%

Edukacja w przebiegu życia. Od dzieciństwa do starości

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,86  49,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 49,80 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 32,37 zł  


33,86

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza, wielowątkowa publikacja nie ukazuje pełnego obrazu całożyciowej edukacji człowieka. Stanowi jednak, w naszym zamyśle, mapę wybranych problemów dotyczących edukacji w różnych fazach życia człowieka w zgodzie z potrzebami jednostek i społeczeństwa. Mamy nadzieję, że zostanie przyjęta jako głos w dyskusji nad potrzebą całożyciowej edukacji i potraktowana jako otwarcie listy związanych z nią problemów. Nie dajemy sobie prawa do czynienia jakichkolwiek rozstrzygnięć. Jeśli publikacja ta zainspiruje kogoś do refleksji lub dyskusji, będziemy mieli poczucie satysfakcji i potwierdzenie zasadności naszych teoretyczno-empirycznych poszukiwań.


(fragment Wstępu)


Rok wydania2010
Liczba stron382
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-347-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział I. Znaczenie edukacji w przebiegu życia człowieka    12
    Danuta Waloszek Ontologia dzieciństwa    13
    Krystyna Ferenz Edukacja całożyciowa człowieka w świetle zadań rozwojowych    29
    Krzysztof Zajdel Znaczenie edukacji w środowisku wiejskiej społeczności lokalnej    42
    Lidia Kataryńczuk-Mania Edukacja muzyczna w przebiegu życia    51
    Mariusz Gwozda Od kształcenia szkolnego do edukacji permanentnej Społeczny wymiar sportu    67
  Rozdział II. Media – nowe wyzwania dla edukacji w przebiegu życia    78
    Irena Pulak, Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska Kompetencje informacyjne i medialne nauczyciela/ucznia we współczesnym świecie    79
    Rafał Olczak Technologie informacyjne w różnych fazach życia człowieka    92
    Hubert Kupiec Warsztaty fotograficzne jako forma edukacji wizualnej w resocjalizacji nieletnich    103
    Jakub Swacha Nowe rozwiązania w dydaktyce programowania komputerów    115
  Rozdział III. U początków drogi edukacyjnej człowieka    128
    Agnieszka Olczak Edukacja przedszkolna inwestycją w rozwój jednostki i społeczeństwa    129
    Anetta Soroka-Fedorczuk „Wyspa skarbów” czy „rafa koralowa”? Przedszkole w narracjach osób dorosłych    141
    Ewa Woś Przedszkole w Norwegii – Norsk Barnehage    153
    Mirosława Nyczaj-Drąg Dziecko z klasy średniej jako przedmiot konsumpcji rodziców    159
    Anna Lis-Zaldivar Orientacja dzieci w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym Ustalenia badawcze    173
  Rozdział IV. Wybrane problemy edukacji dzieci i młodzieży w wieku szkolnym    182
    Edward Kozioł Współpraca szkoły z rodziną w świadomości nauczycieli i rodziców    183
    Małgorzata Prokosz O nowy model nauczyciela-wychowawcy    207
    Beata A. Orłowska Nauczyciele klas początkowych a kwestia mniejszości narodowych i etnicznych w szkole    219
    Robert Fudali Proces wychowania wyzwaniem dla szkół gimnazjalnych    239
    Anna Jakubowicz-Bryx Występowanie i przyczyny utrzymywania się mowy sytuacyjnej oraz mowy gestów w wypowiedziach uczniów klasy pierwszej    251
    Krzysztof Wołodkiewicz Uzdolnienia uczniów jako osobowościowe determinanty osiągnięć szkolnych    263
    Daniel Kukla Propedeutyka preorientacji i orientacji zawodowej dzieci w szkole    277
    Iwona Rudek Znaczenie edukacji prozdrowotnej w profilaktyce otyłości u dzieci i jej wpływ na dalsze funkcjonowanie społeczne    291
    Anita Famuła-Jurczak Zachowania społeczne nabywane przez gimnazjalistów – na przykładzie gimnazjów „wirtualnych”    305
  Rozdział V. Wybrane problemy edukacji dorosłych    320
    Małgorzata Mikut „Moja droga do uczelni” – narracje studentek pedagogiki pochodzących ze środowisk wiejskich    321
    Ryszard Małachowski Zadania wychowawcze w regulacjach prawno-organizacyjnych polskiego szkolnictwa wyższego w kontekście kroskulturowej refleksji pedagogicznej (2009 rok)    335
    Krystyna Stech Działalność kręgów seniorów jako odpowiedź na oczekiwania ich członków    363
    Hans Stegemann Bildung – Arbeit – Gesundheit: best practice aus Deutschland    377
RozwińZwiń