INNE EBOOKI AUTORA
-32%
Autor:
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Niniejsza, wielowątkowa publikacja nie ukazuje pełnego obrazu całożyciowej edukacji człowieka. Stanowi jednak, w naszym zamyśle, mapę wybranych problemów dotyczących edukacji w różnych fazach życia człowieka w zgodzie z potrzebami jednostek i społeczeństwa. Mamy nadzieję, że zostanie przyjęta jako głos w dyskusji nad potrzebą całożyciowej edukacji i potraktowana jako otwarcie listy związanych z nią problemów. Nie dajemy sobie prawa do czynienia jakichkolwiek rozstrzygnięć. Jeśli publikacja ta zainspiruje kogoś do refleksji lub dyskusji, będziemy mieli poczucie satysfakcji i potwierdzenie zasadności naszych teoretyczno-empirycznych poszukiwań.
(fragment Wstępu)
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 382 |
Kategoria | Pedagogika społeczna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-347-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział I. Znaczenie edukacji w przebiegu życia człowieka | 12 |
Danuta Waloszek Ontologia dzieciństwa | 13 |
Krystyna Ferenz Edukacja całożyciowa człowieka w świetle zadań rozwojowych | 29 |
Krzysztof Zajdel Znaczenie edukacji w środowisku wiejskiej społeczności lokalnej | 42 |
Lidia Kataryńczuk-Mania Edukacja muzyczna w przebiegu życia | 51 |
Mariusz Gwozda Od kształcenia szkolnego do edukacji permanentnej Społeczny wymiar sportu | 67 |
Rozdział II. Media – nowe wyzwania dla edukacji w przebiegu życia | 78 |
Irena Pulak, Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska Kompetencje informacyjne i medialne nauczyciela/ucznia we współczesnym świecie | 79 |
Rafał Olczak Technologie informacyjne w różnych fazach życia człowieka | 92 |
Hubert Kupiec Warsztaty fotograficzne jako forma edukacji wizualnej w resocjalizacji nieletnich | 103 |
Jakub Swacha Nowe rozwiązania w dydaktyce programowania komputerów | 115 |
Rozdział III. U początków drogi edukacyjnej człowieka | 128 |
Agnieszka Olczak Edukacja przedszkolna inwestycją w rozwój jednostki i społeczeństwa | 129 |
Anetta Soroka-Fedorczuk „Wyspa skarbów” czy „rafa koralowa”? Przedszkole w narracjach osób dorosłych | 141 |
Ewa Woś Przedszkole w Norwegii – Norsk Barnehage | 153 |
Mirosława Nyczaj-Drąg Dziecko z klasy średniej jako przedmiot konsumpcji rodziców | 159 |
Anna Lis-Zaldivar Orientacja dzieci w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym Ustalenia badawcze | 173 |
Rozdział IV. Wybrane problemy edukacji dzieci i młodzieży w wieku szkolnym | 182 |
Edward Kozioł Współpraca szkoły z rodziną w świadomości nauczycieli i rodziców | 183 |
Małgorzata Prokosz O nowy model nauczyciela-wychowawcy | 207 |
Beata A. Orłowska Nauczyciele klas początkowych a kwestia mniejszości narodowych i etnicznych w szkole | 219 |
Robert Fudali Proces wychowania wyzwaniem dla szkół gimnazjalnych | 239 |
Anna Jakubowicz-Bryx Występowanie i przyczyny utrzymywania się mowy sytuacyjnej oraz mowy gestów w wypowiedziach uczniów klasy pierwszej | 251 |
Krzysztof Wołodkiewicz Uzdolnienia uczniów jako osobowościowe determinanty osiągnięć szkolnych | 263 |
Daniel Kukla Propedeutyka preorientacji i orientacji zawodowej dzieci w szkole | 277 |
Iwona Rudek Znaczenie edukacji prozdrowotnej w profilaktyce otyłości u dzieci i jej wpływ na dalsze funkcjonowanie społeczne | 291 |
Anita Famuła-Jurczak Zachowania społeczne nabywane przez gimnazjalistów – na przykładzie gimnazjów „wirtualnych” | 305 |
Rozdział V. Wybrane problemy edukacji dorosłych | 320 |
Małgorzata Mikut „Moja droga do uczelni” – narracje studentek pedagogiki pochodzących ze środowisk wiejskich | 321 |
Ryszard Małachowski Zadania wychowawcze w regulacjach prawno-organizacyjnych polskiego szkolnictwa wyższego w kontekście kroskulturowej refleksji pedagogicznej (2009 rok) | 335 |
Krystyna Stech Działalność kręgów seniorów jako odpowiedź na oczekiwania ich członków | 363 |
Hans Stegemann Bildung – Arbeit – Gesundheit: best practice aus Deutschland | 377 |